Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - DT50MX met andere cilinder (tuned) [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 880 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - DT50MX met andere cilinder (tuned) ...
Pagina 3 van 17
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4 ... 15, 16, 17Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 17451 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Henk-88 12-8-2009 12:18 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
Met hoogtoerige gietijzeren cilinders heb ik ook nog geen slechte ervaringen...



Ik ook niet maar ik kan nou ook niet zeggen dat ik er veel of genoeg ervaring mee heb om te zeggen dat het niet veel uitmaakt.
Nicasyl staat er om bekend dat 'ie het beter doet (minder slijtage) met veel rpm dan gietijzer. Meer weet ik er niet van.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Derbi-Olaf 12-8-2009 12:18 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
[...]


vorige keer???

ja maar er zit wel heel wat verschil tussen kwaliteit van het gietijzer en met een dt50 imi cilinder 100 rijden dat hield het niet lang en het lag niet aan de afstelling hoor.

in het filmpje klonk ie anders niet lekker afgesteld

En anders zuigertje laten matchen en je cilinder laten hohnen... Dan zit je ook goed

vorige keer met een RD cilinder ofzo, weet ik veel wat precies.

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 12-8-2009 om 12:20 uur.


Laten we zeggen, ik wacht af , maar om eerlijk te zijn heb ik er niet echt vertrouwen in.

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 12-8-2009 om 12:20 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
yamahadt1986 12-8-2009 12:21 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

in het filmpje klonk ie anders niet lekker afgesteld

En anders zuigertje laten matchen en je cilinder laten hohnen... Dan zit je ook goed


niet goed afgestelt rot toch op man onderin de toeren klinken alle race of snelle brommers iets minder want het komt dan meer in de hogere toeren tot werking en dat had ik ook.


cilinder honen met andere zuiger zou opzich inderdaad wel helpen ja maar dan houd het ook niet lang vol en ik wil bijv. wel lang volgas kunnen jagen met een toerit.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
Derbi-Olaf 12-8-2009 12:24 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
[...]


niet goed afgestelt rot toch op man onderin de toeren klinken alle race of snelle brommers iets minder want het komt dan meer in de hogere toeren tot werking en dat had ik ook.


cilinder honen met andere zuiger zou opzich inderdaad wel helpen ja maar dan houd het ook niet lang vol en ik wil bijv. wel lang volgas kunnen jagen met een toerit.

Probeer ik het beleefd te houden begin je zelf te janken, nounou.

Verder heb ik ook genoeg ervaring met dat soort dingen. Dus je hoeft me er niks over te zeggen.

En oja, ik zal maar meteen zeggen dat ik je een beunhaas vind.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Royal Club 12-8-2009 12:25 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
[...]


niet goed afgestelt rot toch op man onderin de toeren klinken alle race of snelle brommers iets minder want het komt dan meer in de hogere toeren tot werking en dat had ik ook.


cilinder honen met andere zuiger zou opzich inderdaad wel helpen ja maar dan houd het ook niet lang vol en ik wil bijv. wel lang volgas kunnen jagen met een toerit.


lul toch niet man elke setup kan je gewoon goed afstellen met het juiste materiaal
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
yamahadt1986 12-8-2009 12:28 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


lul toch niet man elke setup kan je gewoon goed afstellen met het juiste materiaal



ja dat klopt maar het juiste matriaal is er haast niet voor een dt50mx blokje.
de onderblokjes zijn echt super van dtmx behalve als je er geen 3plaats of 4plaats kopeling in gooit maar die cilinders dat is echt kut.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
Derbi-Olaf 12-8-2009 12:29 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
[...]



ja dat klopt maar het juiste matriaal is er haast niet voor een dt50mx blokje.
de onderblokjes zijn echt super van dtmx behalve als je er geen 3plaats of 4plaats kopeling in gooit maar die cilinders dat is echt kut.

Waar begin jij over?
Je hebt een mikuni carburateur, daar is alles voor te krijgen hoor kwa sproeiers/gasnaalden/gasnaaldbuizen...
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Royal Club 12-8-2009 12:30 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
[...]



ja dat klopt maar het juiste matriaal is er haast niet voor een dt50mx blokje.
de onderblokjes zijn echt super van dtmx behalve als je er geen 3plaats of 4plaats kopeling in gooit maar die cilinders dat is echt kut.


daar heb ik het toch helemaal niet over man
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
yamahadt1986 12-8-2009 12:32 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

Waar begin jij over?
Je hebt een mikuni carburateur, daar is alles voor te krijgen hoor kwa sproeiers/gasnaalden/gasnaaldbuizen...


eeehmm ik heb een 20mm dellorth vriend
daar is ook alles voor te krijgen en dat heb ik ook wel maar het licht niet aan de carberateur wat slecht is maar de cilinderkwaliteiten.
kijk de cilinders houden het wel vol tot ongeveer 80/85km/h maar als je hogere snelheden gaat halen dan wordt het zeer link
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
Royal Club 12-8-2009 12:33 Print reply

Posts: 60390
waarom werk je de cilinder niet gewoon af dan.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
yamahadt1986 12-8-2009 12:33 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
waarom werk je de cilinder niet gewoon af dan.


dat had ik al gedaan maar alsnog
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
Royal Club 12-8-2009 12:34 Print reply

Posts: 60390
nou, dan moet het wel hele brakke kwaliteit zuiger en wand zijn.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Derbi-Olaf 12-8-2009 12:34 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
[...]


dat had ik al gedaan maar alsnog

blijkbaar niet dus, als je hem goed af had gewerkt had je wel wat meer ermee gekunt

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
nou, dan moet het wel hele brakke kwaliteit zuiger en wand zijn.


Dat verstond ik trouwens ook onder afwerken, ff een fatsoenlijk zuiger erin, en de cilinder nameten.

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 12-8-2009 om 12:35 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
yamahadt1986 12-8-2009 12:38 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
nou, dan moet het wel hele brakke kwaliteit zuiger en wand zijn.


ja klopt en die cilinders kosten maar 5 tientjes nieuw dan weet je het wel.
de zuigerveren zit een special iets op voor de slijtage maar oficieel moet dat de hele zuiger zijn van dat spul soort metaal alleen als ze dat niet doen en dat randje is er dan zo uitgesleten en dan gaat dat slijten hard.

toen ik netjes altijd met zo'n cilinder 80/85 reed hield die het 3000 kilometer vol daarna moest die uitgehoned worden met nieuwe zuiger en anders is het een keer een vlinke klap.

en derbi olaf ik doe al jaren met die cilinder en jij niet vriend dus ja ik kan het weten en dirk timmer zegt het ook en hoe lang zit die er al wel niet in
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
Derbi-Olaf 12-8-2009 12:43 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
[...]


ja klopt en die cilinders kosten maar 5 tientjes nieuw dan weet je het wel.
de zuigerveren zit een special iets op voor de slijtage maar oficieel moet dat de hele zuiger zijn van dat spul soort metaal alleen als ze dat niet doen en dat randje is er dan zo uitgesleten en dan gaat dat slijten hard.

toen ik netjes altijd met zo'n cilinder 80/85 reed hield die het 3000 kilometer vol daarna moest die uitgehoned worden met nieuwe zuiger en anders is het een keer een vlinke klap.

en derbi olaf ik doe al jaren met die cilinder en jij niet vriend dus ja ik kan het weten en dirk timmer zegt het ook en hoe lang zit die er al wel niet in

Mij heb je nog steeds niet overtuigd.

Dit word toch niks.

Als ik al naar je andere projecten kijk, en ik zie hoeveel er daadwerkelijk af zijn weet ik genoeg.


Maarja, Keep on Dreaming.


Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 12-8-2009 om 12:44 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!

Dit topic is 17451 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 17
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4 ... 15, 16, 17Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved