Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Ontsteking

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1283 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Ontsteking
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 580 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

F-Rogers 11-8-2009 16:17 Print topicpost

Posts: 66
Probleempje met ontsteking:

Soms vonkt men bougie en soms niet. Ik heb al geprobeerd met ontzettend veel bougies (nieuw en oud), en bij sommige weigert die gewoon een vonkje te geven.
Als ik dan een bougie hebt die (eindelijk) vonkt, draai ik die erin, probeer enzo. Kijk ik erna of die nog vonkt en doet helemaal niks meer . Het lijkt wel of er niet genoeg 'kracht' is om de bougie te laten vonken.

Het is een dt met elektronische ontsteking en men kabels liggen (volgens mij) allemaal goed. . Slechte contacten heb ik al op veel plaatsen gecontroleerd.

Ik heb al een andere bobine geprobeerd die ik liggen had, maar dat ging nog minder goed.

Ik heb wel bedradingsschema's liggen (Haynes Workshop Manual), maar kleurcodes komen ook niet altijd overeen wegens ik nòg een ander type dt heb.

Waaraan zou dit nu kunnen liggen?
 

dutschbird 11-8-2009 16:21 Print reply

Posts: 1760
probeer even een andere cdi. het liefst van een zelfde brommer als die van jou die wel goed loopt.
 
http://speedbird12.myminicity.com/ Even kliken en je helpt me winnen:)
F-Rogers 11-8-2009 22:18 Print reply

Posts: 66
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dutschbird
probeer even een andere cdi. het liefst van een zelfde brommer als die van jou die wel goed loopt.


Heb dernet een cdi van een Sting geprobeerd, lukte wel maar was nog niet echt wat het zou moeten zijn. Nog steeds geen teken van leven in die motor.
Morgen koop ik een cdi van een maat specifiek van een dt.
 
P-lo 11-8-2009 22:19 Print reply
Posts: 27
nieuwe bnezine
 
F-Rogers 11-8-2009 22:20 Print reply

Posts: 66
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: P-lo
nieuwe bnezine


Ja...
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 11-8-2009 22:27 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: P-lo
nieuwe bnezine


PP voor jou
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
munveq 11-8-2009 22:30 Print reply

Posts: 159
bobine geaard?
 
Prove me wrong!
P-lo 11-8-2009 22:30 Print reply
Posts: 27
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]


PP voor jou


waarom ga nie zeur want bij rieju ook al soms gehad enz
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 11-8-2009 22:31 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: P-lo
[...]


waarom ga nie zeur want bij rieju ook al soms gehad enz


begin eerst maar eens met normale goed lopende zinnen te typen.

 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
P-lo 11-8-2009 22:33 Print reply
Posts: 27
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]


begin eerst maar eens met normale goed lopende zinnen te typen.



keay maar doe pp dan weg owk
 
F-Rogers 11-8-2009 22:33 Print reply

Posts: 66
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: munveq
bobine geaard?


Ja, ik denk het wel (er liggen toch geen kabels los), morgen weet ik het zeker. Als het met een andere cdi nog steeds niet lukt weet ik het niet meteen meer.

Kzal wat foto's maken van dichtbij ook.
 
honda-mtx-125cc-euro 11-8-2009 22:53 Print reply
Posts: 165
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: P-lo
[...]


waarom ga nie zeur want bij rieju ook al soms gehad enz




leer nederlands stomme turk
 
Razor 11-8-2009 23:00 Print reply

Posts: 1554
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: F-Rogers
[...]


Ja, ik denk het wel (er liggen toch geen kabels los), morgen weet ik het zeker. Als het met een andere cdi nog steeds niet lukt weet ik het niet meteen meer.

Kzal wat foto's maken van dichtbij ook.


Goed geaard? Schuur het stukje eens op waar die contact moet maken met het frame. En kijk nogmaals alle contacten na of vervang stekkertjes (liever solderen).

En als er verschil in zit tussen verschillende bobines dan zou het zeer goed daar in kunnen zitten of dus in de slechte massa.

succes ermee !

Ps: Ik weet niet of je er heel bekend mee bent... maar meten is weten he
Met zo'n multimeter kom je echt een heel eind maar het vergt wel enig inzicht. Op conrad is de goedkoopste ¤4,95 en werkt meer dan prima!

 
blowdown en een powerband te koop!
J.wally 11-8-2009 23:07 Print reply

Posts: 2301
als je contactslot kapot is heb je dit ook wel eens, alleen gaat het om het oude type of het nieuwe type dt?

edit sorry elektronische ontsteking dt is nog de oude dus, contactslot zou kunnen maar weet niet of het bij die oude ook is

Dit bericht is gewijzigd door J.wally op 11-8-2009 om 23:08 uur.
 
F-Rogers 12-8-2009 22:34 Print reply

Posts: 66
Vandaag maar eens de hele kabelboom eruit gesmeten en zelf nieuwe kabels gelegd, enkel voor de ontsteking dan (adhv een bedradingsschema). Ook nog eens een kabel gelegd van de motor naar het frame, om zeker te zijn dat het probleem niet ligt bij slechte massa.
Zelfde probleem nog steeds.
De andere CDI heb ik momenteel nog niet.
Zou het eventueel aan de spoel kunnen liggen?
 
F-Rogers 13-8-2009 11:13 Print reply

Posts: 66
De brommer leeft!

Kheb nog tussen mijn gerief een zelfde motorblok gevonden met ook elektronische ontsteking.
Ik heb de spoel verwisseld en na 3 keer kicken meteen in gang!
Mooie vonk en draait zeer goed.
 

Dit topic is 580 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved