Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - RD/DT Projecten [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 898 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - RD/DT Projecten [Algemene vragen]
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1972 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

yamahadt1986 7-9-2009 20:53 Print reply
Posts: 1713
als je iets uit je carter freezde zij dirk toen dan die carters dan wel dichtgingen.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
markRD 8-9-2009 22:25 Print reply

Posts: 1181
Dat lijkt idd zo, maar de yz80 carters zijn op het gezicht niet anders, maar de bak is echt 10mm breder overal. Ook zijn dus de assen en de wals anders gelagerd. Maar het gaat lukken! Ik ga nu op zoek naar wat matriaal terwijl ik ook wat verder knutsel aan de rd, Ik ben namelijk gevallen en heb tog wel wat schade.

Hier een link van iemand die het in een fs1 knutseld:

http://www.fs1forum....ngsbak&start=255

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 8-9-2009 om 22:31 uur.
 
kenny77 8-9-2009 22:31 Print reply

Posts: 29286
Ow dat is jammer om te horen van de val schade :(

Succes met het herstellen hiervan!
 
markRD 8-9-2009 22:36 Print reply

Posts: 1181
Ja, het is zeker jammer!

Het zitje achter is beschadigd, mn demper, voorspatbord en stuurhelften. Maar niet te min rede om hem te herstellen tot betere staat.

Ook heb ik een Buitenpoot huls liggen van een rieju rs2 waarvan de kleur exact overeen komt met de wielen, maar hij is iets te lang. Hiermee ga ik binnekort ook aan de gang! Genoeg te doen iig!
 
kenny77 8-9-2009 22:41 Print reply

Posts: 29286
Dat komt wel goed, aan jou eerdere werk te zien!

net ook even snel door het fs1 project door gebladert ook zeker mooi!
 
stevoo 8-9-2009 23:51 Print reply

Posts: 689
mijn yz ontsteking komen 3 draden uit en ik heb ook dus zon 6 bak in mijn yz blok zitten als jij in dit blok

was de bak makenlijk passend te maken in een mx blok ?

en die kerel van fs-1 forum weet niet wat voor bak ie gebruikt, maar volgens mij is het een yz 80 6 bak iedergeval mijne was precies het zelfde

gr
 
MembraaNN beunhaas!!
markRD 9-9-2009 21:08 Print reply

Posts: 1181
oh ok, welk boujaar is dat!? Of een type?! (2x8 of dergelijks)

Iig, nee, simpel is echt anders, je zult 3 carters moeten hebben in mijn opinie. Waarvan je er 1 doorzaagd, 1tje oplast en 1tje freesd. Maar idd, Hij heeft ook exact dezelfde bak als dat ik heb, al ben ik vergeten welk boujaar die van mij is.
 
stevoo 9-9-2009 22:55 Print reply

Posts: 689
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markRD
oh ok, welk boujaar is dat!? Of een type?! (2x8 of dergelijks)

Iig, nee, simpel is echt anders, je zult 3 carters moeten hebben in mijn opinie. Waarvan je er 1 doorzaagd, 1tje oplast en 1tje freesd. Maar idd, Hij heeft ook exact dezelfde bak als dat ik heb, al ben ik vergeten welk boujaar die van mij is.



mijne is volgens mij 1980 en uit een yz80 G en als blok nummer 3r1.

oke naja mijne zit nu lekker in met yz80 blok ben nu bezig met uitlaat en daarna afstellen.

en jouwne komt uit 1979 van een yz80 F met 2X6 volgens mij wat het enige verschil iets met onsteking soort. 1 heeft normale ontsteking en 1 binnenrotor.

Dit bericht is gewijzigd door stevoo op 9-9-2009 om 23:00 uur.
 
MembraaNN beunhaas!!
yamahadt1986 10-9-2009 9:40 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stevoo
[...]



mijne is volgens mij 1980 en uit een yz80 G en als blok nummer 3r1.

oke naja mijne zit nu lekker in met yz80 blok ben nu bezig met uitlaat en daarna afstellen.

en jouwne komt uit 1979 van een yz80 F met 2X6 volgens mij wat het enige verschil iets met onsteking soort. 1 heeft normale ontsteking en 1 binnenrotor.

Dit bericht is gewijzigd door stevoo op 9-9-2009 om 23:00 uur.



klopt inderdaad de een heeft contactpunten net als de dt50mx enz alleen met beter contactpunten.
en de andere tipe heeft een binnenrotor ontsteking
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
fs-ael 10-9-2009 18:11 Print reply
Posts: 14
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stevoo

en die kerel van fs-1 forum weet niet wat voor bak ie gebruikt, maar volgens mij is het een yz 80 6 bak iedergeval mijne was precies het zelfde

gr


Hier de kerel van het fs1 forum

mijn bak is een 2x6 yz 80 bj 1979







 
castrol A747
yamahadt1986 10-9-2009 20:16 Print reply
Posts: 1713
lol en hoe hoe heb jij het allemaal gefikst dan???
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
markRD 14-9-2009 17:54 Print reply

Posts: 1181
Er is weer enige vooruitgang. De bus zit erin, ik heb de noguchi zuiger. En nu zijn de bewerkingen aan de autisa 50 cilinder nog:
Afwerken uitlaatpoort plus kamer frezen.
Stalen uitlaatbus maken voor tussen cilinder en uitlaat.
Membraamhuis verlengen met circa. 50mm
Membraam frezen
Spoelpoorten afwerken.
Kop en voet afdraaien.
O-ring groef erin draaien
En binnenkop draaien.
Nikasealen

Genoeg te doen dus nog! Maar iig is er al te spreken van een vlinderpoort rd50 cilinder!
 
kenny77 14-9-2009 17:57 Print reply

Posts: 29286
super vet!

Ben benieuwd hoe die uiteindelijk gaat lopen!
 
kenny77 6-12-2009 14:36 Print reply

Posts: 29286
Hey Mark,

Nog enige vorderingen sinds de laatste update?

 

Dit topic is 1972 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved