Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Alu Achterbrug en Cross Voorvork swap

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1130 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Alu Achterbrug en Cross Voorvork sw...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1378 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

daboss 16-7-2009 9:46 Print topicpost

Posts: 170
Ik ben bezig met het vervangen van mijn achterbrug door een aluminium exemplaar van een Honda XR 600. Op termijn komt er ook een andere voorvork in, waarschijnlijk Honda CR + schijfrem. Omdat het nogal veel werk is om alles tiptop en goed pas te maken en perfect verend te krijgen een apart topic.

Dit bericht is gewijzigd door daboss op 21-7-2009 om 9:41 uur.
 

Maup 20-7-2009 16:03 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: daboss
Ik ben bezig met het vervangen van mijn achterbruh door een aluminium exemplaar van een Honda XR 500. Op termijn komt er ook een andere voorvork in, waarschijnlijk Honda CR + schijfrem. Omdat het nogal veel werk is om alles tiptop en goed pas te maken en perfect verend te krijgen een apart topic.


interresant, maar wat is een achterbruh?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: daboss
wie zet ff iets stoms op mijn forum...

http://www.brommerfo...jects/showtopic/1639

dan kan ik ff een berichtje plaatsen.

alvast bedankt!




Dit bericht is gewijzigd door maup op 20-7-2009 om 16:03 uur.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Matthijsar50 20-7-2009 16:27 Print reply

Posts: 1029
wat wil je nu weten dan??
 
Peugeot 106 rallye ph2!
daboss 21-7-2009 9:40 Print reply

Posts: 170
Thanks voor de reply jongens

De achterbrug is een beetje bijgeslepen en in het oude frame geplaatst. Ik moet voor de ophanging nog een nieuwe bus laten draaien, of de orginele crosmoteras gebruiken, maar die is uiteraard dikker. Dan zal ik de gaten waar die as moet groter moeten boren.

Ik ben er nu achter dat ik een probleempje heb met het achterwiel. Ik wou het ori MTX-wiel samen met nieuwe busjes gebruiken, ivm kettinglijn enzo. Dat gaat dus niet werken. Ten eerste moet ik grotere bouten hebben om de as vast te zetten, omdat de openingen in de achterbrug groter zijn. Dat wou ik dus met busjes oplossen. Maar nu blijkt ook dat de ori as gewoon niet lang genoeg is.

Wie weet hier een zinnige oplossing voor.. Ik zat zelf aan het volgende te denken:

1. XR achternaaf pas maken (zelfde als achterbrug)
2. Langere as voor de ori mtx naaf regelen (lijkt me lastig? )
3. Ori naaf uitboren zodat dikkere en langere XR as past? (lastig, zit je met de pasiing vd lagers enzo denk ik?)
4. iets anders?
 
daboss 22-7-2009 15:14 Print reply

Posts: 170
iemand die hier ervaring mee heeft?
 
Joel_koningslust 22-7-2009 15:29 Print reply

Posts: 14514
ik heb een crossmotor achterbrug en voorvork in mn rieju zitten, dus heb wel ietwat ervaring met zulke dingen ja
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
daboss 22-7-2009 17:35 Print reply

Posts: 170
Hoe heb je het opgelost... Gaat het sowieso niet werken met een originele naaf, of is dat nog aan te passen me bijvoorbeeld een andere as?

 
Joel_koningslust 22-7-2009 18:17 Print reply

Posts: 14514
kan zeker met een ori naaf.... ik reed eerst ook met ori wielen. enkel heb ik nu toffere wielen gevonden dus die zitten er nu in
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
daboss 22-7-2009 19:01 Print reply

Posts: 170
Ik zit ds alleen met het probleem dat mijn ori as gewoon te kort is. En ik kan niet zo'n crosmotor as nemen volgens mij, want die zijn dikker en assen dus niet in de naaf...
 
Joel_koningslust 22-7-2009 19:06 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: daboss
Ik zit ds alleen met het probleem dat mijn ori as gewoon te kort is. En ik kan niet zo'n crosmotor as nemen volgens mij, want die zijn dikker en assen dus niet in de naaf...


daarom moet je het passend maken. mijn as was ook te kort

daar heb ik een nieuwe voor gemaakt+bussen in de brug gemaakt
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
daboss 22-7-2009 20:01 Print reply

Posts: 170
Jij hebt gewoon helemaal een nieuwe, langere as laten maken?

 
Joel_koningslust 22-7-2009 20:04 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: daboss
Jij hebt gewoon helemaal een nieuwe, langere as laten maken?




nee. ik had een oude as. die heb ik zelf afgedraaid ( ik heb zelf thuis mogelijkheid tot draaien, heb je dat niet moet je het ff laten doen ) en passend gemaakt
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
daboss 22-7-2009 20:06 Print reply

Posts: 170
Okay, zo werkt dat dus... En daarna een schroefdraadje aan getapt?

 
Joel_koningslust 22-7-2009 20:07 Print reply

Posts: 14514
ik heb zelf de schroefdraad erin zitten. maar erop kan natuurlijk ook
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
daboss 22-7-2009 20:38 Print reply

Posts: 170
Okay, Thnx! Ik zit er aan te denken om sowieso maar een crosmotor (honda XR) achternaaf te nemen, dan gaat de as ook niet buigen, wat nog weleens een probleem schijnt te zijn.

Heb je toevallig een fotootje van je werkzaamheden?
 
Joel_koningslust 9-8-2009 17:11 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: daboss
Okay, Thnx! Ik zit er aan te denken om sowieso maar een crosmotor (honda XR) achternaaf te nemen, dan gaat de as ook niet buigen, wat nog weleens een probleem schijnt te zijn.

Heb je toevallig een fotootje van je werkzaamheden?


niet echt... enkel een fototje van een mn rieju met crossmotor onderdelen hoe hij er nu bij staat


 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.

Dit topic is 1378 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved