Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - KX 125 Crosklaar maken [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1246 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - KX 125 Crosklaar maken [Algemene vr...
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2365 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mtx_owned 13-9-2009 20:20 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cedric
[...]


ok bedankt voor de tips maar ik toch even mijn verhaal doen. Je vind niet op elke hoek van een straat een achterveer en zeker geen die volledig past. Reviseren was ook geen optie want das was duurder dan de veer die ik nu heb. rijhoogte kan enkel beter zijn want met de vorige veer zat ik practisch met spatbord tegen mn achterwiel.

wat is er nu erg om in die filterbak te zagen?

hij lekt nergens olie dus keeringen zijn in orde.
blok moet binnenkort tog oven voor nieuwe zuiger.


Dat met die originele veer komt omdat hij lek was, dan werkt dat idd niet. Meestal kan de verenboer wel wat voor je fiksen, gewoon kwestie van ff vragen. Uitgedroogde keerringen gaan ook pas lekken bij gebruik, en aangezien die dingen vaak toch niet duur zijn, kun je ze beter preventief vervangen.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
Santa Cruz 13-9-2009 20:47 Print reply

Posts: 716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
[...]


Dat met die originele veer komt omdat hij lek was, dan werkt dat idd niet. Meestal kan de verenboer wel wat voor je fiksen, gewoon kwestie van ff vragen. Uitgedroogde keerringen gaan ook pas lekken bij gebruik, en aangezien die dingen vaak toch niet duur zijn, kun je ze beter preventief vervangen.


kun je die keeringen van buitenaf vervangen of moet heel de versnellingsbak eruit om ze te kunnen vervangen?

demper was idd lek
 
2takt of 4takt? Supermotard!
Sherwin 13-9-2009 21:15 Print reply

Posts: 561
Kawasaki Kx125 heeft zoiezo een kleine veer... waardoor je niet lekker kan crossen.. je zit te ver naaar achter dus... k zou zeggen dicht t gat ff en dan heb je een erg mooie oplossing gevonden...
 
mtx_owned 13-9-2009 21:36 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cedric
[...]


kun je die keeringen van buitenaf vervangen of moet heel de versnellingsbak eruit om ze te kunnen vervangen?

demper was idd lek


je kunt ze gewoon allemaal van buiten vervangen
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
Joel_koningslust 13-9-2009 21:43 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
[...]


je kunt ze gewoon allemaal van buiten vervangen



behalve de rechter krukaskeerring. daarvoor moet de koppeling en de primaire vertanding eraf
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
mtx_owned 13-9-2009 21:46 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



behalve de rechter krukaskeerring. daarvoor moet de koppeling en de primaire vertanding eraf


ja idd, even niet aan gedacht, maar aangezien deze intern zit zal hij niet zo snel uitdrogen als de keerringen die aan de buitenkant zitten (waar ik eigenlijk op doelde). Maar aangezien hij toch beter z'n blok open kan schroeven om te kijken ofdat dat nog in orde is kan hij deze ook net zo goed meteen vervangen.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
Joel_koningslust 13-9-2009 21:49 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
[...]


ja idd, even niet aan gedacht, maar aangezien deze intern zit zal hij niet zo snel uitdrogen als de keerringen die aan de buitenkant zitten (waar ik eigenlijk op doelde). Maar aangezien hij toch beter z'n blok open kan schroeven om te kijken ofdat dat nog in orde is kan hij deze ook net zo goed meteen vervangen.



wss staat het hele carter ook vol waterdamp. dus is die keering+alle lagers ook rammegaar
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
mtx_owned 13-9-2009 21:51 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



wss staat het hele carter ook vol waterdamp. dus is die keering+alle lagers ook rammegaar


ik ben er ook bang voor, maar hij denkt zelf dat het nog goed is dus vandaar..
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
Joel_koningslust 13-9-2009 21:53 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
[...]


ik ben er ook bang voor, maar hij denkt zelf dat het nog goed is dus vandaar..



agja, ik zal er niet van wakker liggen als het ding binnen 10 minuten lopen vastloopt
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Santa Cruz 14-9-2009 18:39 Print reply

Posts: 716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



agja, ik zal er niet van wakker liggen als het ding binnen 10 minuten lopen vastloopt


het is maar even zeggen maar ik heb er al enkele uren mee gereden
 
2takt of 4takt? Supermotard!
Santa Cruz 14-9-2009 18:40 Print reply

Posts: 716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sherwin
Kawasaki Kx125 heeft zoiezo een kleine veer... waardoor je niet lekker kan crossen.. je zit te ver naaar achter dus... k zou zeggen dicht t gat ff en dan heb je een erg mooie oplossing gevonden...


dank je
 
2takt of 4takt? Supermotard!
Sherwin 14-9-2009 18:49 Print reply

Posts: 561
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cedric
[...]


dank je

ja ik heb t zelf namelijk ook ervaren, k ben niet zo groot en niet zo zwaar en ik zat al te ver naar achter... dus grotere veer? HELL YEAHH
 
Santa Cruz 14-9-2009 18:50 Print reply

Posts: 716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sherwin
[...]

ja ik heb t zelf namelijk ook ervaren, k ben niet zo groot en niet zo zwaar en ik zat al te ver naar achter... dus grotere veer? HELL YEAHH


ik ben 1m 88 en ik moet zeggen dat het idd moeilijk was om met die veer goed vooraan te zitten. nu lukt dat beter
 
2takt of 4takt? Supermotard!
Sherwin 14-9-2009 18:56 Print reply

Posts: 561
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cedric
[...]


ik ben 1m 88 en ik moet zeggen dat het idd moeilijk was om met die veer goed vooraan te zitten. nu lukt dat beter

k ben net 1,70 ofzo... dusja... dan heb je t inderdaad moeilijk gehad
 
jan-dx11 16-11-2009 18:06 Print reply

Posts: 4931
dat gat had ik idd ook niet gedaan, ik zou hem warm maken, en dan gewoon naar binnen drukken. die kast zit er niet voor niets om he. Een hand zand in je cilinder zal niet fijn zijn.

Verder ziet het er leuk uit hoor.
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.

Dit topic is 2365 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved