Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Aandrijving van wiel(en).

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1344 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Aandrijving van wiel(en).
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1240 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

weerstand54321 23-8-2009 9:55 Print topicpost
Posts: 263
Hallo,

De zelfbouw buggy is bijna af..
Maar nu stoot ik tegen het probleem dat als ik wil draaien met de kart dit niet zo makkelijk gaat.
Dit is omdat ik 2 wiel aandrijving heb, dat is meer geschikt voor zand, ... .
Ik heb wat gezocht op het net en ik heb gevonden dat ik gewoon één wiel aandrijving moet hebben. :(
Bestaat er een andere oplossing dan alles te moeten vernieuwen want heel het achterste gedeelte is al gemaakt....
Zo nee, het is niet mogelijk van de gemaakte dingen te behouden, wat heb ik dan allemaal nodig en wat kost het?

Mvg.
 

Maup 23-8-2009 10:09 Print reply

Posts: 4353
fix ff een paar foto's van hoe het nu is, dan kunnen we zien wat er aangepast kan worden.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
crossgek - Forum en Sales Moderator 23-8-2009 10:20 Print reply

Posts: 10560
tenzij je een hele rare gewichtsverdeling hebt kun je met een sper op straat best redelijk rijden.

veel beter als duwen iig.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Freddy-fish 23-8-2009 10:28 Print reply

Posts: 2129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
tenzij je een hele rare gewichtsverdeling hebt kun je met een sper op straat best redelijk rijden.

veel beter als duwen iig.


niet dat het er goed voor is ofzo want dit heet differentieel lock beter dat je daar gewoon niet mee stuurt ( bij trekkers dan)
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
kenny77 23-8-2009 10:34 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fedor-tzr
[...]


niet dat het er goed voor is ofzo want dit heet differentieel lock beter dat je daar gewoon niet mee stuurt ( bij trekkers dan)



onze zelfbouw kart heeft ook gewoon een vaste as, en die as komt zo uit een bestaande kart.

Inderdaad als je duwt en stuurt kom je niet vooruit, maar als je rijd kom je gewoon perfect de bocht om.
Niks aan het handje.



Edit: wanneer kunnen een paar foto's /filmpjes verwachten?

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 23-8-2009 om 10:38 uur.
 
weerstand54321 23-8-2009 10:39 Print reply
Posts: 263
Hallo,

Hier de foto's:

De gehele kart :



Andere afbeeldingen waaronder diegene die jullie vroegen:










Dit bericht is gewijzigd door weerstand54321 op 23-8-2009 om 10:41 uur.

Dit bericht is gewijzigd door weerstand54321 op 23-8-2009 om 10:42 uur.
 
weerstand54321 23-8-2009 10:55 Print reply
Posts: 263
Kunnen jullie ook zeggen wat jullie er al van vinden?
 
Maup 23-8-2009 10:57 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: weerstand54321
Kunnen jullie ook zeggen wat jullie er al van vinden?


heb je er al in het middden opgezeten en een beetje geveerd? Hij bestaat voornamelijk uit horizontale balken en ik ben benieuwd of hij ook verticaal gezien stevig genoeg is..

edit: zo te zien heb je je assen ook niet gelagerd, ik ben benieuwd of dit lang heel blijft..

Dit bericht is gewijzigd door maup op 23-8-2009 om 11:02 uur.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Gerard1793 23-8-2009 10:57 Print reply

Posts: 4006
Ik vind het er een beetje iel uitzien...
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
weerstand54321 23-8-2009 11:03 Print reply
Posts: 263
@maup:

Misschien kan ik op het frame vanachter twee buizen naar boven lassen en dan een schuine buis naar vooraan?
 
Gary - Forum en Gallery Moderator 23-8-2009 11:18 Print reply

Posts: 12846
Een cursus lassen zou niet misstaan.
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
ChielTZR 23-8-2009 11:38 Print reply

Posts: 6016
als je goed wilt sturen in krappe bochten heb je echt een differentieel nodig.

http://nl.wikipedia...._(werktuigbouwkunde)
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
jan-dx11 23-8-2009 12:57 Print reply

Posts: 4931
ik zou mij meer zorgen maken om de stuur inrichting als om de achteras

En over dat lassen, dat komt van zelf, het zit wel vast, en breekt het, probeer het dan gewoon nog een keer.

edit, zit doe notor nou vast met van die stoelversteviginsdingen van 1.5mm dik

Dit bericht is gewijzigd door jan-dx11 op 23-8-2009 om 13:19 uur.
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 23-8-2009 17:25 Print reply

Posts: 17929
wow, ik zou hier echt nooit mee gaan rijden.

je hebt duidelijk GEEN onderzoek gedaan naar andere mensen die dit soort projecten gedaan hebben. Dit is een zeer onveilig ding, en het lijkt me verstandig dat je hier niet mee gaat rijden voordat het flink verstevigd is
 
Convergence 23-8-2009 18:17 Print reply

Posts: 2192
Waarom heb je de as door de midden geslepen om het tandwiel erop te zetten? je had het tandwiel erom moeten schuiven en dan vastlassen. Aan die las te zien breekt jou as door de midden als er een beetje kracht op komt,
 
Project 2010 zie project Snowhite
weerstand54321 23-8-2009 19:18 Print reply
Posts: 263
Euhm :p
Ik heb die as helemaal niet doormidden geslepen... .
Ik heb eerste een stukje buis door het tandwiel gestoken en dat aan het tandwiel vastgelast, en dan dat stukje buis op de as vastgelast.
Begrijp je het?
 

Dit topic is 1240 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved