Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Blok er onder uit halen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1042 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Blok er onder uit halen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1105 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Voetentje 9-6-2009 17:45 Print topicpost

Posts: 2356
Nou wil ik mijn blok eronder uit halen omdat er een pistonben borg veertje erin is gevallen, was zowiezo al van plan op het schoon te maken. Maar wil ik mijn complete blok eronder uit halen dan moeten de volgende kabels los/eruit:


Klopt dit dat het de boboine en CDI kabels zijn?
Maar hoe krijg ik deze los?

En mijn volgende vraag:
Met wat kan ik het beste mijn blok uitspoelen? Terpentine is mij verteld.
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse

Sypie_Honda 9-6-2009 17:52 Print reply

Posts: 13830
nee dat is je neutraal stand schakelaar.

en uistpoelen kan idd met terpentine, maar ook met gewone benzine of gasolie.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Voetentje 9-6-2009 17:53 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
nee dat is je neutraal stand schakelaar.

en uistpoelen kan idd met terpentine, maar ook met gewone benzine of gasolie.


Oh, njha die werkte toch niet
Maar hoe zit het dan met die draad die achter mijn vliegwiel gaat?
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
pckor 9-6-2009 17:53 Print reply

Posts: 1364
Of met remreiniger.
 
Jasper Strahiem 9-6-2009 17:55 Print reply

Posts: 1950
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Voetentje
[...]


Oh, njha die werkte toch niet
Maar hoe zit het dan met die draad die achter mijn vliegwiel gaat?

Die moet je bij je bobine los maken, en dan gewoon laten bungelen. Als je ze er perse af wilt moet je eerst vliegwiel er af halen en dan hele ontsteking
 
Make the most of now
Voetentje 9-6-2009 18:09 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pckor
Of met remreiniger.


Dan een beetje deur

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jasper Strahiem
[...]

Die moet je bij je bobine los maken, en dan gewoon laten bungelen. Als je ze er perse af wilt moet je eerst vliegwiel er af halen en dan hele ontsteking


Dan kies ik wel voor de bobine manier
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
pitsko 9-6-2009 18:13 Print reply

Posts: 532
blok hoeft er niet per-sé af. Je kunt ook gewoon de brommer op zn kop zetten.
 
Dus.
Thijsje 9-6-2009 18:19 Print reply

Posts: 1687
pistonpen-veertje beunhaas haha


ik zelf maak mn blokken schoon: alles reiniger (van de aldi) erover, kokenwater erover, en dan met afwas borstel alles ff bijlangs.. worde ze mooi schoon en vet vrij van

lagers daarna wel ff uitblazen met compressor, en wat olie op druppen


verder kun je je blok ook gewoon schoonmaken : olie vervangen +
cilinder demonteren (heb je al), en dan bus remreiniger erin spuiten, en dan met luchtdruk alles schoonblazen.. zo heb ik mn blok toen ook gereinigd van allemaal zuigerveer gruis

succes
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Voetentje 9-6-2009 19:33 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
pistonpen-veertje beunhaas haha


ik zelf maak mn blokken schoon: alles reiniger (van de aldi) erover, kokenwater erover, en dan met afwas borstel alles ff bijlangs.. worde ze mooi schoon en vet vrij van

lagers daarna wel ff uitblazen met compressor, en wat olie op druppen


verder kun je je blok ook gewoon schoonmaken : olie vervangen +
cilinder demonteren (heb je al), en dan bus remreiniger erin spuiten, en dan met luchtdruk alles schoonblazen.. zo heb ik mn blok toen ook gereinigd van allemaal zuigerveer gruis

succes


Ik heb nu toch al mn hele blok dr onder uit dus als ik heb dan gewoon vol gooi met benzine/terpentine/remreiniger/wd40 en dan omkieper om het eruit te laten lopen moet het toch wel goed zijn?

Dan nog ff snel een vraagje:
Mijn cilinder pinnen (noem ze maar ff zo) zijn een beetje geroest moet ik deze nu vervangen of behandelen ofzo?

En ja hoor dan nog maar een vraagje:
Toen ik mijn blok d'r uit tilde viel dit ding er opeens er uit.
Iemand enig idee waar dit behoort te zitten?

 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
kenny77 9-6-2009 19:48 Print reply

Posts: 29286
zal van de bout zijn, wat het meest boven aan zit aan de achterkant van het blok, die dient als opvulbus.

 
Voetentje 9-6-2009 19:56 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
zal van de bout zijn, wat het meest boven aan zit aan de achterkant van het blok, die dient als opvulbus.



Zoiets d8 ik al maar dan van onder
Maar altijd ff checken

Verder nog iemand het antwoord op de volgende vraag?:

Dan nog ff snel een vraagje:
Mijn cilinder pinnen (noem ze maar ff zo) zijn een beetje geroest moet ik deze nu vervangen of behandelen ofzo?
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
Rs Dude. 9-6-2009 20:14 Print reply

Posts: 1426
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Voetentje
[...]


Zoiets d8 ik al maar dan van onder
Maar altijd ff checken

Verder nog iemand het antwoord op de volgende vraag?:

Dan nog ff snel een vraagje:
Mijn cilinder pinnen (noem ze maar ff zo) zijn een beetje geroest moet ik deze nu vervangen of behandelen ofzo?


ff schuurpapiertje over heen halen
 
Voetentje 9-6-2009 20:18 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rs Dude.
[...]


ff schuurpapiertje over heen halen


K

En nu heb ik nog een vraagje:
Ik ben van plan om de GJOL cilinderkop te gebruiken.
Maar nou zit er nog al wat verschil tussen de GE2 en de GJOL kop.
Verder is de GJOL nogal vies van binnen. Kan ik de roet aanslag hiervan gewoon verwijderen?
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
Rs Dude. 9-6-2009 20:20 Print reply

Posts: 1426
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Voetentje
[...]


K

En nu heb ik nog een vraagje:
Ik ben van plan om de GJOL cilinderkop te gebruiken.
Maar nou zit er nog al wat verschil tussen de GE2 en de GJOL kop.
Verder is de GJOL nogal vies van binnen. Kan ik de roet aanslag hiervan gewoon verwijderen?

Jaa tuurlijk waarom niet??

Gewoon met terpetine schoon maken
 
kenny77 9-6-2009 20:21 Print reply

Posts: 29286
zoals ik het net heb gezien heeft de ge2 kop de o-ring erin, dit is gunstiger aangezien je meteen die dikke koppakking kwijt bent.
Zo wordt je squish gunstiger.

ook heeft de ge2 een smallere squish band, zo zou je als ik het juist heb begrepen meer toeren moeten maken, wat bij de getunde ge2 cilinder ook weer gustig is.

Edit: maar dan hebt je wel weer, midner trekkracht onderin.



Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 9-6-2009 om 20:22 uur.
 
Toon_D 9-6-2009 20:30 Print reply
Posts: 98
Waarom moeten die kabels daar los? Volg de kabel naar boven toe, daar vind je een hoop klemmetjes, langs daar kan je de kabel losklikken en het blok verwijderen!

Groeten
 

Dit topic is 1105 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved