Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - membraan en ontsteking derbi

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 845 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - membraan en ontsteking derbi
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4230 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-simon- 2-7-2009 0:27 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


ik weet niet of het je opgevallen is, maar op brommerforum is alles 'het beste' wat protuning aanwijst. hoe toevallig dat het ook nog eens op zijn webshop staat...


dat kwam ik zelf tegen.
maar alles wat hij zegt dat goed is heeft hij idd te koop.

@joël: dan zal ik is gaan rond vragen voor zo'n membraan van een kx80. maar zou die van een vrij nieuwe dan goed moeten passen volgens jou?
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Royal Club 2-7-2009 0:29 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]


dat kwam ik zelf tegen.
maar alles wat hij zegt dat goed is heeft hij idd te koop.

@joël: dan zal ik is gaan rond vragen voor zo'n membraan van een kx80. maar zou die van een vrij nieuwe dan goed moeten passen volgens jou?


ik weet niet waar je woont, maar gezien je activiteiten opt forum ben je best wel een crosser, bel gewoon wat cross zaken af die eea in 2takt doen. misschien hebben ze er zo wel 1 liggen, anders misschien contact opnemen met VHM, je weet wel, die tent waar mikey zn inlaat vandaan heeft
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
-simon- 2-7-2009 0:31 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


ik weet niet waar je woont, maar gezien je activiteiten opt forum ben je best wel een crosser, bel gewoon wat cross zaken af die eea in 2takt doen. misschien hebben ze er zo wel 1 liggen, anders misschien contact opnemen met VHM, je weet wel, die tent waar mikey zn inlaat vandaan heeft


gvd dan kan ik er beter keer ff langs gaan. is net 20km weg ofzo, nooit geweten dat het zo dicht bij zat.
ik zal er hier in de buurt ook is een paar jongens vragen of die hun oude (85)2t nog hebben. zodat ik ff kan meten.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
YZ50crosser 6-7-2009 20:03 Print reply

Posts: 2241
maa ik zou toch een pvl neme ak jou was,
is minder gevoelig voor trillingen en rommel
maar je moet hem gwoon in rubbers hange
 
www.bxteamlg.tk
kenny77 6-7-2009 21:11 Print reply

Posts: 29286
jij kreeg nog maten.

49mm breed, 53mm lang( boutjes van membraan kleppen mee gemeten) en 39mm hoog.

bouit afstand (gewoon normaal honda) 61mm breed en 40mm lang (dit zijn de hart afstanden)

dit is van een cr80 membraan van 1983
 
-simon- 6-7-2009 21:15 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
jij kreeg nog maten.

49mm breed, 53mm lang( boutjes van membraan kleppen mee gemeten) en 39mm hoog.

bouit afstand (gewoon normaal honda) 61mm breed en 40mm lang (dit zijn de hart afstanden)

dit is van een cr80 membraan van 1983


bedankt, ik had nog wat gezocht en nagevraagt en honda brommer membranen passen er blijkbaar dus zo in. hier reden er ook een paar met een derbi membraan in honda en dat paste goed met een stuffertje ertussen zoals bij de malossie 6klepper voor honda ook moet.

dus weet jij mischien of dat membraan in een honda brommer past? anders ga ik meten of het kan passen.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
kenny77 6-7-2009 21:19 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]


bedankt, ik had nog wat gezocht en nagevraagt en honda brommer membranen passen er blijkbaar dus zo in. hier reden er ook een paar met een derbi membraan in honda en dat paste goed met een stuffertje ertussen zoals bij de malossie 6klepper voor honda ook moet.

dus weet jij mischien of dat membraan in een honda brommer past? anders ga ik meten of het kan passen.


Nee dit membraan past niet meteen.

Is namelijk best wel groot.
Past ook in niet veel honda cilinders, zelf na aan passen, ik zal zometeen een vergelijkings foto maken van een nsr membraan met het c80 membraan.
 
kenny77 6-7-2009 21:53 Print reply

Posts: 29286






In het cr80 membraan zit nog een stuffer, maar zo kon je de grote beter zien.

edit: en de gaten die in het nsr membraan zitten die zijn voor mijn yamaha cilinder.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 6-7-2009 om 21:54 uur.
 
ronaldt 6-7-2009 22:16 Print reply

Posts: 2735
volgens benji (van dit forum) moet een vforce 3 van een cr65 plug en play zijn op een am6 blok, dus ook redelijk op derbi lijkt mij? Die dingen zijn alleen nergens te vinden
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
-simon- 6-7-2009 22:20 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ronaldje dt50x
volgens benji (van dit forum) moet een vforce 3 van een cr65 plug en play zijn op een am6 blok, dus ook redelijk op derbi lijkt mij? Die dingen zijn alleen nergens te vinden


am6 membranen zijn wat kleiner meen ik en als je die dan in een derbi zet heb je volgens mij te weinig carterdruk.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Niek de Wildt 6-7-2009 22:44 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
analoog heeft toch geen curve? of heb ik het nou verkeerd begrepen


Jazeker wel, een curve is simpelweg een benaming voor de verloop van de vervroeging.

Elke CDI onsteking heeft dus een "curve"


(dan moet je alleen naar de blauwe kijken)

Wat je bij een digitale ontsteking doet is zelf bij elk toerental de hoeveelheid voorontsteking bepalen en dus je "eigen curve" samenstellen.

En je hebt dus ook bijv CDI's die dus analoog zijn en dus niet zelf instelbaar, maar wel 2curves heeft waar je uit kan kiezen zoals je ziet in het plaatje hierboven (kiezen dmv schakelaar)


Alleen een contactpunten ontsteking heeft dus geen curve, dus wat je daarbij doet, is een keuze maken, als de vonk bijv bij 5000 toeren precies op tijd komt, dan is het daaronder dus te vroeg en daarboven te laat.
Wat je daar bij wilt bereiken is dus dat als je blok bijv zijn top vermogen leverd bij 8000 toeren, dat je er voor zorgt dat de vonk bij dat toerental dan precies op tijd komt

Om het even compleet te maken, een 2takt verlaat flink naarmate hij meer toeren maakt (ivm squish) een bij een vervroegt deze zich een klein beetje.
Bij een 2takt is de vervroeging bij minimale toeren rond de 30graden, bij maximale toeren richting het BDP (5graden) en meestal is de vervroeging circa 15graden bij topvermogen.




Over PROTUNING
Een gedachtenspinsel voor jullie:
Wie weet heeft hij besloten dat hij alleen kwaliteit wil verkopen en dus kijkt wat goed is en daar vervolgens in wil handelen?
(ik weet het niet hoor, ik geef alleen wat stof om over na te denken)



Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 6-7-2009 om 23:32 uur.
 
Derbi-Olaf 6-7-2009 22:46 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Jazeker wel, een curve is simpelweg een benaming voor de verloop van de vervroeging.

Elke CDI onsteking heeft dus een "curve"

afbeelding
(dan moet je alleen naar de blauwe kijken)

Wat je bij een digitale ontsteking doet is zelf bij elk toerental de hoeveelheid voorontsteking bepalen en dus je "eigen curve" samenstellen.

En je hebt dus ook bijv CDI's die dus analoog zijn en dus niet zelf instelbaar, maar wel 2curves heeft waar je uit kan kiezen zoals je ziet in het plaatje hierboven (kiezen dmv schakelaar)

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 6-7-2009 om 22:45 uur.

Maar PVL digitaal valt niet zelf in te stellen o.i.d.?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Niek de Wildt 6-7-2009 22:56 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
afbeelding

afbeelding

afbeelding

In het cr80 membraan zit nog een stuffer, maar zo kon je de grote beter zien.

edit: en de gaten die in het nsr membraan zitten die zijn voor mijn yamaha cilinder.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 6-7-2009 om 21:54 uur.


gewoon geinteresseerd: foto stuffer?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

Maar PVL digitaal valt niet zelf in te stellen o.i.d.?


Wat bedoel je mijn Limburgse vriend?

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 6-7-2009 om 22:56 uur.
 
Derbi-Olaf 6-7-2009 22:58 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


gewoon geinteresseerd: foto stuffer?

[...]


Wat bedoel je mijn Limburgse vriend?

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 6-7-2009 om 22:56 uur.

Nja, het is mij nog steeds niet duidelijk wat nu het verschil is tussen "digitaal" en "analoog".

Want bij een PVL digitaal kan je niet zelf programmeren bij welk toerental je een bepaalde voorontsteking hebt?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Niek de Wildt 6-7-2009 23:04 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

Nja, het is mij nog steeds niet duidelijk wat nu het verschil is tussen "digitaal" en "analoog".

Want bij een PVL digitaal kan je niet zelf programmeren bij welk toerental je een bepaalde voorontsteking hebt?


Aangezien je er een vraagteken achter zet neem ik aan dat je hier niet helemaal zeker over bent?

Ga er maar vanuit dat analoog betekend "vaste curve", in sommige gevallen wel 2, dus dat je tijdens het rijden kan schakelen tussen 2 "vaste curves".

En dat een digitale cdi gewoon met je laptop is in te stellen.

Een voorbeeldje van een curve instelling bij een digitale ontsteking:
(in dit geval Ignitech)

fototje komt eraan.
 

Dit topic is 4230 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved