Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Hulp bij het afstellen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1195 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Hulp bij het afstellen
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 2354 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Voetentje 17-7-2009 16:15 Print topicpost

Posts: 2356
Ik ben op dit moment mijn brommer aan het afstellen alleen lukt het niet echt. Ik heb de FAQ van Royal al wel door gelezen dus ik begrijp ongv. wat ik moet doen.

Alleen het probleem is dat hij nu na ongv. 1,5 - 2 km al gloeiend heet is en de temp sensor geeft niks aan. En als ik het goed begrijp heb ik dan een te kleine sproeier. Op dit moment zit er 120 in. Maar dat zou ook kunnen betekenen dat er iets mis is met de koeling.

Mijn setup:
Ex-SOBW Belgische GE2 getunend en net opnieuw gehoond
18mm Ori Keihin
18mm Spruitsuk
4-kleps membraan
Powerfiltertje
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse

antonhonda 17-7-2009 16:53 Print reply

Posts: 3616
is normaal tog dat die dan goed warm is
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
koetjeboe91 17-7-2009 17:18 Print reply

Posts: 2096
beste voetentje,
het gaat zeker om je honda nsr?
zoja heb zelf ook dat probleem gehad.
1. verwijder alle koelvloeistof.
2. hoe het aftapmoertje er uit trap de motor aan en voeg water toe de hele tijd.
3. na zo 3 min zal je systeem gespoelt zijn. en kun je de motor uitzetten.
4. laat al het water uit het koelsysteem lopen. (hoe meer hoe beter)
5. vul hem aan met koelvloeistof. trap de motor weer aan.
6. na 10 min kun je de motor uitzetten. ( als voor de 10 min de motor drijgt te oververhitten uitzetten)
7. wacht 10 tot 20 min totdat je de koelvloeistofdrukdop los haalt. en vul hem aan tot max.
8. rij weer 10 min en daarna na weer 10 min wachten de koelvloeistofdrukdop even losdraaien. zodat je systeem ontlucht is.

hopelijk werkt het ook bij jou.
edit: haal echt zoveel mogelijk water uit je systeem bij stap 4 en 5. water dat blijft zitten veroorzaakt roest in je cilinder en koelsysteem.

Dit bericht is gewijzigd door koetjeboe91 op 17-7-2009 om 17:23 uur.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
Voetentje 18-7-2009 17:24 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
beste voetentje,
het gaat zeker om je honda nsr?
zoja heb zelf ook dat probleem gehad.
1. verwijder alle koelvloeistof.
2. hoe het aftapmoertje er uit trap de motor aan en voeg water toe de hele tijd.
3. na zo 3 min zal je systeem gespoelt zijn. en kun je de motor uitzetten.
4. laat al het water uit het koelsysteem lopen. (hoe meer hoe beter)
5. vul hem aan met koelvloeistof. trap de motor weer aan.
6. na 10 min kun je de motor uitzetten. ( als voor de 10 min de motor drijgt te oververhitten uitzetten)
7. wacht 10 tot 20 min totdat je de koelvloeistofdrukdop los haalt. en vul hem aan tot max.
8. rij weer 10 min en daarna na weer 10 min wachten de koelvloeistofdrukdop even losdraaien. zodat je systeem ontlucht is.

hopelijk werkt het ook bij jou.
edit: haal echt zoveel mogelijk water uit je systeem bij stap 4 en 5. water dat blijft zitten veroorzaakt roest in je cilinder en koelsysteem.

Dit bericht is gewijzigd door koetjeboe91 op 17-7-2009 om 17:23 uur.


Ok, zal dat eens proberen.
Alleen vind het het wel raar dat op mijn dashboard de temp meter niet omhoog gaat. Kan het daarom zijn dat mij temp sensor kapot is en hij daardoor niet gaat pompen? Of pompt hij gewoon altijd?
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
R.uben 18-7-2009 17:27 Print reply
Posts: 436
Pompt altijd, want je blok moet altijd worden gekoeld, niet alleen als hij te warm wordt/ dreigt te worden.

Dit bericht is gewijzigd door R.uben op 18-7-2009 om 17:27 uur.
 
Voetentje 18-7-2009 17:28 Print reply

Posts: 2356
Ok dus ook al is het temperatuur sensortje kapot hij blijft gewoon pompen?
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
Voetentje 18-7-2009 18:17 Print reply

Posts: 2356
Ik heb nu ook eens getest of hij nergens verstop zit, dus wat ik heb gedaan:

1. Gevuld met water om te testen
2. De slang van de cil. kop naar de radiateur er af gehaald
3. De brommer gestart.

Toen ik de brommer starte kwam het water of langzaam uit gesijpeld.
Hoort er veel meer uit te komen?
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
Paaskonizne 18-7-2009 18:26 Print reply
Posts: 45
Je moet niet zo eigenwijs doen en een keer luisteren naar anderen als je hem ooit nog goed wilt krijgen. En geen domme antwoorden geven zoals
''][ / 0 says:
sukkel das heel wat anders he een uitlaatje verwisselen''


Dit bericht is gewijzigd door Paaskonizne op 18-7-2009 om 18:27 uur.
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/30781
Voetentje 18-7-2009 19:10 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paaskonizne
Je moet niet zo eigenwijs doen en een keer luisteren naar anderen als je hem ooit nog goed wilt krijgen. En geen domme antwoorden geven zoals
''][ / 0 says:
sukkel das heel wat anders he een uitlaatje verwisselen''


Dit bericht is gewijzigd door Paaskonizne op 18-7-2009 om 18:27 uur.


Dit soort spul kan via Inbox en want daar hebben de andere niets mee te maken.
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
BIET 18-7-2009 19:32 Print reply

Posts: 22355
De kvs pomp wordt ten aller tijde aangedreven wanneer het blok draait. Het metertje in je dashboard heeft geen enkele relatie met de pomp. In je kop zit een sensor die je kvs temperatuur op die plek meet, deze sensor staat verboden met de meter in je cockpit. Wat je metertje nou aangeeft snap ik niet. Wanneer hij geen enkel leven vertoont is hij uiteraard defect. Maar ik heb het idee dat jij bedoeld dat de sensor niet uitslaat maar je op één of andere wijze concludeert dat je brommer een erg hoge temperatuur krijgt?

Wat ik me afvraag is, heb je al een grotere sproeier geprobeerd?!
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Voetentje 18-7-2009 19:38 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
De kvs pomp wordt ten aller tijde aangedreven wanneer het blok draait. Het metertje in je dashboard heeft geen enkele relatie met de pomp. In je kop zit een sensor die je kvs temperatuur op die plek meet, deze sensor staat verboden met de meter in je cockpit. Wat je metertje nou aangeeft snap ik niet. Wanneer hij geen enkel leven vertoont is hij uiteraard defect. Maar ik heb het idee dat jij bedoeld dat de sensor niet uitslaat maar je op één of andere wijze concludeert dat je brommer een erg hoge temperatuur krijgt?

Wat ik me afvraag is, heb je al een grotere sproeier geprobeerd?!


Ik heb sproeier 85 t/m 140 geprobeerd maar ik heb er geen overduidelijk verschil in gevoelt tijdens het rijden, met allemaal heb ik een top van zo ongv rond de 40.

Maar dan is het koeling/temp. sensor probleem opgelost.

 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
BIET 18-7-2009 19:41 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Voetentje
[...]


Ik heb sproeier 85 t/m 140 geprobeerd maar ik heb er geen overduidelijk verschil in gevoelt tijdens het rijden, met allemaal heb ik een top van zo ongv rond de 40.

Maar dan is het koeling/temp. sensor probleem opgelost.


ronde de 40? Dan gaat er iets anders ernstig fout
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Voetentje 18-7-2009 19:51 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

ronde de 40? Dan gaat er iets anders ernstig fout


Maar wat kan er dan ernstig fout zijn?
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
BIET 18-7-2009 20:00 Print reply

Posts: 22355
Merk je nog andere vreemde dingen tijdens het rijden, het lijkt me niet dat hij vlekkeloos rijd verder?
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Voetentje 18-7-2009 20:09 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
Merk je nog andere vreemde dingen tijdens het rijden, het lijkt me niet dat hij vlekkeloos rijd verder?


Ik heb net de 45 gehaald @ 5000 tpm. In z'n 1 voel je een beetje power maar in de ander is het ver te zoeken vooral in z'n 4!
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
BIET 18-7-2009 20:10 Print reply

Posts: 22355
Hij houd op bij de 5k, waarom, wat gebeurd er dan, leg eens uit wat er exact gebeurd.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!

Dit topic is 2354 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved