yamahadt1986 |
5-8-2009 19:04 |
Posts: 1713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
italjet cilinder past zeer eenvoudig erop, maar daar moet je veel uit hakken om hem echt snel te maken.
Waarom ga je niet kijken voor een moderne cilinder van derbi of am6 ofzo.
zitten allebei dichtbij in de buurt van de dt50 slag, derbi 40mm en am6 39mm, dus dat is het probleem niet.
En dan zo'n 50cc doppler cilinder'tje pas maken, en die eventueel nog bewerken.
En dan met een paar leuke pretspullen.
Dan komt het al leuk in de richting van een mooie 50cc setup voor de dt50.
die italjet cilinder he is dat hetzelfde als de minarelli blokken en cilinders enz.
dan bedoel ik de oude tipe's
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
Joel_koningslust |
5-8-2009 19:13 |
 Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
[...]
oe iniedergeval erg bedankt ik denk alleen dat het dan niet in de buurt gaat komen.
mmh
minarelli scooter gaat er dan wss ook niet in zitten. die lijken mega veel op am6 cilindertjes qua maten
puch cilindertjes geen optie? die zijn goedkoop te krijgen en zijn ook redelijk snel te maken
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
yamahadt1986 |
5-8-2009 19:18 |
Posts: 1713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
mmh
minarelli scooter gaat er dan wss ook niet in zitten. die lijken mega veel op am6 cilindertjes qua maten
puch cilindertjes geen optie? die zijn goedkoop te krijgen en zijn ook redelijk snel te maken
dat kan ook niet zomaar de man van emot racing zij toen omdat het een automaten cilinder is dat die daardoor eerder vast loopt als je het op een schakelblokje zet.
ik heb wel puch cilinders bij de hand maar dan moet je weer 4cm van de blok of cilinder afvrezen en ik heb liever dat ik een ophoogplaatje moet maken dan eraf vrezen.
maar ik las jouw stukje net effe na maar ik denk dat het juist wel zou kunnen een derbi of am6 cilinder.
alleen dan heb ik nog een paar problemen die verholpen moeten worden zoals de tapeinden anders laten maken. en ik moet dan effe een nippel eraan lassen voor de koeling en ok nog een inlaat aan de achterkant van die cilinder eraan lassen omdat mijn inlaat niet op het blok zit maar op de cilinder
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
kenny77 |
5-8-2009 19:21 |
 Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
[...]
dat kan ook niet zomaar de man van emot racing zij toen omdat het een automaten cilinder is dat die daardoor eerder vast loopt als je het op een schakelblokje zet.
ik heb wel puch cilinders bij de hand maar dan moet je weer 4cm van de blok of cilinder afvrezen en ik heb liever dat ik een ophoogplaatje moet maken dan eraf vrezen.
maar ik las jouw stukje net effe na maar ik denk dat het juist wel zou kunnen een derbi of am6 cilinder.
alleen dan heb ik nog een paar problemen die verholpen moeten worden zoals de tapeinden anders laten maken. en ik moet dan effe een nippel eraan lassen voor de koeling en ok nog een inlaat aan de achterkant van die cilinder eraan lassen omdat mijn inlaat niet op het blok zit maar op de cilinder
lijkt me heel sterk dat hij eerder vastloopt omdat het een automaat cilinder is.
Alleen de koelribben staan niet goed en de slag van een puch maxi is 43mm.
Ik zou een eurocilindro 50cc zoeken, kan je ook wel wat uithalen, zeker niet minder als andere vergelijkbare cilinders en je bent in een klap klaar.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
[...]
die italjet cilinder he is dat hetzelfde als de minarelli blokken en cilinders enz.
dan bedoel ik de oude tipe's
Geen idee.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 5-8-2009 om 19:22 uur.
|
|
|
|
yamahadt1986 |
5-8-2009 19:30 |
Posts: 1713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
lijkt me heel sterk dat hij eerder vastloopt omdat het een automaat cilinder is.
Alleen de koelribben staan niet goed en de slag van een puch maxi is 43mm.
Ik zou een eurocilindro 50cc zoeken, kan je ook wel wat uithalen, zeker niet minder als andere vergelijkbare cilinders en je bent in een klap klaar.
[...]
Geen idee.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 5-8-2009 om 19:22 uur.
ja oke dat weet ik maar ik was gisteravond nog bij dirk timmer en hij zij dat er heel erg moeilijk aan is te komen aan een eurocilindro
en het is ook leuk om een cilinder pas te maken je leert er ook een boel van en ik heb er nu wel geld voorover enz.
en je kan ook leuk laten zien wat je allemaal kan.
dan heb je ook iets apparts vind ik net als die cilinder van die italjet van jouw dat is toch ook hardstikker gaaf als je dat goed en hard kan laten lopen op een dt blokje
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
kenny77 |
5-8-2009 19:41 |
 Posts: 29286 |
Ze zijn inderdaad moeilijk aan te komen , heb toen 2 keer een in mijn handen maar allebei weer terug gelegd.
Is inderdaad ook leuk als je iets apparts hebt.
Als je dan toch bezig bent dan zou ik persoonlijk meteen voor zo'n moderne cilinder gaan.
misschien een idee voor een dt50lc cilinder te gaan?
die heeft een slag van 39.2mm dat zit wel snor, je het membraan inlaat op de cilinder.
Moet je alleen de carters aanpassen.
Ik weet niet wat voor cilinders je daarvoor krijgt?
Of anders een 70cc eurocilindro voor de dt50?  (is wel lekker makkelijk. )
|
|
|
|
yamahadt1986 |
5-8-2009 19:44 |
Posts: 1713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Ze zijn inderdaad moeilijk aan te komen , heb toen 2 keer een in mijn handen maar allebei weer terug gelegd.
Is inderdaad ook leuk als je iets apparts hebt.
Als je dan toch bezig bent dan zou ik persoonlijk meteen voor zo'n moderne cilinder gaan.
misschien een idee voor een dt50lc cilinder te gaan?
die heeft een slag van 39.2mm dat zit wel snor, je het membraan inlaat op de cilinder.
Moet je alleen de carters aanpassen.
Ik weet niet wat voor cilinders je daarvoor krijgt?
Of anders een 70cc eurocilindro voor de dt50? (is wel lekker makkelijk. )
ik had dirk timmer ook gevraagd naar die 50cc LC blokken enz.
hij zij het is een 80LC onderblok met 50cc cilinder LC maar die lopen orgineel 60km/h.
maar als je de carberateur naar een 24mm doet en een andere uitlaat speciale opmaten bestelt in amerika dan loopt zo'n ding ook erg hard.
er zijn namelijk heel veel uitlaten voor te koop en ik horde ook dat er dan ook een 6bak ingemaakt kan worden.
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
kenny77 |
5-8-2009 19:47 |
 Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
[...]
ik had dirk timmer ook gevraagd naar die 50cc LC blokken enz.
hij zij het is een 80LC onderblok met 50cc cilinder LC maar die lopen orgineel 60km/h.
maar als je de carberateur naar een 24mm doet en een andere uitlaat speciale opmaten bestelt in amerika dan loopt zo'n ding ook erg hard.
er zijn namelijk heel veel uitlaten voor te koop en ik horde ook dat er dan ook een 6bak ingemaakt kan worden.
dt80lc heeft een 6 bak, dus zou wel kunnen.
Dan gelijk een dt80lc blok met een 110cc polini.
(stom dat ik die toen ook niet heb mee genomen.  )
Maar daar zal je vast ook wel leuke cilinders voor krijgen?
En dan zo'n cilinder pas maken.
Edit: die 110cc polini ligt nog nieuw in de etalage hier bij de brommerzaak.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 5-8-2009 om 19:48 uur.
|
|
|
|
yamahadt1986 |
5-8-2009 19:50 |
Posts: 1713 |
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
kenny77 |
5-8-2009 19:52 |
 Posts: 29286 |
Ik heb geen idee hoe duur die is, laat hem daar wel liggen, als ik zelf nog eens geld heb voor zo'n cilinder.
Maar dat bedoel ik zo'n dt50lc cilinder en daar een 50cc variant van zoeken?
|
|
|
|
yamahadt1986 |
5-8-2009 20:04 |
Posts: 1713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Ik heb geen idee hoe duur die is, laat hem daar wel liggen, als ik zelf nog eens geld heb voor zo'n cilinder.
Maar dat bedoel ik zo'n dt50lc cilinder en daar een 50cc variant van zoeken?
ja oke dat zou opzig kunnen ja.
ik zie wel wat er uitkomt je weet maar nooit maar mischien wordt het wel een derbi cilinder of AM6 want dat zou opzich mooi kunnen en is prima spullen voor te koop en loopt niet supersnel kapot. en gaan ook best snel
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
Derbi-Olaf |
12-8-2009 12:06 |
 Posts: 14999 |
net alsof het aan de "slechte kwaliteit" cilinders ligt dat ze vastnakken
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
yamahadt1986 |
12-8-2009 12:12 |
Posts: 1713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
net alsof het aan de "slechte kwaliteit" cilinders ligt dat ze vastnakken
het zijn gewoon kut imitatie cilinder en probeer maar eens een goed nikaseal 50cc cilinde voor een dt50mx te vinden die vind je niet.
ja er is er een dat is de 50cc eurocilindro maar die is niet te vinden.
en het is ook leuk om iets apparts te maken en ik had dit al een lange tijd in mijn hoofd zitten om een andere cilinder op pas te maken.
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
Derbi-Olaf |
12-8-2009 12:14 |
 Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
[...]
het zijn gewoon kut imitatie cilinder en probeer maar eens een goed nikaseal 50cc cilinde voor een dt50mx te vinden die vind je niet.
ja er is er een dat is de 50cc eurocilindro maar die is niet te vinden.
en het is ook leuk om iets apparts te maken en ik had dit al een lange tijd in mijn hoofd zitten om een andere cilinder op pas te maken.
Ja, en de vorige keer is het je ook niet gelukt...
En waarom nicaseal ?
Met hoogtoerige gietijzeren cilinders heb ik ook nog geen slechte ervaringen...
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
yamahadt1986 |
12-8-2009 12:16 |
Posts: 1713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
Ja, en de vorige keer is het je ook niet gelukt...
En waarom nicaseal ?
Met hoogtoerige gietijzeren cilinders heb ik ook nog geen slechte ervaringen...
vorige keer???
ja maar er zit wel heel wat verschil tussen kwaliteit van het gietijzer en met een dt50 imi cilinder 100 rijden dat hield het niet lang en het lag niet aan de afstelling hoor.
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|