Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Honda CR250 revisie [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1263 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Honda CR250 revisie [Algemene vrage...
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
Dit topic is 5615 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tim_DR 16-11-2009 20:52 Print topicpost

Posts: 196
Welkom bij mijn project 'Honda CR250 revisie'.

Dit topic is bedoeld voor algemene vragen over dit project. Je kunt vragen eventueel ook via de inbox stellen.
 

jan-dx11 16-11-2009 21:20 Print reply

Posts: 4931
2K Lijm? Werkt dat?

Verder wel leuk ding hoor.
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
Tim_DR 16-11-2009 21:35 Print reply

Posts: 196
Ja, hij heeft al een uur of zeven gereden denk ik, en de lijm houd nog altijd. dat spul is echt niet te onderschatten hoor, je hebt al moeite met een breekmes om er stukjes van te prutsen
Hopelijk houd de lijm voor altijd, ben ik weer gered van een nieuw carter (300¤)
 
mtx-motard 16-11-2009 21:37 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tim_DR
Ja, hij heeft al een uur of zeven gereden denk ik, en de lijm houd nog altijd. dat spul is echt niet te onderschatten hoor, je hebt al moeite met een breekmes om er stukjes van te prutsen
Hopelijk houd de lijm voor altijd, ben ik weer gered van een nieuw carter (300¤)

machtig

goed bedacht, en het werkt ook nog heeft de praktijk bewezen!
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
mtx_owned 16-11-2009 21:42 Print reply

Posts: 2183
op zich wel een interessant project. Aan de algehele staat van je motor te zien moet er echt een hoop aangebeuren, en het zal niet goedkoop zijn. Jammer van die gespoten kappen.

ik ben wel benieuwd hoe al je lagers eraan toe zijn, daar bedoel ik dus mee de wiellagers, achterbruglagers en linksysteem lagers. Bij mij waren ze allemaal finaal verrot en daardoor veerde et ding nie waardoor ik niet echt fijn kon rijden.

Als ik jou was zou ik dat eens helemaal uit mekaar trekken, en goed maken. De vering is zo'n belangrijke factor bij het rijden. Hoop voor je dat al die lagers nog goed zijn, en je met een goede schoonmaakbeurt en opnieuw invetten klaar bent. Ik was namelijk een hoop geld kwijt voor et spul omdat alle lagers en een aantal bussen zo rot waren dat ik ze door moest slijpen

In ieder geval veel succes en plezier ermee
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
Tim_DR 16-11-2009 21:51 Print reply

Posts: 196
Ik vind die gespoten kappen ook rot, het lijkt op niks maarja :P
Ik denk van het kader mooi metallic grijs te spuiten, en de kappen deftig zwart, zal ook wel mooier worden dan hetgeen het nu is

de motor is er nu toch uit, ik zal ook eens de achterbrug uit elkaar halen, eens zien hoe die lagers eruit zien.

overlaatst haalde ik het koppelingshuis eraf omdat de kickstarter altijd maar doortrapte, en toen ik aan de as wikkelde waar de koppeling opzit merkte ik dat die een paar mm speling had, wordt vernieuwen dus
 
Tim_DR 16-11-2009 21:54 Print reply

Posts: 196
Weet iemand toevallig de originele boring van een cr250 uit 87? ik heb de cilinder gemeten en nu is die 65.10mm
 
mtx_owned 16-11-2009 21:56 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tim_DR
Weet iemand toevallig de originele boring van een cr250 uit 87? ik heb de cilinder gemeten en nu is die 65.10mm


je hebt in je cilinder een nicaseal wand, en na de originele zuiger kun je nog 4 overmaat zuigers erin zetten, deze zijn alle 4 met een honderdste oplopend, dus dit zal een heel eind de originele boring zijn
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
Ronald125cc 16-11-2009 21:57 Print reply

Posts: 1259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tim_DR
Weet iemand toevallig de originele boring van een cr250 uit 87? ik heb de cilinder gemeten en nu is die 65.10mm


dan heb je niet goed gementen, gewone boring is 66.34 namelijk

 
Pak ik kopstart, Flikkert er 1 voor me !
mtx-motard 16-11-2009 21:59 Print reply

Posts: 14947
niet perongeluk met een schuifmaat de stootrand opmeten aub
voor zover die erin zit

Dit bericht is gewijzigd door mtx-motard op 16-11-2009 om 21:59 uur.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Tim_DR 16-11-2009 22:02 Print reply

Posts: 196
Inderdaad, blijkbaar wat mismeten. Kben net nog eens gaan meten, en ik meet ongeveer 66.15 mm.
Als de zuiger er uit is zal ik die eens opmeten, kijken hoe groot die is

Hij heeft een stootrandje, maar dat is echt miniem.

Dit bericht is gewijzigd door Tim_DR op 16-11-2009 om 22:02 uur.
 
mtx_owned 16-11-2009 22:09 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tim_DR
Inderdaad, blijkbaar wat mismeten. Kben net nog eens gaan meten, en ik meet ongeveer 66.15 mm.
Als de zuiger er uit is zal ik die eens opmeten, kijken hoe groot die is

Hij heeft een stootrandje, maar dat is echt miniem.

Dit bericht is gewijzigd door Tim_DR op 16-11-2009 om 22:02 uur.


kijk eens ff meteen hoe de spijl van je vlinderpoort eraan toe is, ben ik ook wel benieuwd naar. Neem tenmiste aan dat dit model met HPP ook vlinder heeft..
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
Makrolon 16-11-2009 22:13 Print reply

Posts: 6733
Geniaal bedacht man, die 2k lijm!
Hoe loopt zon cr? Heel erg piekerig en alleen volgas of is er ook rustiger mee te rijden?
 
KTM 525 EXC Supermoto
Tim_DR 16-11-2009 22:13 Print reply

Posts: 196
bedoel je dan die foto van de uitlaatpoorten? staat op pagina 2 van de foto's
 
mtx_owned 16-11-2009 22:15 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
Geniaal bedacht man, die 2k lijm!
Hoe loopt zon cr? Heel erg piekerig en alleen volgas of is er ook rustiger mee te rijden?


je kunt er rustig mee rijden, maar dat is kut want dan heb je totaal geen vermogen.

Echt bruikbaar vermogen in het zand heb je pas in de powerband, daarbuiten vrijwel niet.

Dit bericht is gewijzigd door mtx_owned op 16-11-2009 om 22:16 uur.

@tim-DR

ja ik bedoel dat op die foto, maar ik kan van hieraf natuurlijk niet zien hoe het eruit ziet. Ik bedoel, kijk eens ofdat de spijl niet in het midden gescheurd is, daar willen ze nog wel een last van hebben, of dat je er een verdikking op kunt vinden aan de achterkant, dat hij een keer gelast is.

Dit bericht is gewijzigd door mtx_owned op 16-11-2009 om 22:18 uur.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
Tim_DR 16-11-2009 22:18 Print reply

Posts: 196
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
Geniaal bedacht man, die 2k lijm!
Hoe loopt zon cr? Heel erg piekerig en alleen volgas of is er ook rustiger mee te rijden?


hopelijk houd die lijm, dan zou het wel geniaal zijn ja :P

Ik vind zo'n cr erg leuk om mee te rijden, khad nog nooit op een crossmotor gereden. Deze heeft normaal gezien 33pk, en je kan er rustig mee rijden hoor, hij heeft echt nog genoeg kracht onderin ook vind ik. Op een stuk land kom ik wel niet verder dan 3e versnelling, tegen dat je volgas zit in 3e ben ik op het einde van het stuk
Het is vooral mooi hoe je ermee uit de bocht kunt komen, eentje terugschakelen en direct weer volle power

nu ja, ik ben geen professioneel crosser, het is maar wat voor de lol op een veldje of bij een maat op een parcourtje crossen

overlaatst kwam een maat van mij met zijn gasgas 450, (4takt met injectie, 40 pk dacht ik), en op een recht stuk kon ik hem mooi bijhouden in het optrekken, niet slecht voor zo'n oldtimer
 

Dit topic is 5615 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved