Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - uitlaat maken.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 882 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - uitlaat maken.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 635 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-simon- 13-7-2009 22:35 Print topicpost

Posts: 8211
ik wil aan mij nieuwe crossbrommer zoveel mogelijk zelfdoen waar ik het gereedschap voor heb, en dus ook de uitlaat maken. ik heb de maten van de prorace pijp gevonden, daar kan ik mooi mee oefenen en dan later een pijp laten berekenen. maar ik heb nog een aantal vragen waar ik niet echt een duidelijk antwoord op kon vinden.
staal of RVS?
wat voor een plaat kan ik het beste gebruiken en hoe dik? ik dacht zelf aan 0.8mm. want er komt wss ook nog een uitlaat beschermer tegen.
en hoe scherp mogen de hoeken tussen de conussen zijn? ik zat nou op 5.6graden en dan werd de bocht te ruim, anders moet ik een paar conussen ff opdelen.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed

thomas-drd 13-7-2009 22:38 Print reply
Posts: 11
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
ik wil aan mij nieuwe crossbrommer zoveel mogelijk zelfdoen waar ik het gereedschap voor heb, en dus ook de uitlaat maken. ik heb de maten van de prorace pijp gevonden, daar kan ik mooi mee oefenen en dan later een pijp laten berekenen. maar ik heb nog een aantal vragen waar ik niet echt een duidelijk antwoord op kon vinden.
staal of RVS?
wat voor een plaat kan ik het beste gebruiken en hoe dik? ik dacht zelf aan 0.8mm. want er komt wss ook nog een uitlaat beschermer tegen.
en hoe scherp mogen de hoeken tussen de conussen zijn? ik zat nou op 5.6graden en dan werd de bocht te ruim, anders moet ik een paar conussen ff opdelen.


als je de kans hebt om rvs te lassen zou ik zeker rvs pakken, dit is gewoon veel netter na gebruik.
plaatdikte zit je wel goed, ik zou het eerst met 0.8 proberen en als je er een beetje handigheid in krijgt naar 0.6 gaan

met die hoeken moet je een beetje gaan proberen denk ik, het is maar net hoeveel conussen je hebt, en hoe groot je de bocht wilt hebben en hoe je de bocht laat lopen, bij de een heb je 30 conussen en bij de ander zijn het gewoon 5 conussen ofzo.

ik ga zeker naar je resultaten kijken, succes
 
-simon- 13-7-2009 22:43 Print reply

Posts: 8211
ik zit te twijfelen tussen RVS en staal omdat ik dacht dat de berekeningen wat anders zijn bij rvs tegenover staal. want ik kan thuis rvs lassen
en 0,6 vind ik toch wel dun, zeker met crossen dan zit er zo een deuk in.
en die hoeken is idd kijken wat het beste uitkomt. maar er zal ook wel een hoek zijn die er max tussen mag zitten.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Pruttelaar 13-7-2009 22:47 Print reply

Posts: 761
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
ik zit te twijfelen tussen RVS en staal omdat ik dacht dat de berekeningen wat anders zijn bij rvs tegenover staal. want ik kan thuis rvs lassen
en 0,6 vind ik toch wel dun, zeker met crossen dan zit er zo een deuk in.
en die hoeken is idd kijken wat het beste uitkomt. maar er zal ook wel een hoek zijn die er max tussen mag zitten.



(effe weer naar goede account gegaan) hmm ja, 0.6 is wel dun maar ik dacht dat die jollymoto uitlaatjes van 0.6 word gemaakt

als je het voor cross gaat gebruiken, waarom neem je dan geen 1 mm ?? dan heb je niet zo snel deuken.

met die hoeken, het is zo ideaal mogelijk om een perfect ronde bocht te hebben, de enige manier om dit te krijgen is heel veel conussen met een kleine hoek tussen de 2 conussen snapje?

ja kan dus zegmaar 5 conussen hebben van 5 cm elk, en 10graden tussen elke conus (ik zeg maar wat)
maar het is beter om 10 conussen met 5 graden ertussen te hebben
nog beter is het om 20 conussen te hebben met 2,5 graden tussen elke conus. dat is het idee eigenlijk
 
welke chinese bevolkingsgroep heeft een hekel aan negers de kroepoeksclan
Joel_koningslust 13-7-2009 22:53 Print reply

Posts: 14514
de berekening tussen staal en rvs zal bij 100% vermogen ook wel ietsjes anders zijn. maar je kunt hem zo ook wel in rvs maken. enkel wat nutteloos denk ik zo

je moet dieptrekplaat hebben. dat vormt zich het makkelijkste

plaatdikte kan 0.8mm maar ik zou voor 1mm gaan omdat het met crossen toch wel wat te lijden heeft
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
-simon- 13-7-2009 22:53 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pruttelaar
[...]



(effe weer naar goede account gegaan) hmm ja, 0.6 is wel dun maar ik dacht dat die jollymoto uitlaatjes van 0.6 word gemaakt

als je het voor cross gaat gebruiken, waarom neem je dan geen 1 mm ?? dan heb je niet zo snel deuken.

met die hoeken, het is zo ideaal mogelijk om een perfect ronde bocht te hebben, de enige manier om dit te krijgen is heel veel conussen met een kleine hoek tussen de 2 conussen snapje?

ja kan dus zegmaar 5 conussen hebben van 5 cm elk, en 10graden tussen elke conus (ik zeg maar wat)
maar het is beter om 10 conussen met 5 graden ertussen te hebben
nog beter is het om 20 conussen te hebben met 2,5 graden tussen elke conus. dat is het idee eigenlijk


ja da snap ik. maar ik had nou 14 conussen voor de voorbocht. met ieder een hoek van 5,6 graden. ik kan er wel een paar meer van maken dan wordt de bocht ook wat krapper.
en 1mm dik kan ook ja maar 0,8 is denk ik makkelijker te vormen en kan toch nog wel iets wat hebben. en er komt een beschermer omheen, daarom denk ik dat 0,8 ook wel kan. maar vind 0.6 toch wat te dun. en dat kan ik ook bijna niet lassen.(mig/mag)
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Pruttelaar 13-7-2009 22:56 Print reply

Posts: 761
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]


ja da snap ik. maar ik had nou 14 conussen voor de voorbocht. met ieder een hoek van 5,6 graden. ik kan er wel een paar meer van maken dan wordt de bocht ook wat krapper.
en 1mm dik kan ook ja maar 0,8 is denk ik makkelijker te vormen en kan toch nog wel iets wat hebben. en er komt een beschermer omheen, daarom denk ik dat 0,8 ook wel kan. maar vind 0.6 toch wat te dun. en dat kan ik ook bijna niet lassen.(mig/mag)


probeer anders te kijken wat ie doet met 5.4 of 5.2 graden, ik zie op je fotos dat je maar een paar cm te kort komt

 
welke chinese bevolkingsgroep heeft een hekel aan negers de kroepoeksclan
-simon- 14-7-2009 12:08 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
de berekening tussen staal en rvs zal bij 100% vermogen ook wel ietsjes anders zijn. maar je kunt hem zo ook wel in rvs maken. enkel wat nutteloos denk ik zo

je moet dieptrekplaat hebben. dat vormt zich het makkelijkste

plaatdikte kan 0.8mm maar ik zou voor 1mm gaan omdat het met crossen toch wel wat te lijden heeft


dieptrekplaat ja, ik had dat al wel een paar keer gelezen maar kon er niet meer opkomen en het niet meer vinden.
en tussen het vormen van de conussen in 0.8 en 1mm zal denk ik ook niet zo heel veel verschil in zitten hoe moeilijk/makkelijk het gaat.
en rvs zal ook moeilijk te maken zijn.

@pruttelaar:ik ga nou ook wat met de hoeken proberen tot het goed uitkomt. maar het scheelt nog best wel wat.
mischien eens wat in inventor of solidworks gaan proberen. maar dan moet ik dat eerst ergens vandaan zien te halen.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Joel_koningslust 14-7-2009 12:11 Print reply

Posts: 14514
ik zou 1mm staal pakken. rvs is moeilijker te vormen en daarbij is het naar mijn mening ook een beetje nutteloos op een crosser
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
-simon- 14-7-2009 12:17 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
ik zou 1mm staal pakken. rvs is moeilijker te vormen en daarbij is het naar mijn mening ook een beetje nutteloos op een crosser


dan maak ik hem van 1mm staal. dan kan ik hem zelf denk ik ook net lassen.
en weet jij mischien waar bij venray, horst of daar ergens die plaat per m2 te krijgen is?
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Joel_koningslust 14-7-2009 12:19 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]


dan maak ik hem van 1mm staal. dan kan ik hem zelf denk ik ook net lassen.
en weet jij mischien waar bij venray, horst of daar ergens die plaat per m2 te krijgen is?



geen idee. bij een contruktiebedrijf ofzo?

of ff bij heuts kijken voor reparatieplaatwerk van 1mm. dat is ook makkelijk vorm en lasbaar. daar heb ik ooit een uitlaat van gemaakt voor de vespa van mn broertje. dat wou prima

en zo plaat van heuts kost 11euro bedrijfsinkoop ipv het dubbele dat dieptrekplaat kost

Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 14-7-2009 om 12:20 uur.
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi-Olaf 14-7-2009 12:41 Print reply

Posts: 14999
of ff langs de oud-ijzerhandel

Had ik 2 flinke dieptrekplaten voor 12 euro
 
Heeft een SOHC in z'n broek!

Dit topic is 635 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved