Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Gemotorizeerde Skelter [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 718 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Gemotorizeerde Skelter [Algemene vr...
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3664 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Gertie14 22-8-2009 17:54 Print reply

Posts: 136
Het blok zit erop en hij RIJD !!

We hebben net ongeveer 3km gereden.
Hij trekt echt heel sloom op maar als hij op toeren is rijdt hij ervandoor.
De volgende stap is het tunen van het blok zodat hij sneller rijdt.

Vanavond komen er foto's en filmpjes.

 
[b]Racing Hoogwoud[/b]
kenny77 22-8-2009 17:54 Print reply

Posts: 29286
Wat ga je aan het blokje veranderen, als ik vragen mag?
 
Gertie14 22-8-2009 17:59 Print reply

Posts: 136
Ik denk een andere uitlaat en misschien een powerfilter ofzo.
Maar het probleem is dat het moeilijk is om hem af te stellen.
Omdat er een hele vage carburateur inzit waar je moeilijk bij kan.

Groeten Gert Jan
 
[b]Racing Hoogwoud[/b]
steef ts70xk 25-9-2009 23:55 Print reply

Posts: 3244
je mag wel ff uitlijne dat ding wiele staan scheef of zie ik scheef?
 
Gertie14 10-3-2010 13:16 Print reply

Posts: 136
Beste Mensen,

Met dit blok schiet het totaal niet op.
We hebben er wel veel plezier van gehad maar dit blokje trekt gewoon die skelter niet.
Dus daarom willen we een puch blok gaan plaatsen.
Want we dachten, we kunnen wel kappen gaan maken maar dan moet dat blok eerst maar is goed zijn.
Want de koppeling is nu al iets van 4 keer kapot gegaan en er zitten geen schoentjes op en de gaatjes waar de veer in moet zijn uitgescheurd.
Dus als iemand nog een goedkoop puch blokje heeft liggen, mail mij gerust.

mvg,

Gert Jan
 
[b]Racing Hoogwoud[/b]
Gertie14 14-3-2010 19:47 Print reply

Posts: 136
Het Puch blok is binnen, nu nog een 70cc cilinder + kop en zuiger.
En een spruitstuk, er komt ook een ander stuur op met gashendel en we zijn nu al bezig het frame aan het verstevigen.
Maar ik had een vraag.
De skelter moet een beetje off road wel aankunnen.
Daarom willen we eigenlijk 2 wiel aandrijving op de achterwielen.
Maar hebben we daar een differentieel voor nodig of kan de as dat aan ?

Mvg,

Gert Jan
 
[b]Racing Hoogwoud[/b]
Maup 14-3-2010 19:51 Print reply

Posts: 4353
Offroad gaat het wel lukken met een starre as denk ik. Op de weg zal de as het ook nog wel houden, maar zit je meer met het probleem dat sturen erg lastig word. De voorkant is namelijk erg licht.
Ik denk dat je bij een beetje offroad meer problemen hebt met het puchblokje dat het niet zo lekker trekt dan dat je as kapot gaat.

Groeten, Maup
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
crossgek - Forum en Sales Moderator 14-3-2010 19:52 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gertie14
Het Puch blok is binnen, nu nog een 70cc cilinder + kop en zuiger.
En een spruitstuk, er komt ook een ander stuur op met gashendel en we zijn nu al bezig het frame aan het verstevigen.
Maar ik had een vraag.
De skelter moet een beetje off road wel aankunnen.
Daarom willen we eigenlijk 2 wiel aandrijving op de achterwielen.
Maar hebben we daar een differentieel voor nodig of kan de as dat aan ?

Mvg,

Gert Jan


2 wiel aandrijving met een puchblok zal de as niet slopen.

maar ik zou me eerder drukmaken over de remmen.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 14-3-2010 19:53 Print reply

Posts: 13700
Gewoon starre as maken, met enkele schijf erop. Zelfde als kart.
 
Gertie14 14-3-2010 19:53 Print reply

Posts: 136
Ik zit me dan af te vragen wat er gebeurt als je op een knappe asvalt weg een redelijk scherpe bocht maak.
Blokkeert dan 1 van de wielen ??
En hoe snel zal de as dan kapot gaan, en valt dat weer te lassen ?
 
[b]Racing Hoogwoud[/b]
crossgek - Forum en Sales Moderator 14-3-2010 19:59 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gertie14
Ik zit me dan af te vragen wat er gebeurt als je op een knappe asvalt weg een redelijk scherpe bocht maak.
Blokkeert dan 1 van de wielen ??
En hoe snel zal de as dan kapot gaan, en valt dat weer te lassen ?


beetje wielen gaan beetje wringen.
jou banden hebben echt niet genoeg grip , en je motor niet genoeg vermogen om daarmee je as te slopen.

gaat eerder met drempels oid kapot.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Gertie14 14-3-2010 20:04 Print reply

Posts: 136
We hebben al een nieuw blok he, 70cc puch blok met dellorto vlakschuif 12mm carburateur :p
De verhouding van de tandwielen gaan we ook veranderen

 
[b]Racing Hoogwoud[/b]
der Chef 14-3-2010 20:09 Print reply

Posts: 3265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gertie14
We hebben al een nieuw blok he, 70cc puch blok met dellorto vlakschuif 12mm carburateur :p
De verhouding van de tandwielen gaan we ook veranderen


Verwacht niet dat je nu de klinkers uit de straat trekt.
 
Gertie14 14-3-2010 20:10 Print reply

Posts: 136
Nee joh :p
Maar ik denk wel dat als je met dit ding met 50 door de bocht ga, de as wel wat te verduren krijgt tog ?
 
[b]Racing Hoogwoud[/b]
crossgek - Forum en Sales Moderator 14-3-2010 20:12 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gertie14
Nee joh :p
Maar ik denk wel dat als je met dit ding met 50 door de bocht ga, de as wel wat te verduren krijgt tog ?


met 50 maak jij geen scherpe bochten meer op een skelter.
laatste waar jij je druk over moet maken is of je achteras het houd

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 14-3-2010 om 20:12 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning

Dit topic is 3664 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved