Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - membraan en ontsteking derbi

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 846 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - membraan en ontsteking derbi
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 4229 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-simon- 1-7-2009 23:57 Print topicpost

Posts: 8211
omdat ik nou toch een hoop aan moet passen aan de brommer en het blok toch helemaal gereviseerd moet wil ik er ook het een en ander aan veranderen/verbeteren, de meeste dingen ben ik wel redelijk over uit alleen over het membraan en de ontsteking nog niet.
bij de ontsteking zit ik nog te twijfelen tussen HPI en PVL, maar welke kan ik het beste nemen voor de cross en waarom?

en het membraan daar ben ik nog helemaal niet over uit.
ik heb nou ori 6 kleps met carbonne kleppen.
maar joël had het straks over een membraan van een 80cc crosser. maar welke past dan zo of is het makkelijkste pas te maken? en wat zijn nog andere goede opties.
hier kon ik namelijk heel weinig over vinden, en er is ook nogal wat keuze in dus wss ook nogal wat kwaliteit/prestatie verschil.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed

Royal Club 1-7-2009 23:59 Print reply

Posts: 60390
beter zegt joel ff welk membraan

ori derbi 6kleps aanpassen op spruitje lijkt me goeie optie. PVL digitaal zie ik trouwens veel gebruikt worden in frankrijk. HPI daarentegen helemaal niet.. zal wel niet voor niets zijn

hpi is een allround onsteking die het op alles wel doet.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
-simon- 2-7-2009 0:01 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
beter zegt joel ff welk membraan

ori derbi 6kleps aanpassen op spruitje lijkt me goeie optie. PVL digitaal zie ik trouwens veel gebruikt worden in frankrijk. HPI daarentegen helemaal niet.. zal wel niet voor niets zijn

hpi is een allround onsteking die het op alles wel doet.


dat wist joël dus niet. hij dacht KX maar ik dacht dat CR makkelijker zou passen. maar daar kon ik niks over vinden.

en PVL digitaal wordt het zowieso niet, annaloog of HPI.
en hoe zit het met PVL 3graden of 12graden? dat zie ik er wellis bij staan.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Royal Club 2-7-2009 0:02 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]


dat wist joël dus niet. hij dacht KX maar ik dacht dat CR makkelijker zou passen. maar daar kon ik niks over vinden.

en PVL digitaal wordt het zowieso niet, annaloog of HPI.
en hoe zit het met PVL 3graden of 12graden? dat zie ik er wellis bij staan.


d.m. heeft een cr85 vforce 3 voor in zn derbi. voorzover ik een derbiblok van binnen heb gezien heeftie aardig wat weggehakt
3 en 12graden zijn de ontstekings tijdstippen die je kan gebruiken dacht ik
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
-simon- 2-7-2009 0:07 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


d.m. heeft een cr85 vforce 3 voor in zn derbi. voorzover ik een derbiblok van binnen heb gezien heeftie aardig wat weggehakt
3 en 12graden zijn de ontstekings tijdstippen die je kan gebruiken dacht ik


derbi mike heeft er ook een v-force in meen ik. maar die heeft een flinke ophoogplaat heeft d.m. dit ook of weet je dat niet? kon er niks over zien in zijn project/gallery
3 en 12 graden staat wellis apart te koop. dus of je koopt 3graden of 12graden. is er dan nog 1 van de 2 wat beter is of maakt dat niet uit?
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 2-7-2009 0:10 Print reply

Posts: 13700
Ik had ori 6-kleps membraan met carbon plaatjes 0,3mm. Verder een Hpi 2006. Is eigenlijk meest voor de hand liggende setup voor straatgebruik ofzo.
 
Royal Club 2-7-2009 0:10 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]


derbi mike heeft er ook een v-force in meen ik. maar die heeft een flinke ophoogplaat heeft d.m. dit ook of weet je dat niet? kon er niks over zien in zijn project/gallery
3 en 12 graden staat wellis apart te koop. dus of je koopt 3graden of 12graden. is er dan nog 1 van de 2 wat beter is of maakt dat niet uit?


derbimike heeft een vforce voor derbi gewoon. alleen die plaat er tussen vat ik ook nog niet helemaal :S denk dat het te maken heeft met stand vd carb of weet ik veel wat. membraan komt bij VHM vandaan, net als ze spruitstuk, en als ik me goed herinner ist gewoon derbi plug en play.. zal ns navragen als ik m spreek op genemuiden :P

en die 3 en 12graden, mja. geen idee. misschien ff rondneuzen op scooter-tuning.net.

denk dat je als je moet kiezen tussen PVL analoog en hpi dat je dan gewoon voor het gemak beter HPI kan nemen..
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
kenny77 2-7-2009 0:12 Print reply

Posts: 29286
Ik heb een cr80 membraan van 1983 liggen, als je wilt kan ik wel het een en ander opmeten.
Ik moet zeggen dat die best breed is.
 
Royal Club 2-7-2009 0:14 Print reply

Posts: 60390
sowieso zijn die inlaten van crossers echt huge

geen crosser dan, mgoed
tz50:





Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 2-7-2009 om 0:14 uur.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
-simon- 2-7-2009 0:15 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Ik heb een cr80 membraan van 1983 liggen, als je wilt kan ik wel het een en ander opmeten.
Ik moet zeggen dat die best breed is.


zou je dan de gaten, de breedte en hoogte kunnen meten?

@royal: ja hpi rijd er wel veel rond. maar hier een paar in de buurt hebben al paar keer de cdi kapot gehad. nou zul je dit van hpi ook wel sneller horen omdat ze er meer lopen. maar ik meen ergens gelezen te hebben dat de nieuwere hpi ontstekingen daar meer last van hebben.
en PVL zou een betere curve hebben maar of dit waar is?
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Royal Club 2-7-2009 0:17 Print reply

Posts: 60390
analoog heeft toch geen curve? of heb ik het nou verkeerd begrepen
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
kenny77 2-7-2009 0:17 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]


zou je dan de gaten, de breedte en hoogte kunnen meten?

@royal: ja hpi rijd er wel veel rond. maar hier een paar in de buurt hebben al paar keer de cdi kapot gehad. nou zul je dit van hpi ook wel sneller horen omdat ze er meer lopen. maar ik meen ergens gelezen te hebben dat de nieuwere hpi ontstekingen daar meer last van hebben.
en PVL zou een betere curve hebben maar of dit waar is?


Komt voor mekaar, morgen zal ik even gaan meten.
 
-simon- 2-7-2009 0:19 Print reply

Posts: 8211
http://www.protuning...ontents/nl/d427.html
daar staat bij dat ze volgens tuners de mooiste curve hebben.
maar ik zal hem morge dan is mailen daar over en hoe het zit met 3 en 12 graden.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Royal Club 2-7-2009 0:21 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
http://www.protuning...ontents/nl/d427.html
daar staat bij dat ze volgens tuners de mooiste curve hebben.
maar ik zal hem morge dan is mailen daar over en hoe het zit met 3 en 12 graden.


ik weet niet of het je opgevallen is, maar op brommerforum is alles 'het beste' wat protuning aanwijst. hoe toevallig dat het ook nog eens op zijn webshop staat...
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Joel_koningslust 2-7-2009 0:21 Print reply

Posts: 14514
mmh. ik meen nog steeds ergens gelezen te hebben dat een kx80 membraam vrij goed past. maja, om daar achter te komen kun je maar een ding doen. en dat is meten maar dan moet je wel eerst weer zon membraam scoren

al moet je de doorlaat niet te groot laten zijn, je moet namelijk wel flink wat koppel overhouden voor de cross
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Joel_koningslust 2-7-2009 0:24 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


ik weet niet of het je opgevallen is, maar op brommerforum is alles 'het beste' wat protuning aanwijst. hoe toevallig dat het ook nog eens op zijn webshop staat...


idd. op kreidlerforum is hij zelfs gebanned omdat hij altijd zn eigen spullen als het beste aanprijst
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.

Dit topic is 4229 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved