Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Wat voor motortje?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 474 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Wat voor motortje?
Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4535 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ikkejw 8-6-2009 23:23 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
met een ultralight kun je prima gliden zonder motor...

heb je btw wel een brevet? dat is de reden dat ik nog niet met zoiets begonnen ben


ooh ja, bij een ultralight is het juist de bedoeling dat de vleugels boven je zitten




Quote:
Engines typically range from between 25-40 hp for single-seaters and 50-100 hp for two-seaters.


tis dat je het ff weet.

Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 8-6-2009 om 23:25 uur.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Jozeff - Forum en Sales Moderator 8-6-2009 23:55 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]


die 15PK GX blokken zijn vrij zwaar en draaien net 3500 rpm.

't moet zowiezo een 2takt zijn, anders kun je niet schuin vliegen. en bij 15+ PK denk ik aan een crossmotorblok, alleen ben ik bang dat dat iets te onbetrouwbaar is.

scoor wel een goeie parachute en zorg dat er niks boven je zit, mocht het een keer verkeerd gaan heb je dan een net iets grotere overlevingskans.

Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 8-6-2009 om 23:21 uur.


met een 4takt kun je best schuin vliegen. Met een motor ga je ook best lang schuin.
En als je het echt niet vertrouwd dan een drysump systeem maken.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Malaguti RST 9-6-2009 0:01 Print reply

Posts: 1668
het makkelijkste zou een motor zijn die bedoelt is voor een ultra light.

motor fiets blokie ofzo zou wel lol wezen hoe veel power mag je max hebben?
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 9-6-2009 0:05 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]


met een 4takt kun je best schuin vliegen. Met een motor ga je ook best lang schuin.
En als je het echt niet vertrouwd dan een drysump systeem maken.


Of wat schotjes in je pan lassen, hoewel dat langdurig schuin ook niet leuk vindt
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 9-6-2009 0:08 Print reply

Posts: 10835
mijn zijspan heeft er nooit iets van geleden, soms wel km of 5 op 2 wielen.
Met een vliegtuig ga je ook merendeels gewoon recht hoor

Dit bericht is gewijzigd door Jozeff op 9-6-2009 om 12:59 uur.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Twizz 9-6-2009 11:29 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
met een ultralight kun je prima gliden zonder motor...

heb je btw wel een brevet? dat is de reden dat ik nog niet met zoiets begonnen ben

Ik heb achter mijn tuin 2 voetbalvelden in de lengte achter elkaar liggen, dus 200 meter lang en 50 meter breed om op te kunnen stijgen en landen,, verder zijn er hier in de buurt niet veel kippen die er naar kraaien... (of hoe zeg je dat??)

En als ik ooit echt veel zou willen vliegen, dan kijk ik wel ff voor zo'n brevet. (is toch volgens ontheffing manier?, net zoals vroeger met brommerrijbewijzen, gewoon ophalen en ff betalen)

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Malaguti RST
het makkelijkste zou een motor zijn die bedoelt is voor een ultra light.

motor fiets blokie ofzo zou wel lol wezen hoe veel power mag je max hebben?

Aircraft engines
Rotax is the world's leading supplier of aircraft engines for ultra-light and lightweight aircraft. Rotax aircraft engines offer 2- and 4-stroke technology.

Engine Type Rotax 914 F/UL
Engine Type Rotax 912 S/ULS
Engine Type Rotax 912 A/F/UL
Engine Type Rotax 618 UL - no longer in production
Engine Type Rotax 582 UL
Engine Type Rotax 532 UL - no longer in production
Engine Type Rotax 503 UL
Engine Type Rotax 447 UL
Engine Type Rotax 377 - no longer in production
Engine Type Rotax 277 - no longer in production
Maar die kosten wel kak veel volgens mij

Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 9-6-2009 om 11:40 uur.
 
houw ns op!
Gary - Forum en Gallery Moderator 9-6-2009 11:44 Print reply

Posts: 12846
Wie heeft gezegd dat je dat spul nieuw moet kopen?
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
Martijn II - Forum en Sales Moderator 9-6-2009 12:52 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Twizz
[...]

Ik heb achter mijn tuin 2 voetbalvelden in de lengte achter elkaar liggen, dus 200 meter lang en 50 meter breed om op te kunnen stijgen en landen,, verder zijn er hier in de buurt niet veel kippen die er naar kraaien... (of hoe zeg je dat??)

En als ik ooit echt veel zou willen vliegen, dan kijk ik wel ff voor zo'n brevet. (is toch volgens ontheffing manier?, net zoals vroeger met brommerrijbewijzen, gewoon ophalen en ff betalen)

[...]

Aircraft engines
Rotax is the world's leading supplier of aircraft engines for ultra-light and lightweight aircraft. Rotax aircraft engines offer 2- and 4-stroke technology.

Engine Type Rotax 914 F/UL
Engine Type Rotax 912 S/ULS
Engine Type Rotax 912 A/F/UL
Engine Type Rotax 618 UL - no longer in production
Engine Type Rotax 582 UL
Engine Type Rotax 532 UL - no longer in production
Engine Type Rotax 503 UL
Engine Type Rotax 447 UL
Engine Type Rotax 377 - no longer in production
Engine Type Rotax 277 - no longer in production
Maar die kosten wel kak veel volgens mij

Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 9-6-2009 om 11:40 uur.


Helaas, je zult toch echt een fatsoenlijke opleiding moeten volgen voor een ultralightbrevet... in nederland dan. In andere landen is het geloof ik anders.

moet je maar even googlen. weet ook niet wat de sancties zijn als je geen brevet hebt etc... denk maar niet dat ze je niet zien

Rotax maakt idd hele mooie blokjes. kost je wel een paar duizend euro. Die cuyuna van mij is in principe hetzelfde.

edit:

http://www.aerodicte...koop-lesvliegen.html


Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 9-6-2009 om 12:54 uur.
 
Too cool for school!
Malaguti RST 9-6-2009 12:56 Print reply

Posts: 1668
zat zelf ook al aan rotax motoren te denken voor kit vliegtugen heb je ook veel spul dat je kan gebruiken...


in princiepen wil je een toeren beuker hebben omdat je de propeller zo snel mogelijk wil laten gaan en er bijna geen gewicht is..

2 takt dus maar ja dat zuipt benzine en is onbetrouwbaar baar.

maar wat zijn de gewicht en kracht restricties?
je wilt ook een blok hebben met zo min mogelijk vibratie..
(wankel motor zou wel leuk idee zijn maar ja moet je er wel een vinden)
en die zij chronisch onbetrouwbaar maar ja als je een uit een oude motor ken krijgen.
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
Twizz 9-6-2009 15:50 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


Helaas, je zult toch echt een fatsoenlijke opleiding moeten volgen voor een ultralightbrevet... in nederland dan. In andere landen is het geloof ik anders.

moet je maar even googlen. weet ook niet wat de sancties zijn als je geen brevet hebt etc... denk maar niet dat ze je niet zien

Rotax maakt idd hele mooie blokjes. kost je wel een paar duizend euro. Die cuyuna van mij is in principe hetzelfde.

edit:

http://www.aerodicte...koop-lesvliegen.html


Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 9-6-2009 om 12:54 uur.


Ik ga dus géén 9000 euro betalen he



oja, ik zeg ook niet dat ik nieuw blok wil, maar geef alleen maar aan dat die blokken(dus ook tweedehands) hartstikke duur zullen zijn..

Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 9-6-2009 om 15:51 uur.
 
houw ns op!
Intenso 9-6-2009 16:27 Print reply

Posts: 2922
ik las wat over 30k toeren enzo maar heb ook ergens eens iets gelezen dat die lichte vliegtuigjes met de juist berekende propeller en vleugels amper 5k toeren hoeven te draaien.

en denk dat je het beste een agregaat motor ofzo kunt pakken.

en je bent trouwens een vliegbrevet nodig

anyway veel succes

op motor forum waren ook een paar met zoon project bezig waar ook wat over de berekeningen werd verteld zal even zien of ik dat kan vinden
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
Martijn II - Forum en Sales Moderator 9-6-2009 16:32 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Malaguti RST
zat zelf ook al aan rotax motoren te denken voor kit vliegtugen heb je ook veel spul dat je kan gebruiken...


in princiepen wil je een toeren beuker hebben omdat je de propeller zo snel mogelijk wil laten gaan en er bijna geen gewicht is..

2 takt dus maar ja dat zuipt benzine en is onbetrouwbaar baar.

maar wat zijn de gewicht en kracht restricties?
je wilt ook een blok hebben met zo min mogelijk vibratie..
(wankel motor zou wel leuk idee zijn maar ja moet je er wel een vinden)
en die zij chronisch onbetrouwbaar maar ja als je een uit een oude motor ken krijgen.


waarom is 2t nou weer onbetrouwbaar? 90% van de blokken op ultralights is 2t. En sommige van die dingen vliegen 1:20 met een kruissnelheid van 180km/h... dus zuipen...tja...

als je toerental van je motor niet overeenkomt met wat je propeller moet draaien gooi je er een overbrenging tussen... simpel zat.
Daarnaast zijn er propellers met variabele spoed waarmee je nog wat speling kunt creeeren.


 
Too cool for school!
Gary - Forum en Gallery Moderator 9-6-2009 16:38 Print reply

Posts: 12846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Malaguti RST
zat zelf ook al aan rotax motoren te denken voor kit vliegtugen heb je ook veel spul dat je kan gebruiken...


in princiepen wil je een toeren beuker hebben omdat je de propeller zo snel mogelijk wil laten gaan en er bijna geen gewicht is..

2 takt dus maar ja dat zuipt benzine en is onbetrouwbaar baar.

maar wat zijn de gewicht en kracht restricties?
je wilt ook een blok hebben met zo min mogelijk vibratie..
(wankel motor zou wel leuk idee zijn maar ja moet je er wel een vinden)
en die zij chronisch onbetrouwbaar maar ja als je een uit een oude motor ken krijgen.


Waarom zijn wankelmotoren chronisch onbetrouwbaar?
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
Intenso 9-6-2009 16:46 Print reply

Posts: 2922
gevonden:
http://www.motor-for...as-veranderen-4.html
op de eerste pagina staat niet zoveel maar de andere pagina;s gaat het meer over hun projectje :p
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
Twizz 9-6-2009 17:42 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Intenso
gevonden:
http://www.motor-for...as-veranderen-4.html
op de eerste pagina staat niet zoveel maar de andere pagina;s gaat het meer over hun projectje :p

Dankje

Maar van dat vliegbrevet wist ik al, achjah, misschien vlieg ik 1x, en krijg ik n waarschuwing... dan heb ik wel mooi gevlogen en heb ik mijn pws succesvol afgerond
 
houw ns op!

Dit topic is 4535 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved