Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Project - Topic - DT50MX met andere cilinder (tuned) ...
|
Pagina 15 van 17
|
Dit topic is 17453 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
kenny77 |
11-11-2010 21:13 |
 Posts: 29286 |
bij mtx-sh wordt die allebei door mengsmering gesmeerd.
|
|
|
|
kpotmake |
12-11-2010 0:05 |
 Posts: 3065 |
wel een mooi project,
maar een ding snap ik nog niet helemaal
zal wel ergens in het topic staan, maar heb geen zin om het hele topic door te spitten
waarom eigenlijk zo'n type inlaat? (membraaninlaat vanuit de zijkant) dan heb je dus de nadelen van membraan en roterende inlaat..
namelijk verstoorde flow door de membraanklepjes, en niet geëgaliseerde spoeling en doodflowen van mengsel op de krukas omdat de inlaat aan de zijkant gemonteerd is
+ hij is vrij lang
dan zou ik denk ik zelfs nog liever voor zuigergestuurd gaan
trouwens: dat iets zuigergestuurd is, wil niet zeggen dat het gedoemd is om langzaam te gaan, zoals veel mensen denken. Een hoop 85cc crossers maken er ook gebruik van en daar halen ze ook al wel tussen de 20 en 25 pk uit (is trouwens wel icm zuigerstuurd EN membraan)
|
|
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl |
|
kenny77 |
12-11-2010 0:49 |
 Posts: 29286 |
roterend is wel een aardig arbeits intensief werkje.
Dan is deze inlaat relatief eenvoudiger te fabriceren.
En er moest gekozen worden voor zelf een inlaat te maken aangezien, de originele cilinder membraan op de cilinder heeft zitten en de huidige voor membraan op het carter bedoelt is.
Met zuigergestuurd zit je wel vast aan een bepaalde inlaat timing, met mebraan kan je de inlaattiming veel langer maken.
Volgens mij zou je niet eens voor zuigergestuurd kunnen kiezen met de plek die de huidige inlaat heeft??
Welke crossers hebben dat?
Ik ben wel benieuwd, alle bekende crossers van ongeveer eind jaren 70 gebruiken of roterend of membraan.
enigste wat ik zo kan bedenken is suzuki die dat tot de later jaren heeft gehad (tot ergens eind 80)
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 12-11-2010 om 0:51 uur.
|
|
|
|
yamahadt1986 |
12-11-2010 15:50 |
Posts: 1713 |
net wat kenny zegt
en bij mijn kan er wel een zuigergestuurd van maken, maar vind ik te ingewikkeld.
als ik dat zou moeten doen dan maak ik toch liever dan wel een roterende inlaat
mischien komt die er namelijk ook later nog op aan de linkerkant  maar het moet eerst zo eens maar gaan lopen!!!
aan het eind van de maand hoop ik mijn sprintframe op te kunnen halen.
en kan ik er verder mee bezig.
voor de rest moet ik nog radiateurslangen en waterpomp kopen.
zuigertje ophalen.
en pakkingen en nog wat klein spul
voor de rest komt er nog een ontsteking.
sowiezo HPI maar mischien kom ik ook wel een leuke mallossi eprom ontsteking tegen die ik erop kan bouwen.
maar ben ik nog niet helemaal over uit.
de rest zien jullie vanzelf wel verschijnen!
gr peter
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
kpotmake |
12-11-2010 16:13 |
 Posts: 3065 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Welke crossers hebben dat?
Ik ben wel benieuwd, alle bekende crossers van ongeveer eind jaren 70 gebruiken of roterend of membraan.
enigste wat ik zo kan bedenken is suzuki die dat tot de later jaren heeft gehad (tot ergens eind 80)
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 12-11-2010 om 0:51 uur.
cr85, kx85, rm85
en vast nog wel meer, maar deze hebben het in ieder geval volgens mij
|
|
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl |
|
kenny77 |
12-11-2010 16:16 |
 Posts: 29286 |
Die hebben gewoon membraan.
zoals tsx het heeft is membraan plus zuigergestuurd, maar de crossers die jij noemt niet.
|
|
|
|
kpotmake |
12-11-2010 16:45 |
 Posts: 3065 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Die hebben gewoon membraan.
zoals tsx het heeft is membraan plus zuigergestuurd, maar de crossers die jij noemt niet.
oow, ik dacht dat die ook zuigergestuurd waren
want die hebben wel membraan op de cilinder gemonteerd zitten, maar dat loopt dan rechtstreeks het carter in ofzo?
onze ktm 500 is trouwens ook zuigergestuurd + membraan, en hier zie ik een cr250 die dat zo te zien ook heeft --> http://www.3wheelerw...der-85-atc-bottomend
Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 12-11-2010 om 16:53 uur.
|
|
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl |
|
Sypie_Honda |
12-11-2010 16:54 |
 Posts: 13830 |
allemaal gewoon membraan inlaat?
volgens mij weet jij het verschil tussen membraan op het carter/cilinder en zuiger gestuurd niet helemaal
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
kenny77 |
12-11-2010 16:54 |
 Posts: 29286 |
dat zijn gewoon aux-poorten.
na de carburateur komt het membraan en dan pas de poorten, dus is het membraan gestuurd.
Als het direct vanuit de carburateur naar een poort gaat zonder iets er tussen dan is het wel zuiger gestuurd.
zoals tsx, carburateur -> en 1deel van het mengsel gaat direct door naar een poort en een ander deel van het mengsel gaat door een membraan heen.
Die is dan deels zuigergestuurd en deels membraan gestuurd, maar daarmee zijn ze gestopt ergens midden jaren 80 ofzo (bij crossers dan tenminste)
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 12-11-2010 om 16:55 uur.
|
|
|
|
kpotmake |
12-11-2010 16:56 |
 Posts: 3065 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
dat zijn gewoon aux-poorten.
na de carburateur komt het membraan en dan pas de poorten, dus is het membraan gestuurd.
Als het direct vanuit de carburateur naar een poort gaat zonder iets er tussen dan is het wel zuiger gestuurd.
zoals tsx, carburateur en 1deel van het mengsel gaat direct door naar een poort en een ander deel van het mengsel gaat door een membraan heen.
Die is dat deels zuigergestuurd en deels membraan gestuurd, maar daarmee zijn ze gestopt ergens midden jaren 80 ofzo (bij crossers dan tenminste)
ja, maar ik had het dus over memraan gestuurd ICM zuiger gestuurd
dus eerst de carburateur, dan het membraan en dan de inlaatpoort, en dan het carter, en dan de spoelpoorten
Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 12-11-2010 om 16:57 uur.
|
|
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl |
|
kenny77 |
12-11-2010 17:00 |
 Posts: 29286 |
Als alle poorten worden afgesloten door het membraan, dus niks kan meer terug vliegen dan is het gewoon volledig membraan gestuurd.
Waar de poorten na het membraan heen gaan boeit niet zo.
Edit: of begrijpen we elkaar verkeerd?
Edit2 of bedoel jij als de zuiger op en neer gaat dat die het mengsel aanzuigt?
Maar dat is nog wiedes want dat doet bijna elke 2 takt motor.
Gaat hier om het inlaat principe
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 12-11-2010 om 17:03 uur.
|
|
|
|
kpotmake |
12-11-2010 17:09 |
 Posts: 3065 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Als alle poorten worden afgesloten door het membraan, dus niks kan meer terug vliegen dan is het gewoon volledig membraan gestuurd.
Waar de poorten na het membraan heen gaan boeit niet zo.
Edit: of begrijpen we elkaar verkeerd?
Edit2 of bedoel jij als de zuiger op en neer gaat dat die het mengsel aanzuigt?
Maar dat is nog wiedes want dat doet bijna elke 2 takt motor.
Gaat hier om het inlaat principe
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 12-11-2010 om 17:03 uur.
volgens mij begrijpen we elkaar een beetje verkeerd
ik doelde iig op zo'n type cilinder:

en dan met membraan (membraan op de CILINDER, niet op het carter)
en dus NIET zo'n ding:
|
|
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl |
|
kenny77 |
12-11-2010 17:11 |
 Posts: 29286 |
jaaa, maar die bovenste (cr80) heeft echt geen zuigergestuurde inlaat hoor. 
Ik heb hem zelf gehad.
Onderste is wel zuigerstuurd, icm met membraan.
Maar nu ga ik stoppen anders zijn we dadelijk 20 pagina's verder.
|
|
|
|
kpotmake |
12-11-2010 17:12 |
 Posts: 3065 |
|
|
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl |
|
yamahadt1986 |
12-11-2010 17:12 |
Posts: 1713 |
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
Dit topic is 17453 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 15 van 17
|
|