stevoo |
5-8-2009 17:02 |
 Posts: 689 |
met wat voor cillinder?
|
|
MembraaNN beunhaas!! |
|
yamahadt1986 |
5-8-2009 17:06 |
Posts: 1713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: stevoo
met wat voor cillinder?
dat moet ik nog wat betere info over hebben en daar ga ik voor naar een tuning zaak.
dan zie ik wel wat het handigste is.
maar als jullie daarover iets weten is ook prima dan kan ik daar ook eventueel over nadenken ik wil wel een cilinder met nikaseal wand.
en de cilinder moet van goede kwaliteit zijn net als zundapp cilinders.
dan denk je vast waarom geen zundapp cilinder?
omdat er wel bij 8cm verschil zit dus dan moest ik 8cm van me cilinder en blok afhalen.
hoe weet ik dit: omdat me pa erg veel zundapps heeft en onderdelen
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
kenny77 |
5-8-2009 18:12 |
 Posts: 29286 |
italjet cilinder past zeer eenvoudig erop, maar daar moet je veel uit hakken om hem echt snel te maken.
Waarom ga je niet kijken voor een moderne cilinder van derbi of am6 ofzo.
zitten allebei dichtbij in de buurt van de dt50 slag, derbi 40mm en am6 39mm, dus dat is het probleem niet.
En dan zo'n 50cc doppler cilinder'tje pas maken, en die eventueel nog bewerken.
En dan met een paar leuke pretspullen.
Dan komt het al leuk in de richting van een mooie 50cc setup voor de dt50.
|
|
|
|
yamahadt1986 |
5-8-2009 18:35 |
Posts: 1713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
italjet cilinder past zeer eenvoudig erop, maar daar moet je veel uit hakken om hem echt snel te maken.
Waarom ga je niet kijken voor een moderne cilinder van derbi of am6 ofzo.
zitten allebei dichtbij in de buurt van de dt50 slag, derbi 40mm en am6 39mm, dus dat is het probleem niet.
En dan zo'n 50cc doppler cilinder'tje pas maken, en die eventueel nog bewerken.
En dan met een paar leuke pretspullen.
Dan komt het al leuk in de richting van een mooie 50cc setup voor de dt50.
ja oke maar je zit ook met het probleem dat je de dikte van het blok moet meten en de hoogte van de cilinder.
ik zat ook al aan een derbi cilinder te denken maar ik wil eerst eens weten wat alle mogelijkheden ik heb dan pas ga ik wat uitvoeren.
het wordt iniedergeval geen kreidler cilinder meer wat ik toen als idee een keer had.
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
kenny77 |
5-8-2009 18:37 |
 Posts: 29286 |
Een kapote kopen voor een tientje.
Met was lassen , uitdraaien en vloeibaar aluminium rotzooi moet het wel te doen zijn.
heb je meteen een vlinderpoort.
|
|
|
|
Joel_koningslust |
5-8-2009 18:40 |
 Posts: 14514 |
van am6 kan ik eventueel wel ff wat maten voor je opnemen.. ik heb nog wel wat am6 cilindertjes ligge denkz
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
yamahadt1986 |
5-8-2009 18:41 |
Posts: 1713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Een kapote kopen voor een tientje.
Met was lassen , uitdraaien en vloeibaar aluminium rotzooi moet het wel te doen zijn.
heb je meteen een vlinderpoort.
nee dat gedoe wil ik niet meer het is opzich een leuk idee maar ik zit ook met het volgende probleem bij een derbi cilinder.
en dat is dat de inlaat op het carter zit inplaats van op de cilinder.
ik zat zelf dan al te denken om dan zelf een inlaat te maken op de cilinder omdat ik ook aluminium voor nopus kan lassen.
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
kenny77 |
5-8-2009 18:43 |
|
yamahadt1986 |
5-8-2009 18:44 |
Posts: 1713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
van am6 kan ik eventueel wel ff wat maten voor je opnemen.. ik heb nog wel wat am6 cilindertjes ligge denkz
oke dat lijkt mee heel handig als je dat voor me zou willen doen.
1: ik wil dan graag weten wat de hoogte van de cilinder is.
2: wat de tapeinden voor breedte zijn.
3: watr vanaf de krukas midden tot de bovenkant van je blok waar de cilinder op komt.
als je dat niet zo bij de hand hebt liggen dan mag het ook een beetje op het oog
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
Joel_koningslust |
5-8-2009 18:45 |
 Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
[...]
oke dat lijkt mee heel handig als je dat voor me zou willen doen.
1: ik wil dan graag weten wat de hoogte van de cilinder is.
2: wat de tapeinden voor breedte zijn.
3: watr vanaf de krukas midden tot de bovenkant van je blok waar de cilinder op komt.
als je dat niet zo bij de hand hebt liggen dan mag het ook een beetje op het oog
3 kan ik niet meten.. heb momenteel geen am6 blok in onderdelen liggen
voor 1 en 2 ga ik nu ff de schuur in
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
yamahadt1986 |
5-8-2009 18:46 |
Posts: 1713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
Je wilde toch al een inlaat aan de zijkant van het blok zetten, dat is dan ook geen probleem.
En als je gratis alu kan lassen zie ik helemaal het probleem niet om het eens uit te proberen!
nee ik heb toch besloten om dat niet te doen vanwege ander problemen.
zoals de lagerpassing zou dan gaan vevormen omdat de spoeler bij een DT blok erg dicht bij de lagerpassing zit enz.
en het hoeft ook niet zo overdreven hard te gaan zoals dat filmpje van die 80cc tz
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
kenny77 |
5-8-2009 18:48 |
 Posts: 29286 |
ohh, ik dacht dat je echt hard wilde gaan.
Naja eurocilindro 50cc proberen?
of meteen overstappen naar de 93cc malossi.
|
|
|
|
yamahadt1986 |
5-8-2009 18:54 |
Posts: 1713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
ohh, ik dacht dat je echt hard wilde gaan.
Naja eurocilindro 50cc proberen?
of meteen overstappen naar de 93cc malossi.
ja ik wil wel hard gaan maar het moet ook lang heel blijven net als zundapp cilinders enz.
nee dat is geen optie ooit ga ik hem gebruiken.
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
Joel_koningslust |
5-8-2009 18:58 |
 Posts: 14514 |
lengte van de complete cilinder ( zonder het hemd ) is 68mm zonder pakkingen
de tapeinden zijn m6 en staat 50mm van elkaar af in een vierkant
en die vraag 3 is ongeveer 130mm. maar daar moet je niet te hard vanuit gaan aangezien ik gewoon met een lineaal langs mn blok heb gemeten dat niet echt super nauwkeurig is
je zult wel een gat in het koelkanaal van de cilinder moeten boren en daar een nippen op lassen ofzo. want bij am6 gaat de koeling door het blok heen
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
yamahadt1986 |
5-8-2009 19:02 |
Posts: 1713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
lengte van de complete cilinder ( zonder het hemd ) is 68mm zonder pakkingen
de tapeinden zijn m6 en staat 50mm van elkaar af in een vierkant
en die vraag 3 is ongeveer 130mm. maar daar moet je niet te hard vanuit gaan aangezien ik gewoon met een lineaal langs mn blok heb gemeten dat niet echt super nauwkeurig is
je zult wel een gat in het koelkanaal van de cilinder moeten boren en daar een nippen op lassen ofzo. want bij am6 gaat de koeling door het blok heen
oe iniedergeval erg bedankt ik denk alleen dat het dan niet in de buurt gaat komen.
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|