Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Honda CR250 revisie [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 967 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Honda CR250 revisie [Algemene vrage...
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5618 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tim_DR 17-11-2009 22:13 Print reply

Posts: 196
Ik ging zowiezo het blok nog uit elkaar halen want het deugd ook voor geen kanten, er zit ERG veel speling op sommige lagers. hopelijk zit er niet te veel kapot, als het enkel wat versleten lagers zijn is het nog zo geen probleem.
Ik heb de motor nog een paar jaar geleden weten buiten staan onder plastic bij een maat van mij, ook niet echt bepaald fantastisch voor zo'n crossmoto..

De cilinder is al eens redelijk gelast geweest, je kan het zien tot in de spoelpoorten de ene kant, en het stuk waar het membraan normaal in zit, heel die hoek is al gelast. Ik zal morgen nog wat foto's ervan nemen.
 
mtx_owned 17-11-2009 22:23 Print reply

Posts: 2183
ik denk dat je oude crossmotor je nog een hoop meer gaat kosten als dat je in eerste instantie gepland had.

blok kun je zowieso wel een paar honderd voor uittrekken. Zuiger, bigend, vele lagers zoals je zegt, en een gelaste cilinder is ook de show niet, maar zou het nog wel even volhouden denk ik. Daarnaast zullen al de lagers van je linksysteem ook wel naar de klote zijn, dat zijn ook weer bijna 100 euro. Weet niet hoe het met de balhoofdlagers, remblokken, banden, wiellagers en vering zit, maar ik zou het allemaal controleren.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
Tim_DR 17-11-2009 22:36 Print reply

Posts: 196
Moet het bigend ook vernieuwd worden?
in eerste instantie zie ik dat er bitter weinig / geen speling op zit. Ik kon ergens een compleet nieuwe versnellingsbak kopen + alle lagers en keeringen voor 250¤ (dit is wel van model '86, zou dit ook passen op '87?) lagers en keeringen alleen zonder versnellingsbak was 100¤
Verder een zuigertje zal ook rond de 100¤ liggen zeker?
Hij heeft ook een nieuw setje tandwielen en ketting nodig (75¤?)
En dan nog een complete pakkingset (rond de 50¤)
Ook heb ik twee luchtfilters besteld, en zo'n volledige set om de filters te reinigen en opnieuw in te vetten.
De banden waren nieuw toen hij hier toekwam, remmen werken gewoon goed er zit nog genoeg voering op de remblokjes.
De moto veert ook nog wel heel goed vind ik, op het balhoofd zit een klein beetje speling dit ga ik dan eens uit elkaar halen om te bekijken als alles nog goed is.
 
Joel_koningslust 17-11-2009 22:41 Print reply

Posts: 14514
bigend zou ik zeker vernieuwen ja. dan nog het honen van de cilinder. spuitbusje hier, potje vet daar. balhoofdlagers, prolinklagers en noem maar op

 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
mtx_owned 17-11-2009 23:01 Print reply

Posts: 2183
joel, deze cilinder kan je niet honen, alleen opnieuw nicasealen, dus ik hoop dat je wand nog goed is. anders opnieuw sealen, kost je iets over de 200 euro als er verder niks mee is.

ketting tandwielen mag je toch wel bijna het dubbele voor tellen wat je zelf opnoemde. Verder past als het goed is het spul van 86 in 87 aangezien dat blok hetzelfde moet zijn. Zuiger zit boven de 100 euro, bigend zal wel rond de 150 zitten. wat joel zegt, lagers achterbrug + linksysteem ook 100, balhoofdlagers valt goed mee. Plus dan alles wat je eventueel nog meer vind.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
Joel_koningslust 17-11-2009 23:02 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
joel, deze cilinder kan je niet honen, alleen opnieuw nicasealen, dus ik hoop dat je wand nog goed is. anders opnieuw sealen, kost je iets over de 200 euro als er verder niks mee is.

ketting tandwielen mag je toch wel bijna het dubbele voor tellen wat je zelf opnoemde. Verder past als het goed is het spul van 86 in 87 aangezien dat blok hetzelfde moet zijn. Zuiger zit boven de 100 euro, bigend zal wel rond de 150 zitten. wat joel zegt, lagers achterbrug + linksysteem ook 100, balhoofdlagers valt goed mee. Plus dan alles wat je eventueel nog meer vind.



honen kan wel. boren niet


 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Santa Cruz 18-11-2009 13:14 Print reply

Posts: 716
als je lagers en keering koopt, koop die dan niet bij een honda shop maar bij een gespecialiseerde doe-het-zelf zaak. daar zijn ze echt veeeeeeeeeel goedkoper en mistens even goed. tenmiste voor gewoon recreatief gebruik, om competitie te rijden zou ik dit ook niet doen.
 
2takt of 4takt? Supermotard!
-simon- 18-11-2009 15:49 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cedric
als je lagers en keering koopt, koop die dan niet bij een honda shop maar bij een gespecialiseerde doe-het-zelf zaak. daar zijn ze echt veeeeeeeeeel goedkoper en mistens even goed. tenmiste voor gewoon recreatief gebruik, om competitie te rijden zou ik dit ook niet doen.


waarom zou je dat voor competitie gebruik niet doen? vaak zijn die "honda" lagers ook gewoon van een grote lagerfabrikant en zit er mischien een ander doosje omheen.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Sypie_Honda 18-11-2009 16:37 Print reply

Posts: 13830
voor wiellagers, prolinklagers, balhooftlagers enz enz gewoon zo'n kitje van ebay bestellen. lekker goedkoop vanuit amerika, en met alle juiste lagers en stofringen er bij.

geen gekloot met lagers en stofringen die ze bij de lagerzaak niet kennen, want dat kom je 9 van de 10x tegen.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
thunderbird - Forum en Sales Moderator 18-11-2009 18:16 Print reply

Posts: 7728
indd ideaal zulke setjes
bekende merken zijn All Balls en Pivot Works

 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Ronald125cc 18-11-2009 18:20 Print reply

Posts: 1259
tip voor je.

als je een all balls lagerset koopt,
dat is een amerikaans product,
ben je goedkoper uit door de amerikaans dollar
 
Pak ik kopstart, Flikkert er 1 voor me !
MaikelF12 18-11-2009 19:07 Print reply

Posts: 174
Stoer ding, heb zelf een 82er, ontzettend duur in onderdelen, en veel is alleen via de USA te krijgen, duurt een aantal weken en je moet nog invoerkosten betalen als het afgeleverd word..
Als je nog wat nodig hebt kan ik je misschien wel aan helpen, let me know.
 
thunderbird - Forum en Sales Moderator 18-11-2009 19:44 Print reply

Posts: 7728
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ronald125cc
tip voor je.

als je een all balls lagerset koopt,
dat is een amerikaans product,
ben je goedkoper uit door de amerikaans dollar

pivot works is ook amerikaans?
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Ronald125cc 18-11-2009 19:46 Print reply

Posts: 1259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
[...]

pivot works is ook amerikaans?


ja zekers die ook.

maar qua prijs vergelijking is die duurder als all balls.

 
Pak ik kopstart, Flikkert er 1 voor me !
Tim_DR 23-11-2009 17:41 Print reply

Posts: 196
Wat denken jullie van de cilinder, ziet die er nog goed uit?
 

Dit topic is 5618 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved