Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Wat voor motortje?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 459 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Wat voor motortje?
Pagina 1 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Volgende pagina >
Dit topic is 4529 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Twizz 8-6-2009 20:51 Print topicpost

Posts: 851
Hoi
ik ben dus van plan om een ultralight vliegtuigje te maken: maar ik vraag me af wat voor motortje ik erop doe
Vereisten:
-niet teveel herrie(mooi geluidje mag wel, maar niet dat ik boze dorpsinwoners krijg)
-vooral niet te zwaar in gewicht
-minimaal 15pk
-en als t ff kan ook beetje zuinig zodat ik wat langer door kan vliegen
-en bovenal: erg betrouwbaar

Waar hoef je dus geen rekening mee te houden:
-wat voor brandstof
-ophangpunten(ik moet tóch iets geheels passends maken vanuit niets)
-schakelbak(die hoeftie dus niet te hebben) maar koppeling zou opzich wel fijn zijn(of anders centri)
-het hoeft niet van een brommer/motor te zijn

Gr. Erik
 
houw ns op!

Royal Club 8-6-2009 20:54 Print reply

Posts: 60390
Yamaha YZFR 125. draait precies 15pk
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
pckor 8-6-2009 20:54 Print reply

Posts: 1364
Hoe groot mag dat motortje wezen?
 
Hells Hobbit 8-6-2009 20:55 Print reply

Posts: 1793
haha nobel project.

Ik zou eerst eens wat sommetjes gaan doen over hoeveel vermogen bij welk toerental je nodig hebt.

Je zult een propeller nodig moeten hebben. Deze zijn afgestemd op een bepaald toerental. Formules voor stuwkracht kan de leverancier van de propeller je meer over vertellen. Als je dan de stuwkracht weet kan je het motor vermogen en toerental bepalen.

voor mijn gevoel zou ik zeggen:
geen versnellingsbak want dat is onnodig gewicht, 2takt want dat is veel lichter, 50cc lijkt me te weinig. dat is al te weinig om uberhoupt met een brommer goed vooruit te komen laat staan als je een minder effectieve aandrijving hebt als rubber op weg, namelijk proppellor in lucht.

125 of 250cc 2takt oid zit je al gou aan denk ik
 
jan-dx11 8-6-2009 20:58 Print reply

Posts: 4931
mt8 blok
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
Hells Hobbit 8-6-2009 21:02 Print reply

Posts: 1793
houd er rekening mee dat je motor (welke het ook mag worden) ook brandstof krijgt als je scheef hangt door wat minder fortuinlijke weersomstandigheden.

killswich lijkt me wijs aangezien je een levensgroot aangedreven aardappelschil mes achter je hebt draaien. En een trekkoord erop is ook geen luxe dat als hij in de lucht uitvalt je hem toch nog kan starten.

wat ze bij vliegtuigen altijd doen is een veer op de carburateur. Als de gaskabel dan breekt springt de carburateur vol open in plaats van vol dicht. Daardoor stort je niet direct neer.
 
Royal Club 8-6-2009 21:03 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hells Hobbit
houd er rekening mee dat je motor (welke het ook mag worden) ook brandstof krijgt als je scheef hangt door wat minder fortuinlijke weersomstandigheden.

killswich lijkt me wijs aangezien je een levensgroot aangedreven aardappelschil mes achter je hebt draaien. En een trekkoord erop is ook geen luxe dat als hij in de lucht uitvalt je hem toch nog kan starten.

wat ze bij vliegtuigen altijd doen is een veer op de carburateur. Als de gaskabel dan breekt springt de carburateur vol open in plaats van vol dicht. Daardoor stort je niet direct neer.


damn. als ik jou replys zo lees lijkt het me levensgevaarlijk als deze knul zon apparaat gaat bouwen
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Twizz 8-6-2009 21:06 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
mt8 blok

Ik denk dat er wel wat beter keuzes zijn

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hells Hobbit
houd er rekening mee dat je motor (welke het ook mag worden) ook brandstof krijgt als je scheef hangt door wat minder fortuinlijke weersomstandigheden.

killswich lijkt me wijs aangezien je een levensgroot aangedreven aardappelschil mes achter je hebt draaien. En een trekkoord erop is ook geen luxe dat als hij in de lucht uitvalt je hem toch nog kan starten.

wat ze bij vliegtuigen altijd doen is een veer op de carburateur. Als de gaskabel dan breekt springt de carburateur vol open in plaats van vol dicht. Daardoor stort je niet direct neer.

Aha, aan jou heb ik wat

Ja, ik weet dat ik gruwelijk veel moet gaan rekenen... en ik weet ook dat het geen eitje word, en ik weet ook dat als ik muziek als vak gekozen had voor PWS dat ik me er heel wat handiger vanaf had kunnen maken..

Inderdaad, wat die versnellingbak betreft heb je gelijk, maar eventueel(als ik een niet al te net blok tegenkom) kan ik het hele versnellingsbak gebeuren ervan af slijpen.. al zou dat zonde zijn.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


damn. als ik jou replys zo lees lijkt het me levensgevaarlijk als deze knul zon apparaat gaat bouwen

Kijk de gallery bij dit project ns, bij 1 foto heb ik wat info erbij geplaatst over dat niet alles zo gevaarlijk is als het lijkt,, zoland je alles maar onder controle kan houden

Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 8-6-2009 om 21:07 uur.
 
houw ns op!
Hells Hobbit 8-6-2009 21:06 Print reply

Posts: 1793
zolang hij niet de lucht in komt niet...


... alstie wel de lucht in komt en er slaat een windvlaag onder de vleugel dan krijg je een mooi youtube filmpje die mogelijk weer snel weg gehaald wordt wegens schokkende beelden

maargoed even opletten met de veiligheid dus geen gekke dingen doen en lekker bouwen dat ding!
 
Hells Hobbit 8-6-2009 21:09 Print reply

Posts: 1793
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Twizz
[...]

Ik denk dat er wel wat beter keuzes zijn

[...]

Aha, aan jou heb ik wat

Ja, ik weet dat ik gruwelijk veel moet gaan rekenen... en ik weet ook dat het geen eitje word, en ik weet ook dat als ik muziek als vak gekozen had voor PWS dat ik me er heel wat handiger vanaf had kunnen maken..

Inderdaad, wat die versnellingbak betreft heb je gelijk, maar eventueel(als ik een niet al te net blok tegenkom) kan ik het hele versnellingsbak gebeuren ervan af slijpen.. al zou dat zonde zijn.


joah wat leuke rekensommetjes komen er wel bij, maar das leuk want dan krijg je begleidend docent een rooie kop alstie t niet snapt. das ook wat waard.

Als je het ding zelf niet af krijgt kan je altijd je rapportage inleveren als een doorontwikkeld concept klaar voor productie.


 
rik hulkenberg 8-6-2009 21:10 Print reply

Posts: 10029
als je een motor wil hebben die schuin moet kunnen draaien zul je er een moeten hebben met vacuum

of klopt dit niet ?
dro

wel vrij duur maar komt het gewicht ten goede droge koppeling

Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 8-6-2009 om 21:11 uur.
 
Twizz 8-6-2009 21:10 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hells Hobbit
[...]


joah wat leuke rekensommetjes komen er wel bij, maar das leuk want dan krijg je begleidend docent een rooie kop alstie t niet snapt. das ook wat waard.

Als je het ding zelf niet af krijgt kan je altijd je rapportage inleveren als een doorontwikkeld concept klaar voor productie.



Dat had ik inderdaad ook gedacht, dit hoeft niet perse te lukken, een goeie poging is genoeg.

Maar opzich zie ik het nog wel slagen,,, ik bedoel: wat is nou het worst case scenario

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
als je een motor wil hebben die schuin moet kunnen draaien zul je er een moeten hebben met vacuum

of klopt dit niet ?
dro

wel vrij duur maar komt het gewicht ten goede droge koppeling

Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 8-6-2009 om 21:11 uur.


Nou je moet ook niet gaan denken dat ik rare truukjes uit ga halen(over de kop enzo..) ik houd het wel rustig bij een paar bochtjes en een klim van maximaal 10graden ofzo..

Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 8-6-2009 om 21:12 uur.
 
houw ns op!
De Schout 8-6-2009 21:11 Print reply
Posts: 5327
ik denk dat je op zoek moet naar een 2-takt, zonder bak, liefs relatief tam, zodat tie zeker heel blijft. (denkt aan een 200cc rotax van een oude generator oid.)
 
tune tweak fiddle bang bummer
Twizz 8-6-2009 21:12 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
ik denk dat je op zoek moet naar een 2-takt, zonder bak, liefs relatief tam, zodat tie zeker heel blijft. (denkt aan een 200cc rotax van een oude generator oid.)

Rotax is indd een heel sterk merk op dit gebied...

Maar ook heel duur. En als ik een hele oude aan moet schaffen, dan weet ik neit ofdatie wel zo super betrouwbaar is.
 
houw ns op!
Hells Hobbit 8-6-2009 21:15 Print reply

Posts: 1793
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
als je een motor wil hebben die schuin moet kunnen draaien zul je er een moeten hebben met vacuum

of klopt dit niet ?
dro

wel vrij duur maar komt het gewicht ten goede droge koppeling

Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 8-6-2009 om 21:11 uur.


niet echt
me brommer met oude bing carburateur valt ook niet uit als ik een weely trek als je (net als die dude in het filmpje) de tank boven de motor monteerd ben je in een keer klaar. Wel zorgen dat de uitlaat niet onder de bezinetank zit..

Naast brommer forum zou ik me ook maar eens aanmelden bij het deltaglyder forum oid want volgesmij is de vleugel het meest werk, daarna de propeller en daarna pas het blok. (maar das natuurlijk wel t leukst!)
 
Royal Club 8-6-2009 21:16 Print reply

Posts: 60390
een vliegtuigje met een powerband, hip toch
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten

Dit topic is 4529 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved