Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - RD/DT Projecten [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 860 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - RD/DT Projecten [Algemene vragen]
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1971 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

markRD 2-9-2009 21:31 Print topicpost

Posts: 1181
Hier de eerste foto's:

http://img17.imagesh...hp?g=dsc00379wxe.jpg

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 2-9-2009 om 21:56 uur.
 

kenny77 2-9-2009 22:06 Print reply

Posts: 29286
Ziet er goed uit allemaal!

Super werk.
 
yamahadt1986 3-9-2009 20:38 Print reply
Posts: 1713
mooi werk

mare die cilinder is dat een zeta/autisa 65cc en die bus heb je denk ik zelf gemaakt??

ga je in de uitlaatpoort van de cilinder ook nog een schotje in lassen voor de vlinderpoort om hem mooi over te laten lopen of laat je het gewoon zo.

iniedergeval GA ZO DOOR
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 3-9-2009 20:43 Print reply

Posts: 29286
Ziet er in iedergeval het zelfde uit als mijn autisa.

Die krukas heb ik ook in mijn dt50 blok, had toen ook het idee om bussen erin te zetten, maar uiteindelijk niet gedaan.
 
yamahadt1986 3-9-2009 20:48 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Ziet er in iedergeval het zelfde uit als mijn autisa.

Die krukas heb ik ook in mijn dt50 blok, had toen ook het idee om bussen erin te zetten, maar uiteindelijk niet gedaan.



ja was ik ook vanplan omdat die zeta bussen opzicht niet van goede kwaliteit waren.
dus wou ik er een vlinderpoort inlassen en er dan een bus voor draaien en vrezen.
maar kan ik altijd nog doen ik heb namelijk de cilinder nog enz.
maar wou er dan een 50cc van maken dus de bus minder ver uitdraaien.
dus een 50cc knallertje.


 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 3-9-2009 20:50 Print reply

Posts: 29286
Deze bus lijkt ook wat dikker?
Zou ook tof zijn met mijn autisa.

@ Mark, van Alu btw?

Maar Mark ik ben benieuwd naar de nieuwe update.
 
yamahadt1986 3-9-2009 21:06 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Deze bus lijkt ook wat dikker?
Zou ook tof zijn met mijn autisa.

@ Mark, van Alu btw?

Maar Mark ik ben benieuwd naar de nieuwe update.


hij lijkt inderdaad alu maar dan verwacht ik wel een nikasealwand daarin anders slijt de boel wel erg hard.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 3-9-2009 21:08 Print reply

Posts: 29286
Uiteraard, zal Mark dat doen.
 
yamahadt1986 3-9-2009 21:12 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Uiteraard, zal Mark dat doen.



als die dat doet dan is het helemaal mooi natuurlijk.

maar een stalenbus kan uiteraard ook wel goed hard lopen.
mar inderdad is nikaseal beter maar kost ook gouw rond de 200 euro wil je een goede hebben.

 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
markRD 3-9-2009 21:26 Print reply

Posts: 1181
Ja idd! dankje voor de reacties! Jullie zijn ook goed bezig!!

Hij is idd van aluminium ja, nog een goedoe om eraan te komen, want het aluminium wat ik gewent ben valt bijwijze van uit elkaar als je er een aansteker bij houdt. Maar dit ziet er goed uit (meer kan ik daar ook niet over zeggen.)

Maar ik laat hem iig nikasealen. Ik heb ook stukjes koper gekocht voor de binnenkop en een ysr kop. Ik zit te denken dat ik hem maar zo maak:

-Vlinderpoort cilinder timing varierend van 128/188 tot bijv 130/194, maar ik zit te denken aan 130/192.
-Koperen binnenkopje met die ysr kop. (squish op 45procent, en compressie op 1:14?!)
-Yz80 ontsteking, nog even kijken welke cdi. (Malossi, dt, yz, of aerox.)
-5-bak close of misschien dus 6bak. Allebei yz bakken.
-Membraamhuis en membraam op maat frezen.
-Deze krukas c4 gelagerd
-20 Mikuni.
-Pieter Smit Uitlaat/DPR Uilaat.
-4 Plaats koppeling

En ik heb net ook een polini mb zuiger voor de athena 70cc besteld. Ook komt er in deze vlinderpoort cilinder een noguchi (fs1 race zuiger zeg maar) Klinkt beroert, maar hele mooie zuigers wel. Omdat deze brede inlaten op de zuigers hebben. En de spoelers ver naar voren.

Genoeg te doen nog iig!

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 3-9-2009 om 21:32 uur.

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 3-9-2009 om 21:34 uur.
 
kenny77 3-9-2009 21:36 Print reply

Posts: 29286
Mooie plannen!

Maar kan me herinneren dat mijn yz80 ontsteking meer draden had als bijv de dtr ontsteking, hoe dit nauw naar de cdi gaat moet ik even kijken, weet niet meer of die nauw het zelfde was als een dtr cdi.

die 6 bak zou mooi zijn!

noguchi zuigers heb ik ook wel vaker zien staan, zien er inderdaad leuk uit.

En zit nog zeker veel werk in, maar zal het wel waard worden!
 
markRD 3-9-2009 21:48 Print reply

Posts: 1181
ja! Heb ik ook idd gezien ja! Maar dirk timmer zei dat eigenlijk alles uitwisselbaar was en toen ik keek zag ik ook idd dat de yz80 een massa extra had en voor de rest bijna exact hetzelfde was.

En ik doe mn best! Met een beetje mazzel kan ik morgen het lager voor de 6bak erin frezen. Eerst lekker slapen iig.

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 3-9-2009 om 21:48 uur.
 
kenny77 3-9-2009 21:49 Print reply

Posts: 29286
Ow oke zo goed had ik het niet bekeken.

En truste dan maar.
 
yamahadt1986 4-9-2009 19:27 Print reply
Posts: 1713
ik heb ook nog zo'n noguchi zuiger liggen nieuw ik heb hem nog nooit geprobeert maar ik hoorde wel dat de prox zuigertjes toch wat beter waren van kwaliteit.

en ik vind de zuiger wat link ogen met die korte dunne spijltjes bij de inlaat als dat maar heel blijft dat zal vast wel heel blijven maar toch.

opzich zijn ze wel netjes gemaakt
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
markRD 7-9-2009 18:49 Print reply

Posts: 1181
Ja, ik twijfel ook een beetje aan de kwaliteit, maar ik zit echt met die brede inlaat. De 6 bak zit inmiddels, ik wou foto's maken, maar de camera op mn telefoon weigert sinds dat hij in de wc is gevallen

Iig, de carters zitten nu precies 10mm uitelkaar met de bak erin gemonteerd en bebruiksklaar. Dus ik ga nu een dikke aluminium 'pakking maken tussen de carterhelften, en daarna aan de krukasruimte beginnen.
 
kenny77 7-9-2009 19:15 Print reply

Posts: 29286
Is dan toch nog meer werk om die versnellings bak erin te krijgen dan ik dacht.

Ik ben wederom benieuwd.
 

Dit topic is 1971 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved