Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - spanningsregelaar

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 790 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - spanningsregelaar
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1959 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Maup 9-10-2009 22:35 Print topicpost

Posts: 4353
Ik denk dat de spanningsregelaar in m'n arola kapot is, er gaan twee kabels van de ontsteking in waar 20 tot 50 volt wisselspanning op staat.
Op de uitgang van de spanningsregelaar staat geen spanning. Is er een manier om te testen of hij echt verrot is, of is hij gewoon gaar?

Ik zoek dus waarschijnlijk een nieuwe spanningsregelaar. Dezelfde kan ik helaas niet vinden dus heeft iemand een alternatief?

fototje van de spanningsregelaar:


de aansluitingen zijn van links naar rechts: twee keer wisselspanning in, een keer een rode voor het blok (geen idee waar die voor is, zit momenteel ook niet aangesloten), een keer 12 tot 30 volt gelijkstroom uit en een keer "licht" (geeft alleen spanning als de motor loopt. )

ik zoek dus een (universele) spanningsregelaar die ook nog wisselstroom om kan zetten naar gelijkstroom en deze uitgangen heeft. wie kan mij helpen????
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.

Jozeff - Forum en Sales Moderator 9-10-2009 23:36 Print reply

Posts: 10835
hier had je ook best een topic voor kunnen openen hoor.
beetje raar om dergelijke vraag in een project te stellen.

Maar heeft zo'n ding niet gewoon een dynamo zoals een auto?
lees nu dat het een sachs blok is, weet iig wel dat de arola's met honda blok gewoon een losse dynamo hebben.

Dit bericht is gewijzigd door Jozeff op 9-10-2009 om 23:36 uur.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
riccardot 10-10-2009 0:22 Print reply

Posts: 1096
Hoeveel amp gaat er max doorheen?
 
Maup 10-10-2009 13:20 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
hier had je ook best een topic voor kunnen openen hoor.
beetje raar om dergelijke vraag in een project te stellen.

Maar heeft zo'n ding niet gewoon een dynamo zoals een auto?
lees nu dat het een sachs blok is, weet iig wel dat de arola's met honda blok gewoon een losse dynamo hebben.

Dit bericht is gewijzigd door Jozeff op 9-10-2009 om 23:36 uur.


nja, het is een probleem waar ik tijdens dit project tegenaan loop dus ik dacht, het is logisch om het in een topic in het project te zetten.

misschien heb ik mijn vraag een beetje onvolledig geformuleerd.

Met het vorige blok deed de spanningsregelaar het wel gewoon. toen gingen er drie draden naar de laadspoel: twee wisselspanning en een rode waarbij een + stond op de spanningsregelaar.

Nu met het nieuwe blok heb ik die rode niet aangesloten maar alleen de twee wisselspanningsdraden. Ik heb nog wel een draadje van de laadspoel over. deze zal ik straks even op de rode aansluiten om te kijken wat er gebeurd.

is de spanningsregelaar gewoon kapot of moet de rode ook nog worden aangsloten???

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riccardot
Hoeveel amp gaat er max doorheen?


waar bedoel je?? bij die wisselspanning of uit de spanningsregelaar?
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
riccardot 10-10-2009 15:18 Print reply

Posts: 1096
Ik bedoel hoeveel amp de spanningsregelaar max kan leveren, de output dus.
En sluit eerst ff alles aan ja.

Dit bericht is gewijzigd door riccardot op 10-10-2009 om 15:19 uur.
 
Maup 10-10-2009 16:49 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riccardot
Ik bedoel hoeveel amp de spanningsregelaar max kan leveren, de output dus.
En sluit eerst ff alles aan ja.

Dit bericht is gewijzigd door riccardot op 10-10-2009 om 15:19 uur.


daarnet dus even die draad die ik over had uit de ontsteking op de 3e aansluiting van de spanningsregelaar gezet. Maakte geen verschil.

de output gaf 0.2 ampere stationair en rond de 0.5 op zo'n 5000 toeren

in m'n vorige post heb ik geloof ik een foutje gemaakt.
hieronder nog even een plaatje van de spanningsregelaar en daaronder de tekst die boven de contacten staat:

v.l.n.r: |~| |~| |red red| |+| |light|



Dit bericht is gewijzigd door maup op 10-10-2009 om 16:49 uur.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.

Dit topic is 1959 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved