Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Honda CR250 revisie [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 980 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Honda CR250 revisie [Algemene vrage...
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5646 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tim_DR 16-11-2009 22:27 Print reply

Posts: 196
mtx-owned,

de spijl ziet er nog goed uit en is nog niet gelast geweest, nergens een scheurtje ofzo. Wel vreemd dat ik minder meet dan de originele boring toch?
Wat ik wel raar vind is dat de cilinder al eens de zijkant is gelast (dit kan je goed zien op foto 18) ik vraag mij af hoe hij daar ooit is kunnen scheuren?
 
-simon- 16-11-2009 22:59 Print reply

Posts: 8211
zuigerveer slot over de spijl van de uitlaatpoort? of lijkt dat maar zo.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Tim_DR 16-11-2009 23:13 Print reply

Posts: 196
Ik moet de cilinder er nog afhalen. kan ik deze er gewoon aftrekken? hoe zit het de aandrijving voor de power port?
 
Niek de Wildt 17-11-2009 0:59 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tim_DR
mtx-owned,

de spijl ziet er nog goed uit en is nog niet gelast geweest, nergens een scheurtje ofzo. Wel vreemd dat ik minder meet dan de originele boring toch?
Wat ik wel raar vind is dat de cilinder al eens de zijkant is gelast (dit kan je goed zien op foto 18) ik vraag mij af hoe hij daar ooit is kunnen scheuren?


Waar en waarmee meet jij die boring dan.
 
Tim_DR 17-11-2009 8:45 Print reply

Posts: 196
Met een schuifmaat, misschien niet echt de nauwkeurigste weg maarja, waarschijnlijk zal de cilinder dan nog de originele boring hebben?
 
Joel_koningslust 17-11-2009 8:54 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tim_DR
Met een schuifmaat, misschien niet echt de nauwkeurigste weg maarja, waarschijnlijk zal de cilinder dan nog de originele boring hebben?


de cilinder is onderin en bij de stootrand dunner dan de echte boring. je zult een speciale schuifmaat of binnenschroefmeter nodig hebben voor het fatsoenlijk op te meten
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
PRO TUNING 17-11-2009 10:12 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ronald125cc
[...]


dan heb je niet goed gementen, gewone boring is 66.34 namelijk



Boring = 66.40 mm standaard

Zuigermaten in 66.34t/m 66.38 mm

 
mtx_owned 17-11-2009 16:42 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tim_DR
Ik moet de cilinder er nog afhalen. kan ik deze er gewoon aftrekken? hoe zit het de aandrijving voor de power port?


ja kun je er zo aftrekken. Let bij het monteren alleen wel op dat dat groefje van de powerport wat je kunt zien als je de onderkant van de cilinder bekijkt, precies op het pennetje valt.

edit:
en als ik je een tip mag geven, koop een werkplaatshandboek van het ding, dat is echt handig, ik heb er ook een gekocht en heb er nog geen moment spijt van gehad. Staan tekeningen en exploded views in, en gehele beschrijvingen over montage/demontage, onderdelen en informatie.

deze dus:
http://www.clymer.co...R+Pro-Link+1981-1987

Dit bericht is gewijzigd door mtx_owned op 17-11-2009 om 17:37 uur.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
Tim_DR 17-11-2009 21:33 Print reply

Posts: 196
daarnet de cilinder afgehaald, alles is toch niet zoals het er eerst uitzag. de zuiger is precies gebarsten de kant van inlaat (zie fotos pagina 2)

wrs eens te warm gekregen?
 
mtx_owned 17-11-2009 21:52 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tim_DR
daarnet de cilinder afgehaald, alles is toch niet zoals het er eerst uitzag. de zuiger is precies gebarsten de kant van inlaat (zie fotos pagina 2)

wrs eens te warm gekregen?


ik sta er niet van te kijken, aangezien je luchtfilter bijv. heah...

Dit bericht is gewijzigd door mtx_owned op 17-11-2009 om 21:52 uur.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
Tim_DR 17-11-2009 21:54 Print reply

Posts: 196
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
[...]


ik sta er niet van te kijken, aangezien je luchtfilter bijv. heah...

Dit bericht is gewijzigd door mtx_owned op 17-11-2009 om 21:52 uur.


ik ging zowiezo toch een nieuw zuigertje steken hoor, want ik weet bijgod niet hoe lang deze der al in zit
aan cilinder zelf is niks te zien, deze ziet er nog redelijk goed uit, en hij is nog nooit uitgeboord blijkbaar, nogal raar voor zo'n versleten moto, maarja, het kan al een andere zijn ook hé

 
Joel_koningslust 17-11-2009 21:58 Print reply

Posts: 14514
tsja..... of er is al 10x een nieuwe dikkere wand in gekomen
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
mtx_owned 17-11-2009 21:59 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tim_DR
[...]


ik ging zowiezo toch een nieuw zuigertje steken hoor, want ik weet bijgod niet hoe lang deze der al in zit
aan cilinder zelf is niks te zien, deze ziet er nog redelijk goed uit, en hij is nog nooit uitgeboord blijkbaar, nogal raar voor zo'n versleten moto, maarja, het kan al een andere zijn ook hé



uitgeboord kan ook niet he, met nicasealwand. Tenzij die daarna opnieuw genicaseald is dan. In ieder geval schept dit wel weer een beeld hoe belangrijk onderhoud bij crossmotoren is. Natuurlijk kan dit altijd gebeuren, maar meestal ligt de oorzaak ergens anders.

Dit bericht is gewijzigd door mtx_owned op 17-11-2009 om 22:00 uur.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
Tim_DR 17-11-2009 22:05 Print reply

Posts: 196
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
[...]


uitgeboord kan ook niet he, met nicasealwand. Tenzij die daarna opnieuw genicaseald is dan. In ieder geval schept dit wel weer een beeld hoe belangrijk onderhoud bij crossmotoren is. Natuurlijk kan dit altijd gebeuren, maar meestal ligt de oorzaak ergens anders.

Dit bericht is gewijzigd door mtx_owned op 17-11-2009 om 22:00 uur.


dus gewoon een nieuw zuigertje en hij is terug in orde? zou het dan terug dezelfde maat mogen zijn als die er nu in zit?
Ik weet niet wat er vroeger met de moto is gebeurd, maar ik weet wel dat hij nooit veel onderhoud heeft gehad een jaar geleden ofzo had iemand hem binnengedaan bij een soort bromboer en dat heeft hem 500¤ gekost, en veel beter was hij niet hij had alleen nieuwe banden en die vent had wat gekloot met de radiators...

 
mtx_owned 17-11-2009 22:10 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tim_DR
[...]


dus gewoon een nieuw zuigertje en hij is terug in orde? zou het dan terug dezelfde maat mogen zijn als die er nu in zit?
Ik weet niet wat er vroeger met de moto is gebeurd, maar ik weet wel dat hij nooit veel onderhoud heeft gehad een jaar geleden ofzo had iemand hem binnengedaan bij een soort bromboer en dat heeft hem 500¤ gekost, en veel beter was hij niet hij had alleen nieuwe banden en die vent had wat gekloot met de radiators...



Als ik je een tip mag geven dan, Demonteer hem compleet, en bouw hem vanaf de grond opnieuw op. Maar dan ook echt helemaal. Waarschijnlijk vind je nog een hoop meer wat niet deugt Dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent.

Wat betreft je zuiger, ik zou hem even op laten meten, zodat je zeker weet dat je de goede maat meekrijgt.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes

Dit topic is 5646 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved