Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - elektra

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1192 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - elektra
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 9360 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Maup 11-6-2009 19:32 Print reply

Posts: 4353
Vanmiddag carterkap binnengekregen en die er gelijk met een paar aanpassingen opgezet.

Omdat ik nog steeds niet duidelijk weet hoe ik de draden moet aansluiten heb ik alles eens doorgemeten.
Misschien dat iemand dan weet welke draden ik aan de spanningsregelaar moet maken en met welke draad ik hem uitzet (welke draad ik kan kortsluiten om blok uit te zetten.

Volt ~ | Ohm
-------------------------------
grijs-groen | 180 | 1,12k
grijs-geel | 29,4 | -
grijs-blauw | 21 | -
groen-geel | 120 | -
groen-blauw | 120 | -
geel-blauw | 10 | 0

(Spanning is in wisselspanning en met stationair draaiende motor gemeten,
Weerstand is gemeten toen de motor uitstond)

wat ik er zelf al uit heb is dat geel en blauw "dezelfde" draad zijn (misschien dat dit is om een van de twee te laten kortsluiten om de motor uit te schakelen).

ik hoop dat iemand me iets meer kan vertellen, alvast bedankt..

Dit bericht is gewijzigd door maup op 11-6-2009 om 19:42 uur.

Dit bericht is gewijzigd door maup op 11-6-2009 om 22:20 uur.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Vehikel 15-6-2009 22:49 Print reply

Posts: 2903
Wat wil je verder precies nog aansluiten dan?
Ik neem aan de wisselspanning uit de spoel de spanningsregelaar in gaat, vandaar uit wordt je verlichting, relais, etc. gevoedt.
Maar is dit niet middels een schema uit te zoeken?
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Maup 4-9-2009 16:23 Print reply

Posts: 4353
van al die schema's word ik ook niet veel wijzer dus heb ik m'n vliegwiel er maar eens afgetrokken en gekeken hoe de draden zaten.

weet iemand welke twee draden ik naar de spanningsregelaar moet doen om m'n accu op te laden en m'n verlichting werkend te hebben?

op de onderstaande foto's zie je waar de gele, grijze en blauwe draad aan de spoelen zitten en waar de groene draad het vage ding ingaat...





alvast bedankt voor degene die me kan helpen

Dit bericht is gewijzigd door maup op 4-9-2009 om 16:24 uur.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Maup 8-9-2009 16:40 Print reply

Posts: 4353
weet niemand dit??
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Martijn II - Forum en Sales Moderator 8-9-2009 18:16 Print reply

Posts: 9841
ik niet iig.

 
Too cool for school!
Maup 10-9-2009 22:04 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
ik niet iig.



dat zuigt
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Vets_Tom 11-9-2009 8:07 Print reply

Posts: 297
Het grote ding met tape er om is voor je ontsteking. Ik zou gewoon googlen naar jou blok en dan naar het schema van de brommer waar het onder zat.
 
Wat zet jou brommer apart van de anderen?
Maup 11-9-2009 9:38 Print reply

Posts: 4353
elektrisch schema:(is wel van een runner maar t is geloof ik hetzelfde, kan iemand dat bevestigen??)




wat vaag is: op het schema zie ik maar drie draden uit de spoel komen en irl zijn dit er 4

 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 11-9-2009 12:21 Print reply

Posts: 8657
Volgens dat schema :
Wit, groen en rood naar de CDI
Geel en grijs(blauw) naar de spanningsregelaar

De blauwe draad gaat naar je contact en je batterij, waarom is me niet duidelijk.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Maup 11-9-2009 14:26 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Volgens dat schema :
Wit, groen en rood naar de CDI
Geel en grijs(blauw) naar de spanningsregelaar

De blauwe draad gaat naar je contact en je batterij, waarom is me niet duidelijk.


oke thx,
dat van die wit, rood en groen wist ik al want dit is een aparte kabelstreng en de kleuren staan ook op de cdi aangegeven.

zou het kunnen dat die blauwe naar het contact gaat omdat je hiermee het blok uit kan zetten?
en dan komt er nog een groene uit, die niet op het schema staat, zal ik die dan gewoon los laten hangen?
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 11-9-2009 15:18 Print reply

Posts: 8657
Die andere groene (op je cdi) gaat naar je contact, volgens mij is die om de motor af te leggen.
Die kleuren zijn knudde, wie gebruikt nu twee keer groen voor verschillende functies.
Ik mis ook een gelijkrichter op het schema, misschien vlakbij de accu, en laden via de blauwe draad ?



Dit bericht is gewijzigd door pangolopalanga op 11-9-2009 om 15:20 uur.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.

Dit topic is 9360 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved