Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - audi S4 blok wisselen [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 956 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - audi S4 blok wisselen [Algemene vra...
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3298 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Martijn II - Forum en Sales Moderator 29-10-2009 23:15 Print reply

Posts: 9841
in de racerij noemen ze dat power deposit.

is een soort antimaterie wat vrijkomt bij extreem hoge vermogens en dat zet zich af op de turbine.
Je moet je voorstellen dat zon turbine met 150.000rpm rondgaat en het eind van die turbinebladen gaan dan sneller dan het licht waardoor de moleculen dus makkelijk kunnen fuseren met die antimaterie.

http://en.wikipedia.org/wiki/Power_Deposit
 
Too cool for school!
Zoetahmeerdah [Marcel] 29-10-2009 23:17 Print reply

Posts: 5996
GVD, word je nog afgestraft als je je kennis wil vergaren.
 
ik haat mensen
Pruttelaar 30-10-2009 9:45 Print reply

Posts: 761
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
lag dat blok allang stil?


niet echt, mischien een maand of 2-3 was wel leeg meegenomen,

heb er overigens wel eerst cheap ass 'spoelolie' doorheen gegooit, komt later wel 10w60 olie in

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Bassie-
wel is met een leukere S4 gereden met ander soort motor.


ik vind het latere model niet mooi alleen de modellen van af 2004 ofzoiets, anyway ik ben er blij mee


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
ow jezus er zitten fotos bij had ik niet eens gezien.

hoeveel km heeft dat blok gelopen?


en je gaat me toch niet vertellen dat je speling voelt op je turbo en dat gewoon lekker zo laat?

hahahah.

ok. als je het op deze manier wilt doen.

edit: wel chille brug

Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 29-10-2009 om 23:00 uur.



oude blok had 365K nieuwe blok heeft 171k volgens de verkoper, en nja hij ziet er gewoon heel goed uit dus het zal niet veel meer of minder zijn

die speling is overigens niet heel erg hoor, het is een speling van mischien o.2-0.3 mm en niet in verticale richting zegmaar
volgens het werkplaatshandboek mag er tot 0.2 mm speling op zitten en GEEN verticale speling.
dat oude blok had dezelfde speling dus dat zal wel goed zitten

en als je turbo verotgaat is dat ook nieteens de meest grote ramp, hij rookt dan alleen een beetje erg... dan kan je altijd nog een ander erop zetten

brug was idd wel chill ja


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
t uitlaatschoepenwieltje van de turbo is wel erg wit naar mijn mening





ja dat vond ik eigenlijk ook wel ja, het schijnt dat het motormanagement dan niet helemaal juist is geweest in de oude auto, maar ik ga er van uit dat dat in mijn auto wel meevalt ivm digi tech chip


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Zoetahmeerdah [Marcel]
stelletje jankballen

leuk klussie, lijnmotoren icm schroefbaar front zijn te relaxt.

gewoon inbouwen en knallen, als de turbo verrot is kan er altijd nog een grotere op.


haha
lijn motor was idd niet zo'n probleem, ik heb zelf nog nooit een ander blok uit een auto gehaalt oid maar ik had hier lekker veel ruimte overal, grote motorruimte en relatief kleine motor :P
 
welke chinese bevolkingsgroep heeft een hekel aan negers de kroepoeksclan
Pruttelaar 30-10-2009 9:47 Print reply

Posts: 761
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
in de racerij noemen ze dat power deposit.

is een soort antimaterie wat vrijkomt bij extreem hoge vermogens en dat zet zich af op de turbine.
Je moet je voorstellen dat zon turbine met 150.000rpm rondgaat en het eind van die turbinebladen gaan dan sneller dan het licht waardoor de moleculen dus makkelijk kunnen fuseren met die antimaterie.

http://en.wikipedia.org/wiki/Power_Deposit


lijpe shit dat wist ik helemaal niet
dus dat witte spul kan dus helemaal geen kwaad??

die ouder turbo zat helemaal onder de olie
 
welke chinese bevolkingsgroep heeft een hekel aan negers de kroepoeksclan
Martijn II - Forum en Sales Moderator 30-10-2009 11:54 Print reply

Posts: 9841
axiale speling op de turbo kun je zelfs niet helemaal wegkrijgen, de oliefilm moet die speling wegvangen. Zolang je maar geen radiale speling hebt.
Kapotte turbo kan wel degelijk voor extra schade zorgen in je motorblok.

Die witte aanslag op je turbinewiel is waarschijnlijk keiharde oververhitting door te arm mengsel...die zooi zit ook vaak op uitlaatkleppen.

te arm mengsel zal idd door motormanagement komen, maar het lijkt me logischer dat er dan een halfgare sensor aanhangt die verkeerde informatie aan de ECU doorgeeft dan dat die ecu zelf iets verkeerd doet... software is software en als het op die vorige auto verkeerd ging gaat het met jou ECU ook verkeerd want dat zijn precies dezelfde dingen...afgezien van dat die van jou gechipt is maar dat doet er ook niet toe.

Zou dus even opletten of je sensors nog wel goed zijn. En dan kom je in de wondere wereld van elektronische injectie en heb je spijt dat je geen carburateur hebt want nu zou je uit moeten gaan vinden hoe die hele ECU zn berekeningen maakt (aan de hand van welke inputgegevens) en dat kan best wel tricky zijn

Als je toch met geld aan het smijten bent, gooi er dan gewoon een standalone lambdasensor in, dan kun je tenminste zien wat er gebeurt met je uitlaatgas. Mooie is dat je die wss in plaats van je ori sensor kunt schroeven (wat wss een smallband lambda is) en em dan gewoon programmeren voor een smallband output. Dan heeft je ECU niets door en jij hebt een mooie widebandmeter ergens in je dash.

 
Too cool for school!
crossgek - Forum en Sales Moderator 30-10-2009 11:58 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
axiale speling op de turbo kun je zelfs niet helemaal wegkrijgen, de oliefilm moet die speling wegvangen. Zolang je maar geen radiale speling hebt.
Kapotte turbo kan wel degelijk voor extra schade zorgen in je motorblok.

Die witte aanslag op je turbinewiel is waarschijnlijk keiharde oververhitting door te arm mengsel...die zooi zit ook vaak op uitlaatkleppen.

te arm mengsel zal idd door motormanagement komen, maar het lijkt me logischer dat er dan een halfgare sensor aanhangt die verkeerde informatie aan de ECU doorgeeft dan dat die ecu zelf iets verkeerd doet... software is software en als het op die vorige auto verkeerd ging gaat het met jou ECU ook verkeerd want dat zijn precies dezelfde dingen...afgezien van dat die van jou gechipt is maar dat doet er ook niet toe.

Zou dus even opletten of je sensors nog wel goed zijn. En dan kom je in de wondere wereld van elektronische injectie en heb je spijt dat je geen carburateur hebt want nu zou je uit moeten gaan vinden hoe die hele ECU zn berekeningen maakt (aan de hand van welke inputgegevens) en dat kan best wel tricky zijn

Als je toch met geld aan het smijten bent, gooi er dan gewoon een standalone lambdasensor in, dan kun je tenminste zien wat er gebeurt met je uitlaatgas. Mooie is dat je die wss in plaats van je ori sensor kunt schroeven (wat wss een smallband lambda is) en em dan gewoon programmeren voor een smallband output. Dan heeft je ECU niets door en jij hebt een mooie widebandmeter ergens in je dash.



ben niet helemaal bekend met het vw electronica gedeelte.
maar bij een nieuwe auto als deze kun je toch de werking van zowel de actuatoren als de sensoren vrij simpel controleren mbv de testkast ?

en zowiezo zal de computer mbv een aantal controles in de gaten houden of alle waarde's binnen de tolerantie's vallen. en mocht dit niet het geval zijn krijg je foutcode's. en de bijbehorende meldingen.


Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 30-10-2009 om 11:59 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Martijn II - Forum en Sales Moderator 30-10-2009 12:01 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


ben niet helemaal bekend met het vw electronica gedeelte.
maar bij een nieuwe auto als deze kun je toch de werking van zowel de actuatoren als de sensoren vrij simpel controleren mbv de testkast ?




oja.

maar stel nou dat je sensors het soms wel/soms niet doen.. weet niet of die apparaten een logfunctie hebben (wat in zon geval wel superchill zou zijn)...

ik vind dat je iig moet kunnen beredeneren wát er niet goed kan zijn. Als dat ding koud superslecht draait en warm niets aan het handje heeft, kan het bijv. je kvs sensor zijn.

Of je lmm, of je map, of je vr, of je mat, of je tps (als ie daar gebruik van maakt)... of een verotte lambda, of valse lucht waardoor ie niet kan corrigeren.

 
Too cool for school!
crossgek - Forum en Sales Moderator 30-10-2009 12:08 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


oja.

maar stel nou dat je sensors het soms wel/soms niet doen.. weet niet of die apparaten een logfunctie hebben (wat in zon geval wel superchill zou zijn)...

ik vind dat je iig moet kunnen beredeneren wát er niet goed kan zijn. Als dat ding koud superslecht draait en warm niets aan het handje heeft, kan het bijv. je kvs sensor zijn.

Of je lmm, of je map, of je vr, of je mat, of je tps (als ie daar gebruik van maakt)... of een verotte lambda, of valse lucht waardoor ie niet kan corrigeren.




zoals gezegd ken ik de vw elektronica niet.
renault heeft dat wel iig. hang je de testkast eraan krijg je te zien welke storingen hij heeft gehad en welke actief zijn.
wat ik me herinner van mijn stage 2 jaar geleden heeft volkswagen dit ook. voorwaarde is dat je wel de correcte apparatuur eraan hangt , met universeel uitleesspul kun je vaak alleen in de basis van het systeem komen

tegenwoordig zit er teveel elektronica op auto's om nog met het boerenverstand storingen te zoeken. ook omdat arbeidsloon belachelijk is.



 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Martijn II - Forum en Sales Moderator 30-10-2009 12:10 Print reply

Posts: 9841
t is niet leuk meer met die computers. mensen denken niet meer zelf na als er wat 'gerepareerd' wordt en daardoor is het probleem binnen een week weer terug. en dan kom je niet verder.

 
Too cool for school!
yamahadt1986 30-10-2009 12:12 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
t is niet leuk meer met die computers. mensen denken niet meer zelf na als er wat 'gerepareerd' wordt en daardoor is het probleem binnen een week weer terug. en dan kom je niet verder.




daarom mag wat mij betreft al die kut elektronica er wel uit blijven als ik een auto wil dan wil ik kunnen rijden met normale verlichting en met carberateurs vind ik ook veel mooier.
dus hele auto kaal met alleen 2 voorstoelen, steur, tellers, motorblok, ophangingen enz. en een mooie rolkooi.

 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
crossgek - Forum en Sales Moderator 30-10-2009 12:13 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
t is niet leuk meer met die computers. mensen denken niet meer zelf na als er wat 'gerepareerd' wordt en daardoor is het probleem binnen een week weer terug. en dan kom je niet verder.



de computer is en blijft een hulpmiddel.

waarna je zelf nog moet nagaan of het een oorzaak of gevolg is. en wat de gevolgen van bepaalde zaken zijn.

als je gaat werken als hulpje vd computer gaat het mis.

 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Joel_koningslust 30-10-2009 12:25 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


de computer is en blijft een hulpmiddel.

waarna je zelf nog moet nagaan of het een oorzaak of gevolg is. en wat de gevolgen van bepaalde zaken zijn.

als je gaat werken als hulpje vd computer gaat het mis.



bij veel dealers is de computer geen hulpmiddel meer, ze werken gewoon puur via die computer.
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Martijn II - Forum en Sales Moderator 30-10-2009 12:36 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


de computer is en blijft een hulpmiddel.

waarna je zelf nog moet nagaan of het een oorzaak of gevolg is. en wat de gevolgen van bepaalde zaken zijn.

als je gaat werken als hulpje vd computer gaat het mis.



ik heb het over de injectiecomputer en niet de uitleescomputer.

Het is zeker geen hulpmiddel, die uitleescomputer vaak ook niet, want als die computer zegt "laaddruk niet goed" of wat dan ook... weet jij dan wat het is?
Dan moet je een schema erbij pakken van het hoofdkantoor om domme vragen te beantwoorden om zo op een eindpunt uit te komen waar ze zeggen "stuur maar terug naar de fabriek" oid.

nee... met die computers wordt het oorzakelijk verband in de werking van een motor heel mooi onder water gestopt waardoor niemand nog weet wat er daadwerkelijk gebeurt tussen het fysieke en het virtuele (in de computer).

Kunt er altijd wel inkomen, maar dat is meer werk dan ombouwen naar carbs.

 
Too cool for school!
Joel_koningslust 30-10-2009 12:40 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


ik heb het over de injectiecomputer en niet de uitleescomputer.

Het is zeker geen hulpmiddel, die uitleescomputer vaak ook niet, want als die computer zegt "laaddruk niet goed" of wat dan ook... weet jij dan wat het is?
Dan moet je een schema erbij pakken van het hoofdkantoor om domme vragen te beantwoorden om zo op een eindpunt uit te komen waar ze zeggen "stuur maar terug naar de fabriek" oid.

nee... met die computers wordt het oorzakelijk verband in de werking van een motor heel mooi onder water gestopt waardoor niemand nog weet wat er daadwerkelijk gebeurt tussen het fysieke en het virtuele (in de computer).

Kunt er altijd wel inkomen, maar dat is meer werk dan ombouwen naar carbs.



s4 met 2 dubbele en 1 enkele webers

 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Martijn II - Forum en Sales Moderator 30-10-2009 12:44 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


s4 met 2 dubbele en 1 enkele webers



nee man gewoon een ubergrote carb aan je turbo hangen
 
Too cool for school!

Dit topic is 3298 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved