Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - SOBW Yamaha FS1

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 979 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - SOBW Yamaha FS1
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2663 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

degoelaman 8-11-2009 21:50 Print topicpost

Posts: 136
Update!

Heb al een tijdje geen updates meer geplaatst maar ben onder tussen al weer verder met m'n SOBW racer.
Het blok zit in tussen in elkaar en heb vandaag weer wat onderdelen gehaald en gemonteerd voor het blok.

Voordat ik het blok in elkaar gezet heb, heb ik de binnenkant van het carter gestraald i.p.v gepolijst en de spoelers zo groot mogelijk gemaakt. Eerst was het plan dat ik de carters zou gaan polijsten maar nadat ik op verschillende sites gekeken heb en met verschillende mensen gepraat te hebben heb ik besloten om eerst met een ruw gestraald carter te gaan rijden, en later als het blok weer een keer uit elkaar moet de boel te polijsten.
Hier wat foto's:



Nadat ik de carters gestraald heb, heb ik de carterdelen schoon gemaakt en heb ik het blok gedeeltelijk in elkaar gezet.



Ook heb ik nog een auto bobine gekregen die ik wil gaan gebruiken voor de ontsteking en heb ik een steuntje gemaakt die de bevestiging van het blok en het frame verstevigd


Afgelopen week heb ik nog het deksel van de roterende inlaat bewerkt zodat hij goed aansluit op het carter, en ik heb het gat waar normaal de olie door wordt toegevoegd uitgeboord zodat ik daar de powerbox op kan aansluiten.




Inmiddels zit de roterende inlaat ook weer in elkaar en heb ik bijna alle onderdelen om het blok af te maken. Ik heb nog een paar kleine onderdeeltjes nodig en een andere koppeling. De koppelingskorf van de koppeling is namelijk erg ingeslagen door de frictieplaten waardoor waarschijnlijk de koppeling niet goed gaat fucntioneren. De koppeling van een Yamaha FS1 is sowieso al een zwak onderdeel dus alle onderdelen moet echt helemaal goed zijn.
Als iemand nog een koppeling van een FS1 over heeft hoor ik het graag!

Ik hou jullie op de hoogte via dit topic!
 
Yamaha FS1 SOBW-Racer

Royal Club 8-11-2009 21:52 Print reply

Posts: 60390
vette shiat.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
TECstar 8-11-2009 22:00 Print reply

Posts: 4664
naise
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
gprnick 8-11-2009 22:01 Print reply

Posts: 3360
ziet er allemaal mooi en indrukwekkend uit
 
degoelaman 8-11-2009 22:02 Print reply

Posts: 136
Bedankt allemaal
 
Yamaha FS1 SOBW-Racer
Tobias Verhoef 8-11-2009 22:08 Print reply

Posts: 1832
nice

nooit geweten dat er brommers waren met standaard een roterende inlaat.

Dit moet denk wel leuk hard gaan lopen.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
degoelaman 8-11-2009 22:11 Print reply

Posts: 136
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
nice

nooit geweten dat er brommers waren met standaard een roterende inlaat.

Dit moet denk wel leuk hard gaan lopen.


Er is ook nog een Suzuki AC50 geweest met standaard roterende inlaat

En het is wel de bedoeling dat het een beetje hard gaat lopen
 
Yamaha FS1 SOBW-Racer
brulaap 8-11-2009 22:30 Print reply
Posts: 213
Kreidler en Zundapp hadden toch ook al standaard een roterende inlaat?

En zeker wel een vet project. Ben ook wel een beetje jaloers, ik mag nooit in de kamer gaan zitten sleutelen :(. Lijkt me wel super relaxt.
 
Ik lul ook maar wat :e +1 zoekskills xD
De Schout 8-11-2009 22:34 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brulaap
Kreidler en Zundapp hadden toch ook al standaard een roterende inlaat?

En zeker wel een vet project. Ben ook wel een beetje jaloers, ik mag nooit in de kamer gaan zitten sleutelen :(. Lijkt me wel super relaxt.



je doet je naam wel eer aan jij..


mooi project trouwens, deze gaat de watchlist in
 
tune tweak fiddle bang bummer
Joel_koningslust 8-11-2009 22:36 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brulaap
Kreidler en Zundapp hadden toch ook al standaard een roterende inlaat?

En zeker wel een vet project. Ben ook wel een beetje jaloers, ik mag nooit in de kamer gaan zitten sleutelen :(. Lijkt me wel super relaxt.



niet origineel nee.... er zijn overigens best veel brommers die standaard roterend werden geleverd. enkel vrijwel allemaal eendagsvliegen
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
degoelaman 8-11-2009 22:37 Print reply

Posts: 136
Nee, Kreidler en Zundapp niet. Er zijn wel blokken van Kreidler met roterende inlaat, maar zo ver ik weet zijn die niet voor straatbrommers gemaakt.
 
Yamaha FS1 SOBW-Racer
brulaap 8-11-2009 22:42 Print reply
Posts: 213
ah okey, ik ga nog wel eens met oudere mensen om en die zitten dan een beetje op te scheppen. Je kent het wel. blablabla uitvijlen dit en blabla uitvijlen dat . Maar bedankt voor de info
 
Ik lul ook maar wat :e +1 zoekskills xD
kenny77 8-11-2009 22:47 Print reply

Posts: 29286
Dat ziet er zeker netjes uit!
 
Thijz 8-11-2009 23:29 Print reply

Posts: 1176
Ziet er gaaf uit allemaal
 
Al is een scooter nog zo duur,'t mooiste is ie op het kampvuur !
geert-nsr 9-11-2009 0:38 Print reply

Posts: 6438
ziet er goed uit.

maar wat als die epoxy los laat?
kan dat verder geen schade aanrichten?
 
degoelaman 9-11-2009 16:47 Print reply

Posts: 136
Bedankt
Het kan helaas wel schade aanrichten, want het kan natuurlijk in de cilinder terecht komen. Er zijn ook mensen die er niet zo veel vertrouwen in hebben dat het blijft zitten, maar ik zelf denk van wel. Want het wordt ook wel eens in auto´s gebruikt en dan kan je er zelfs schroefdraad in tappen en ik heb gehoord dat iemand een keer van een KTM crosser het carter met dit spul heeft dichtgeplakt.
Maar helaas is de enige manier om er echt achter te komen of het blijft zitten uitproberen. Natuurlijk hou ik het wel in de gaten of er deeltjes afbrokkelen of dat het los begint te zitten.
 
Yamaha FS1 SOBW-Racer

Dit topic is 2663 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved