Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - KX 125 Crosklaar maken [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 863 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - KX 125 Crosklaar maken [Algemene vr...
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2342 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Santa Cruz 5-8-2009 21:46 Print topicpost

Posts: 716
Welkom bij mijn project 'KX 125 Crosklaar maken'.

Dit topic is bedoeld voor algemene vragen over dit project. Je kunt vragen eventueel ook via de inbox stellen.
 
2takt of 4takt? Supermotard!

thunderbird - Forum en Sales Moderator 5-8-2009 22:54 Print reply

Posts: 7728
dat ziet er flink beroerd uit.. onder welke steen heb je dat ding gevonden foto's van het geheel misschien? enne welk bj is 'ie?

Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 5-8-2009 om 22:55 uur.
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Santa Cruz 6-8-2009 19:01 Print reply

Posts: 716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
dat ziet er flink beroerd uit.. onder welke steen heb je dat ding gevonden foto's van het geheel misschien? enne welk bj is 'ie?

Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 5-8-2009 om 22:55 uur.


onder een grafsteen denk ik! er groeit zelfs mos in :S

bouwjaar '89 denk ik
 
2takt of 4takt? Supermotard!
antonhonda 6-8-2009 19:05 Print reply

Posts: 3616
haha met ploegen tegen gekomen zeker :P
en ja idd totaal plaatje ?
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
Santa Cruz 6-8-2009 20:15 Print reply

Posts: 716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: antonhonda
haha met ploegen tegen gekomen zeker :P
en ja idd totaal plaatje ?


ik zal er een opzetten

 
2takt of 4takt? Supermotard!
Bas/MT5 3-9-2009 17:11 Print reply

Posts: 915
Neem aan dat je heel het blok uit elkaar gaat halen?
Lagers zullen er ook niet meer zo mooi uit zien
 
www.mcckingswood.connectom.nl :)
Ronald125cc 12-9-2009 12:52 Print reply

Posts: 1259
nieuw ketting en tandwielen zijn ook geen overbodige luxe,
voor dat geld wat je in die motor vertimmerd kan je ook een hele mooie andere motor kopen,
pro link lagers kosten ook snel 80,- en wiel lagers 30,-
maar veel suc6 ermee
 
Pak ik kopstart, Flikkert er 1 voor me !
-simon- 12-9-2009 12:59 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ronald125cc
nieuw ketting en tandwielen zijn ook geen overbodige luxe,
voor dat geld wat je in die motor vertimmerd kan je ook een hele mooie andere motor kopen,
pro link lagers kosten ook snel 80,- en wiel lagers 30,-
maar veel suc6 ermee


dat weet je vooraf als je een oude motor op gaan knappen dat je voor dat geld ook een andere of nieuwere motor kon kopen. maar dan is het nog maar de vraag of die goed is.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Santa Cruz 13-9-2009 16:03 Print reply

Posts: 716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ronald125cc
nieuw ketting en tandwielen zijn ook geen overbodige luxe,
voor dat geld wat je in die motor vertimmerd kan je ook een hele mooie andere motor kopen,
pro link lagers kosten ook snel 80,- en wiel lagers 30,-
maar veel suc6 ermee


mss wel ja... lagers kosten me nix
 
2takt of 4takt? Supermotard!
Santa Cruz 13-9-2009 16:04 Print reply

Posts: 716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bas/MT5
Neem aan dat je heel het blok uit elkaar gaat halen?
Lagers zullen er ook niet meer zo mooi uit zien


motor heeft de vorige eigenaar gereviseerd net voor hij hem aand e kant heeft gezet
 
2takt of 4takt? Supermotard!
Joel_koningslust 13-9-2009 16:45 Print reply

Posts: 14514
als die carb er zo uit ziet dan zou ik de revisie ook niet meer vertrouwen. heeft dat ding altijd buiten gestaan ofzo?
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
suzuki rm 13-9-2009 18:41 Print reply

Posts: 1114
ga je dat gat in je luchtfilterhuis nog dichtmaken? (ik bedoel daar bij die veer) want zo gaat je lucht filter wel heel snel vol zitten met zand
 
Santa Cruz 13-9-2009 19:56 Print reply

Posts: 716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzuki rm
ga je dat gat in je luchtfilterhuis nog dichtmaken? (ik bedoel daar bij die veer) want zo gaat je lucht filter wel heel snel vol zitten met zand


tuurlijk
 
2takt of 4takt? Supermotard!
Santa Cruz 13-9-2009 19:57 Print reply

Posts: 716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
als die carb er zo uit ziet dan zou ik de revisie ook niet meer vertrouwen. heeft dat ding altijd buiten gestaan ofzo?


geen idee, wss wel
 
2takt of 4takt? Supermotard!
mtx_owned 13-9-2009 20:04 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cedric
[...]


geen idee, wss wel


als ik jou was zou ik uit voorzorg gewoon je blok even lostrekken, dan weet je het zeker, kleine moeite, en als alles er gewoon goed uitziet zonder speling enz enz, heb je alleen maar de kosten van een nieuw pakkingssetje. Wat ik wel kan aanraden als het ding lang buiten stilgestaan heeft de keerringen ook te vervangen, omdat deze uitgedroogd kunnen zijn.

Verder vind ik het wel zonde dat je nou in je filterbak hebt gezaagd. Als ik jou was had ik of een andere passende veer gezocht of deze laten reviceren, dan heb je ook geen gezeik met de rijhoogte waardoor je motor veel minder fijn stuurt. Als ik jou was zou ik toch maar een passende veer versieren en een andere filterbak scoren, of deze repareren.

iig veel succes ermee
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
Santa Cruz 13-9-2009 20:15 Print reply

Posts: 716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
[...]


als ik jou was zou ik uit voorzorg gewoon je blok even lostrekken, dan weet je het zeker, kleine moeite, en als alles er gewoon goed uitziet zonder speling enz enz, heb je alleen maar de kosten van een nieuw pakkingssetje. Wat ik wel kan aanraden als het ding lang buiten stilgestaan heeft de keerringen ook te vervangen, omdat deze uitgedroogd kunnen zijn.

Verder vind ik het wel zonde dat je nou in je filterbak hebt gezaagd. Als ik jou was had ik of een andere passende veer gezocht of deze laten reviceren, dan heb je ook geen gezeik met de rijhoogte waardoor je motor veel minder fijn stuurt. Als ik jou was zou ik toch maar een passende veer versieren en een andere filterbak scoren, of deze repareren.

iig veel succes ermee


ok bedankt voor de tips maar ik toch even mijn verhaal doen. Je vind niet op elke hoek van een straat een achterveer en zeker geen die volledig past. Reviseren was ook geen optie want das was duurder dan de veer die ik nu heb. rijhoogte kan enkel beter zijn want met de vorige veer zat ik practisch met spatbord tegen mn achterwiel.

wat is er nu erg om in die filterbak te zagen?

hij lekt nergens olie dus keeringen zijn in orde.
blok moet binnenkort tog oven voor nieuwe zuiger.
 
2takt of 4takt? Supermotard!

Dit topic is 2342 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved