Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Project - Topic - Honda CR250 revisie [Algemene vrage...
|
Pagina 1 van 5
|
Dit topic is 5676 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Tim_DR |
16-11-2009 20:52 |
Posts: 196 |
Welkom bij mijn project 'Honda CR250 revisie'.
Dit topic is bedoeld voor algemene vragen over dit project. Je kunt vragen eventueel ook via de inbox stellen.
|
|
|
|
jan-dx11 |
16-11-2009 21:20 |
Posts: 4931 |
2K Lijm? Werkt dat?
Verder wel leuk ding hoor.
|
|
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden. |
|
Tim_DR |
16-11-2009 21:35 |
Posts: 196 |
Ja, hij heeft al een uur of zeven gereden denk ik, en de lijm houd nog altijd. dat spul is echt niet te onderschatten hoor, je hebt al moeite met een breekmes om er stukjes van te prutsen
Hopelijk houd de lijm voor altijd, ben ik weer gered van een nieuw carter (300¤)
|
|
|
|
mtx-motard |
16-11-2009 21:37 |
Posts: 14947 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tim_DR
Ja, hij heeft al een uur of zeven gereden denk ik, en de lijm houd nog altijd. dat spul is echt niet te onderschatten hoor, je hebt al moeite met een breekmes om er stukjes van te prutsen
Hopelijk houd de lijm voor altijd, ben ik weer gered van een nieuw carter (300¤)
machtig
goed bedacht, en het werkt ook nog heeft de praktijk bewezen!
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
mtx_owned |
16-11-2009 21:42 |
Posts: 2183 |
op zich wel een interessant project. Aan de algehele staat van je motor te zien moet er echt een hoop aangebeuren, en het zal niet goedkoop zijn. Jammer van die gespoten kappen.
ik ben wel benieuwd hoe al je lagers eraan toe zijn, daar bedoel ik dus mee de wiellagers, achterbruglagers en linksysteem lagers. Bij mij waren ze allemaal finaal verrot en daardoor veerde et ding nie waardoor ik niet echt fijn kon rijden.
Als ik jou was zou ik dat eens helemaal uit mekaar trekken, en goed maken. De vering is zo'n belangrijke factor bij het rijden. Hoop voor je dat al die lagers nog goed zijn, en je met een goede schoonmaakbeurt en opnieuw invetten klaar bent. Ik was namelijk een hoop geld kwijt voor et spul omdat alle lagers en een aantal bussen zo rot waren dat ik ze door moest slijpen
In ieder geval veel succes en plezier ermee
|
|
Vrijheid is een volgetankte Mercedes |
|
Tim_DR |
16-11-2009 21:51 |
Posts: 196 |
Ik vind die gespoten kappen ook rot, het lijkt op niks maarja :P
Ik denk van het kader mooi metallic grijs te spuiten, en de kappen deftig zwart, zal ook wel mooier worden dan hetgeen het nu is
de motor is er nu toch uit, ik zal ook eens de achterbrug uit elkaar halen, eens zien hoe die lagers eruit zien.
overlaatst haalde ik het koppelingshuis eraf omdat de kickstarter altijd maar doortrapte, en toen ik aan de as wikkelde waar de koppeling opzit merkte ik dat die een paar mm speling had, wordt vernieuwen dus
|
|
|
|
Tim_DR |
16-11-2009 21:54 |
Posts: 196 |
Weet iemand toevallig de originele boring van een cr250 uit 87? ik heb de cilinder gemeten en nu is die 65.10mm
|
|
|
|
mtx_owned |
16-11-2009 21:56 |
Posts: 2183 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tim_DR
Weet iemand toevallig de originele boring van een cr250 uit 87? ik heb de cilinder gemeten en nu is die 65.10mm
je hebt in je cilinder een nicaseal wand, en na de originele zuiger kun je nog 4 overmaat zuigers erin zetten, deze zijn alle 4 met een honderdste oplopend, dus dit zal een heel eind de originele boring zijn
|
|
Vrijheid is een volgetankte Mercedes |
|
Ronald125cc |
16-11-2009 21:57 |
Posts: 1259 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tim_DR
Weet iemand toevallig de originele boring van een cr250 uit 87? ik heb de cilinder gemeten en nu is die 65.10mm
dan heb je niet goed gementen, gewone boring is 66.34 namelijk
|
|
Pak ik kopstart, Flikkert er 1 voor me ! |
|
mtx-motard |
16-11-2009 21:59 |
Posts: 14947 |
niet perongeluk met een schuifmaat de stootrand opmeten aub
voor zover die erin zit
Dit bericht is gewijzigd door mtx-motard op 16-11-2009 om 21:59 uur.
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
Tim_DR |
16-11-2009 22:02 |
Posts: 196 |
Inderdaad, blijkbaar wat mismeten. Kben net nog eens gaan meten, en ik meet ongeveer 66.15 mm.
Als de zuiger er uit is zal ik die eens opmeten, kijken hoe groot die is
Hij heeft een stootrandje, maar dat is echt miniem.
Dit bericht is gewijzigd door Tim_DR op 16-11-2009 om 22:02 uur.
|
|
|
|
mtx_owned |
16-11-2009 22:09 |
Posts: 2183 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tim_DR
Inderdaad, blijkbaar wat mismeten. Kben net nog eens gaan meten, en ik meet ongeveer 66.15 mm.
Als de zuiger er uit is zal ik die eens opmeten, kijken hoe groot die is
Hij heeft een stootrandje, maar dat is echt miniem.
Dit bericht is gewijzigd door Tim_DR op 16-11-2009 om 22:02 uur.
kijk eens ff meteen hoe de spijl van je vlinderpoort eraan toe is, ben ik ook wel benieuwd naar. Neem tenmiste aan dat dit model met HPP ook vlinder heeft..
|
|
Vrijheid is een volgetankte Mercedes |
|
Makrolon |
16-11-2009 22:13 |
Posts: 6733 |
Geniaal bedacht man, die 2k lijm!
Hoe loopt zon cr? Heel erg piekerig en alleen volgas of is er ook rustiger mee te rijden?
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
Tim_DR |
16-11-2009 22:13 |
Posts: 196 |
bedoel je dan die foto van de uitlaatpoorten? staat op pagina 2 van de foto's
|
|
|
|
mtx_owned |
16-11-2009 22:15 |
Posts: 2183 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
Geniaal bedacht man, die 2k lijm!
Hoe loopt zon cr? Heel erg piekerig en alleen volgas of is er ook rustiger mee te rijden?
je kunt er rustig mee rijden, maar dat is kut want dan heb je totaal geen vermogen.
Echt bruikbaar vermogen in het zand heb je pas in de powerband, daarbuiten vrijwel niet.
Dit bericht is gewijzigd door mtx_owned op 16-11-2009 om 22:16 uur.
@tim-DR
ja ik bedoel dat op die foto, maar ik kan van hieraf natuurlijk niet zien hoe het eruit ziet. Ik bedoel, kijk eens ofdat de spijl niet in het midden gescheurd is, daar willen ze nog wel een last van hebben, of dat je er een verdikking op kunt vinden aan de achterkant, dat hij een keer gelast is.
Dit bericht is gewijzigd door mtx_owned op 16-11-2009 om 22:18 uur.
|
|
Vrijheid is een volgetankte Mercedes |
|
Tim_DR |
16-11-2009 22:18 |
Posts: 196 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
Geniaal bedacht man, die 2k lijm!
Hoe loopt zon cr? Heel erg piekerig en alleen volgas of is er ook rustiger mee te rijden?
hopelijk houd die lijm, dan zou het wel geniaal zijn ja :P
Ik vind zo'n cr erg leuk om mee te rijden, khad nog nooit op een crossmotor gereden. Deze heeft normaal gezien 33pk, en je kan er rustig mee rijden hoor, hij heeft echt nog genoeg kracht onderin ook vind ik. Op een stuk land kom ik wel niet verder dan 3e versnelling, tegen dat je volgas zit in 3e ben ik op het einde van het stuk
Het is vooral mooi hoe je ermee uit de bocht kunt komen, eentje terugschakelen en direct weer volle power
nu ja, ik ben geen professioneel crosser, het is maar wat voor de lol op een veldje of bij een maat op een parcourtje crossen
overlaatst kwam een maat van mij met zijn gasgas 450, (4takt met injectie, 40 pk dacht ik), en op een recht stuk kon ik hem mooi bijhouden in het optrekken, niet slecht voor zo'n oldtimer
|
|
|
|
Dit topic is 5676 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 5
|
|