stevoo |
15-8-2009 0:27 |
Posts: 689 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
Zet hem om te beginnen maar eens op 15graden voorontsteking bij het toerental van topvermogen.
en hoe weet je dat?
|
|
MembraaNN beunhaas!! |
|
Niek de Wildt |
15-8-2009 0:30 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: stevoo
[...]
en hoe weet je dat?
Ervaring.
|
|
|
|
stevoo |
15-8-2009 0:31 |
Posts: 689 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
Ervaring.
haha oke en dat heb ik totaal niet met binnen rotoren :P er staan al wel wat strepjes op enzz. maja
|
|
MembraaNN beunhaas!! |
|
kenny77 |
15-8-2009 0:32 |
Posts: 29286 |
http://www.cmsnl.com...tslist/!SERVIC1.html
handig staat wat over ontsteking.
wat voor nummer staat op de binnenrotor?
als je het niet erg vind , ik heb niet zo veel zin om nu nog google af te struinen voor de slag op te zoeken.
moet zeker te vinden zijn.
Edit: of die op een dt80mx blok past , geen idee, ik heb de cilinder niet in mijn handen dus kan ik ook niks zien.
even proberen dan maar.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 15-8-2009 om 0:34 uur.
|
|
|
|
stevoo |
15-8-2009 0:39 |
Posts: 689 |
|
|
MembraaNN beunhaas!! |
|
Niek de Wildt |
15-8-2009 0:41 |
Posts: 7168 |
doe het als volgt:
-zet de krukas op BDP en maak vervolgens een markering op het carter (dmv een beitel) gelijk met het streepje op het vliegwiel.
-pak een gradenschijf en zet een streepje op het carter 15graden voor het BDP (als de rotor normaal rechtsom draaid, dan zet je het streepje dus 15graden naar links voor het BDP of visa versa).
-pak nu een stroboscoop en start de motor, en ga stellen totdat het het streepje op de rotor uitlijnt met het 15graden vooronsteking streepje op het carter, bij het toerental van het max-vermogen!
dus heb je bijv een powerband van 9.000 tot 12.500 toeren, dan zet je hem bij 11.000 toeren op 15graden.
Ik gok zo dat de curve van zoon yz80 binnenrotor tussen dan 10 - 20graden varieerd, dus controleer even of hij bij max toerental niet minder dan 5graden voorontsteking wordt en dat het bij zegmaar 4000 toeren niet meer dan 25 graden vooronsteking wordt.
|
|
|
|
kenny77 |
15-8-2009 0:43 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: stevoo
[...]
2x6 volgens mij.
maja ik ga slapen zien morgen wel weer.. moii
Dit bericht is gewijzigd door stevoo op 15-8-2009 om 0:40 uur.
YZ 80 F 79 2X6
die heeft geloof ik 42mm slag
|
|
|
|
stevoo |
15-8-2009 7:26 |
Posts: 689 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
doe het als volgt:
-zet de krukas op BDP en maak vervolgens een markering op het carter (dmv een beitel) gelijk met het streepje op het vliegwiel.
-pak een gradenschijf en zet een streepje op het carter 15graden voor het BDP (als de rotor normaal rechtsom draaid, dan zet je het streepje dus 15graden naar links voor het BDP of visa versa).
-pak nu een stroboscoop en start de motor, en ga stellen totdat het het streepje op de rotor uitlijnt met het 15graden vooronsteking streepje op het carter, bij het toerental van het max-vermogen!
dus heb je bijv een powerband van 9.000 tot 12.500 toeren, dan zet je hem bij 11.000 toeren op 15graden.
Ik gok zo dat de curve van zoon yz80 binnenrotor tussen dan 10 - 20graden varieerd, dus controleer even of hij bij max toerental niet minder dan 5graden voorontsteking wordt en dat het bij zegmaar 4000 toeren niet meer dan 25 graden vooronsteking wordt.
hij moet op 0,8 btdc (14,5 graden) @ 11.000 rpm.
|
|
MembraaNN beunhaas!! |
|
stevoo |
26-8-2009 16:08 |
Posts: 689 |
deze strepen staan er op de ontsteking:
|
|
MembraaNN beunhaas!! |
|
stevoo |
31-8-2009 21:09 |
Posts: 689 |
vandaag blok weer op gebouwd enzz 3 plaats kopelling van een mx er in gezet omdat de 4 plaats helemaal naar de piep is!
maar waar ik achter kwam is dat de uitlaat poort lager is als de spoel poorten en lager is als de zuiger op laagst punt ? klopt dit ?
zie gallary
gr.
Dit bericht is gewijzigd door stevoo op 31-8-2009 om 21:10 uur.
Dit bericht is gewijzigd door stevoo op 31-8-2009 om 21:10 uur.
|
|
MembraaNN beunhaas!! |
|
yamahadt1986 |
31-8-2009 21:11 |
Posts: 1713 |
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
kenny77 |
31-8-2009 21:22 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
[...]
volgensmij was de slag 39,2
Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 31-8-2009 om 21:12 uur.
Maar het oud type yz80 cilinder past op het dt80mx blok en dat is 42mm slag.
|
|
|
|
yamahadt1986 |
31-8-2009 21:24 |
Posts: 1713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
Maar het oud type yz80 cilinder past op het dt80mx blok en dat is 42mm slag.
oohwwjaa is ook zo sorry
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
stevoo |
31-8-2009 21:30 |
Posts: 689 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
[...]
oohwwjaa is ook zo sorry
kwam er ook vandaag pas achter dat er een 6 bak in zit
maar id dat nouw erg dat de uitaat poort lager zit als de zuiger ?
|
|
MembraaNN beunhaas!! |
|
kenny77 |
31-8-2009 21:32 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: stevoo
[...]
kwam er ook vandaag pas achter dat er een 6 bak in zit
maar id dat nouw erg dat de uitaat poort lager zit als de zuiger ?
Ligt eraan hoeveel.
In sommige tunings boeken staat dat dit wel vaker wordt toegepast?
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 31-8-2009 om 21:32 uur.
|
|
|
|