Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Dubbele schijfremmen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 982 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Dubbele schijfremmen
Pagina 1 van 14
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 12, 13, 14Volgende pagina >
Dit topic is 7721 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Malaguti RST 27-5-2009 21:57 Print topicpost

Posts: 1668
Hoi,

Nu ben ik bezig aan de dubbele schijfremmen voor me AF1 project eerst dacht ik een stil staande dummy schijf te doen maar dat vind ik toch beetje te nep.

Dit is mijn plan. (ff snel bedacht)

Me linker (normale) rem gewoon de bracket voor de VF1000R klauw maken en die gewoon werkend houden.

de 2de schijf aan de rechter kan wil ik aan me velg afstand bussen lassen zo dat ik de 2de schijf er op ken schroeven.

Voor de rem klauw maak ik een bracket die de klauw op ze plek houd. de bracket denk ik deels langs de binnen kant van de vork poot te laten lopen en deels vast te maken aan me spat bord montage punt van de vork poot. (ken moeilijk nu de hele constructie van de voorvork poot uitleggen)

Natuurlijk is dit zeer beun maar de 2de klauw ga ik dan bij de rem verdeler afsluiten omdat ik 2 1000CC klauw toch overkill is op een brommer.

op zich lijkt me dit een goed plan of zijn er nog verbeter punten?
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\

Frysk 27-5-2009 21:58 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Malaguti RST
Hoi,

Nu ben ik bezig aan de dubbele schijfremmen voor me AF1 project eerst dacht ik een stil staande dummy schijf te doen maar dat vind ik toch beetje te nep.

Dit is mijn plan. (ff snel bedacht)

Me linker (normale) rem gewoon de bracket voor de VF1000R klauw maken en die gewoon werkend houden.

de 2de schijf aan de rechter kan wil ik aan me velg afstand bussen lassen zo dat ik de 2de schijf er op ken schroeven.

Voor de rem klauw maak ik een bracket die de klauw op ze plek houd. de bracket denk ik deels langs de binnen kant van de vork poot te laten lopen en deels vast te maken aan me spat bord montage punt van de vork poot. (ken moeilijk nu de hele constructie van de voorvork poot uitleggen)

Natuurlijk is dit zeer beun maar de 2de klauw ga ik dan bij de rem verdeler afsluiten omdat ik 2 1000CC klauw toch overkill is op een brommer.

op zich lijkt me dit een goed plan of zijn er nog verbeter punten?



of je pakt een voorvork van een motor met velg en schijven en draait een andere pen en je hebt een toffe voorvork ?
 
giggitybyte
Joel_koningslust 27-5-2009 21:58 Print reply

Posts: 14514
maak het of echt fatsoenlijk werkend of helemaal niet
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Yield 27-5-2009 22:00 Print reply
Posts: 279
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
maak het of echt fatsoenlijk werkend of helemaal niet


*kuch Rieju*
 
iphone torrent 13yo cam rip mp3 vevo vrijheid snel geld verdienen belasting ontwijken klacht geen bereik oplichter hulp gevraagd opzeggen valium
Joel_koningslust 27-5-2009 22:01 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Yield
[...]


*kuch Rieju*



wat is er mee?

op mijn brommer zijn alle motoronderdelen die erop zitten ook echt werkend en functioneel
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Malaguti RST 27-5-2009 22:05 Print reply

Posts: 1668
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]



of je pakt een voorvork van een motor met velg en schijven en draait een andere pen en je hebt een toffe voorvork ?

Die vorken heb ik net gekocht.

en RS 125 vorken passen maar hebben niet de dubbele schijf en klauw montage punten.

plus wil wel 2 de zelfde velgen (zou in princiep nog kunnen met moeite met de RS125 vork.

maar deze vorken heb ik net gekocht dus die wil ik gebruiken.


2 werkende klauwen kan ook maar dan moet ik een adapteer/bracket laten frezen heb daar ook al wat ideeën voor.
(USD stijl adapter of eentje die rond de vork klemt en die je dan knijter hard vast schroeft zo als je kroon platen doet.)
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
Raffel 27-5-2009 22:08 Print reply

Posts: 1226
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Malaguti RST
[...]

Die vorken heb ik net gekocht.

en RS 125 vorken passen maar hebben niet de dubbele schijf en klauw montage punten.

plus wil wel 2 de zelfde velgen (zou in princiep nog kunnen met moeite met de RS125 vork.

maar deze vorken heb ik net gekocht dus die wil ik gebruiken.


2 werkende klauwen kan ook maar dan moet ik een adapteer/bracket laten frezen heb daar ook al wat ideeën voor.
(USD stijl adapter of eentje die rond de vork klemt en die je dan knijter hard vast schroeft zo als je kroon platen doet.)


wat in vredesnaam is een upsidedown stijl adapter??

Je bent echt een dwaas als je voor de looks op een afstandbus je remschijf gaat lassen.. Koop gewoon een voorvork van een brommer/lichte motor die al 2 montagepunten heeft voor remklauwen, en dan is een velg passend maken ook zo moeilijk niet (of eventueel een 2e schijf op een enkelschijfs velg is vaak ook heel goed te doen)

uberhaupt gaat het echt nog een feest worden om die kuipset een beetje in de goede verhoudingen met je brommertje te krijgen, maar als ik zo hoor hoe je bepaalde dingen tot noch toe wenst aan te pakken verwacht ik dr niet veel van..

Dit bericht is gewijzigd door Raffel op 27-5-2009 om 22:10 uur.
 
Malaguti RST 27-5-2009 22:12 Print reply

Posts: 1668
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Raffel
[...]


wat in vredesnaam is een upsidedown stijl adapter??

Je bent echt een dwaas als je voor de looks op een afstandbus je remschijf gaat lassen.. Koop gewoon een voorvork van een brommer/lichte motor die al 2 montagepunten heeft voor remklauwen, en dan is een velg passend maken ook zo moeilijk niet (of eventueel een 2e schijf op een enkelschijfs velg is vaak ook heel goed te doen)

met USD stijl adaptor be doel ik dat je een soort pot maken die aan de onder kant over je voor vork poot schuift (zo als een USD vork heb) en daar de adapter aan maakt.

Ik heb al lopen kijken en rond kloten met me velg en met een AF1 Sintesi vleg (die met veel spaken) kan je heel moelijk een 2de schijf doen zonder zwaar aanpassingen (tis of lassen of door de velg boren)

Bij een AF1 Futura en RS OM velg is het een stuk makkelijker te doen maar die velgen vind ik lelijk.

Kuip gaat prima achter kuip en de CBR tank passen al perfect.
Moet allen nog extra voor subframe maken voor de voor kuip (net als ik de achter kuip heb gedaan)

Dit bericht is gewijzigd door Malaguti RST op 27-5-2009 om 22:13 uur.
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
Malaguti RST 16-6-2009 15:52 Print reply

Posts: 1668

begint al wat te worden.
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
Joel_koningslust 16-6-2009 15:54 Print reply

Posts: 14514
heb je ook een foto van hoe de 2e schijf vast zit?
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
gprnick 16-6-2009 16:04 Print reply

Posts: 3360
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
heb je ook een foto van hoe de 2e schijf vast zit?


en toen was er stilte
 
rubbert 16-6-2009 16:05 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
heb je ook een foto van hoe de 2e schijf vast zit?



een stukje ducktape, en een klosje hout

waarom zou hij anders een foto van deze kant maken
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Joel_koningslust 16-6-2009 16:10 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]



een stukje ducktape, en een klosje hout

waarom zou hij anders een foto van deze kant maken


dat was ook de reden dat ik het vraag.
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Malaguti RST 16-6-2009 16:10 Print reply

Posts: 1668
word morgen gelast



die stalen bussen worden morgen aan de velg gelast waar door je het zelfde krijgt als aan de andere kant..
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
rubbert 16-6-2009 16:11 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Malaguti RST
word morgen gelast
afbeelding
afbeelding

die stalen bussen worden morgen aan de velg gelast waar door je het zelfde krijgt als aan de andere kant..



dat doe je knap, staal op aluminium lassen
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Joel_koningslust 16-6-2009 16:12 Print reply

Posts: 14514
lassen gaat zowiezo niet lukken
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.

Dit topic is 7721 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 14
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 12, 13, 14Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved