Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - DT50MX met andere cilinder (tuned) [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 845 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - DT50MX met andere cilinder (tuned) ...
Pagina 15 van 17
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 17453 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kenny77 11-11-2010 21:13 Print reply

Posts: 29286
bij mtx-sh wordt die allebei door mengsmering gesmeerd.
 
kpotmake 12-11-2010 0:05 Print reply

Posts: 3065
wel een mooi project,

maar een ding snap ik nog niet helemaal

zal wel ergens in het topic staan, maar heb geen zin om het hele topic door te spitten

waarom eigenlijk zo'n type inlaat? (membraaninlaat vanuit de zijkant) dan heb je dus de nadelen van membraan en roterende inlaat..

namelijk verstoorde flow door de membraanklepjes, en niet geëgaliseerde spoeling en doodflowen van mengsel op de krukas omdat de inlaat aan de zijkant gemonteerd is

+ hij is vrij lang

dan zou ik denk ik zelfs nog liever voor zuigergestuurd gaan

trouwens: dat iets zuigergestuurd is, wil niet zeggen dat het gedoemd is om langzaam te gaan, zoals veel mensen denken. Een hoop 85cc crossers maken er ook gebruik van en daar halen ze ook al wel tussen de 20 en 25 pk uit (is trouwens wel icm zuigerstuurd EN membraan)
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
kenny77 12-11-2010 0:49 Print reply

Posts: 29286
roterend is wel een aardig arbeits intensief werkje.
Dan is deze inlaat relatief eenvoudiger te fabriceren.

En er moest gekozen worden voor zelf een inlaat te maken aangezien, de originele cilinder membraan op de cilinder heeft zitten en de huidige voor membraan op het carter bedoelt is.
Met zuigergestuurd zit je wel vast aan een bepaalde inlaat timing, met mebraan kan je de inlaattiming veel langer maken.

Volgens mij zou je niet eens voor zuigergestuurd kunnen kiezen met de plek die de huidige inlaat heeft??

Welke crossers hebben dat?
Ik ben wel benieuwd, alle bekende crossers van ongeveer eind jaren 70 gebruiken of roterend of membraan.

enigste wat ik zo kan bedenken is suzuki die dat tot de later jaren heeft gehad (tot ergens eind 80)

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 12-11-2010 om 0:51 uur.
 
yamahadt1986 12-11-2010 15:50 Print reply
Posts: 1713
net wat kenny zegt

en bij mijn kan er wel een zuigergestuurd van maken, maar vind ik te ingewikkeld.
als ik dat zou moeten doen dan maak ik toch liever dan wel een roterende inlaat

mischien komt die er namelijk ook later nog op aan de linkerkant maar het moet eerst zo eens maar gaan lopen!!!

aan het eind van de maand hoop ik mijn sprintframe op te kunnen halen.
en kan ik er verder mee bezig.
voor de rest moet ik nog radiateurslangen en waterpomp kopen.
zuigertje ophalen.
en pakkingen en nog wat klein spul
voor de rest komt er nog een ontsteking.
sowiezo HPI maar mischien kom ik ook wel een leuke mallossi eprom ontsteking tegen die ik erop kan bouwen.
maar ben ik nog niet helemaal over uit.

de rest zien jullie vanzelf wel verschijnen!

gr peter
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kpotmake 12-11-2010 16:13 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Welke crossers hebben dat?
Ik ben wel benieuwd, alle bekende crossers van ongeveer eind jaren 70 gebruiken of roterend of membraan.

enigste wat ik zo kan bedenken is suzuki die dat tot de later jaren heeft gehad (tot ergens eind 80)

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 12-11-2010 om 0:51 uur.

cr85, kx85, rm85

en vast nog wel meer, maar deze hebben het in ieder geval volgens mij
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
kenny77 12-11-2010 16:16 Print reply

Posts: 29286
Die hebben gewoon membraan.

zoals tsx het heeft is membraan plus zuigergestuurd, maar de crossers die jij noemt niet.
 
kpotmake 12-11-2010 16:45 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Die hebben gewoon membraan.

zoals tsx het heeft is membraan plus zuigergestuurd, maar de crossers die jij noemt niet.

oow, ik dacht dat die ook zuigergestuurd waren

want die hebben wel membraan op de cilinder gemonteerd zitten, maar dat loopt dan rechtstreeks het carter in ofzo?

onze ktm 500 is trouwens ook zuigergestuurd + membraan, en hier zie ik een cr250 die dat zo te zien ook heeft --> http://www.3wheelerw...der-85-atc-bottomend

Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 12-11-2010 om 16:53 uur.
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Sypie_Honda 12-11-2010 16:54 Print reply

Posts: 13830
allemaal gewoon membraan inlaat?

volgens mij weet jij het verschil tussen membraan op het carter/cilinder en zuiger gestuurd niet helemaal
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
kenny77 12-11-2010 16:54 Print reply

Posts: 29286
dat zijn gewoon aux-poorten.

na de carburateur komt het membraan en dan pas de poorten, dus is het membraan gestuurd.
Als het direct vanuit de carburateur naar een poort gaat zonder iets er tussen dan is het wel zuiger gestuurd.

zoals tsx, carburateur -> en 1deel van het mengsel gaat direct door naar een poort en een ander deel van het mengsel gaat door een membraan heen.
Die is dan deels zuigergestuurd en deels membraan gestuurd, maar daarmee zijn ze gestopt ergens midden jaren 80 ofzo (bij crossers dan tenminste)

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 12-11-2010 om 16:55 uur.
 
kpotmake 12-11-2010 16:56 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
dat zijn gewoon aux-poorten.

na de carburateur komt het membraan en dan pas de poorten, dus is het membraan gestuurd.
Als het direct vanuit de carburateur naar een poort gaat zonder iets er tussen dan is het wel zuiger gestuurd.

zoals tsx, carburateur en 1deel van het mengsel gaat direct door naar een poort en een ander deel van het mengsel gaat door een membraan heen.
Die is dat deels zuigergestuurd en deels membraan gestuurd, maar daarmee zijn ze gestopt ergens midden jaren 80 ofzo (bij crossers dan tenminste)

ja, maar ik had het dus over memraan gestuurd ICM zuiger gestuurd

dus eerst de carburateur, dan het membraan en dan de inlaatpoort, en dan het carter, en dan de spoelpoorten

Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 12-11-2010 om 16:57 uur.
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
kenny77 12-11-2010 17:00 Print reply

Posts: 29286
Als alle poorten worden afgesloten door het membraan, dus niks kan meer terug vliegen dan is het gewoon volledig membraan gestuurd.
Waar de poorten na het membraan heen gaan boeit niet zo.

Edit: of begrijpen we elkaar verkeerd?


Edit2 of bedoel jij als de zuiger op en neer gaat dat die het mengsel aanzuigt?
Maar dat is nog wiedes want dat doet bijna elke 2 takt motor.

Gaat hier om het inlaat principe

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 12-11-2010 om 17:03 uur.
 
kpotmake 12-11-2010 17:09 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Als alle poorten worden afgesloten door het membraan, dus niks kan meer terug vliegen dan is het gewoon volledig membraan gestuurd.
Waar de poorten na het membraan heen gaan boeit niet zo.

Edit: of begrijpen we elkaar verkeerd?


Edit2 of bedoel jij als de zuiger op en neer gaat dat die het mengsel aanzuigt?
Maar dat is nog wiedes want dat doet bijna elke 2 takt motor.

Gaat hier om het inlaat principe

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 12-11-2010 om 17:03 uur.

volgens mij begrijpen we elkaar een beetje verkeerd

ik doelde iig op zo'n type cilinder:


en dan met membraan (membraan op de CILINDER, niet op het carter)

en dus NIET zo'n ding:


 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
kenny77 12-11-2010 17:11 Print reply

Posts: 29286
jaaa, maar die bovenste (cr80) heeft echt geen zuigergestuurde inlaat hoor.
Ik heb hem zelf gehad.

Onderste is wel zuigerstuurd, icm met membraan.

Maar nu ga ik stoppen anders zijn we dadelijk 20 pagina's verder.
 
kpotmake 12-11-2010 17:12 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
jaaa, maar die bovenste (cr80) heeft echt geen zuigergestuurde inlaat hoor.
Ik heb hem zelf gehad.

Onderste is wel zuigerstuurd, icm met membraan.

Maar nu ga ik stoppen anders zijn we dadelijk 20 pagina's verder.

lijkt me ook beter
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
yamahadt1986 12-11-2010 17:12 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
jaaa, maar die bovenste (cr80) heeft echt geen zuigergestuurde inlaat hoor.
Ik heb hem zelf gehad.

Onderste is wel zuigerstuurd, icm met membraan.

Maar nu ga ik stoppen anders zijn we dadelijk 20 pagina's verder.




haaaha ja inderdaad maar ik vind het wel grappig

beetje cilinders bekijken enzo altijd leuk


 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!

Dit topic is 17453 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 15 van 17
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved