Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - scooterblok in arola

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 790 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - scooterblok in arola
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
Dit topic is 6919 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Maup 17-9-2009 16:44 Print reply

Posts: 4353
KUT!!!

het was eigenlijk wel te verwachten, maar nu is het dan toch echt werkelijkheid, m'n koppelingsas is gebroken

ik was een filmpje aant maken zodat jullie de trillingen van de as konden zien, maar toen ik een beetje lekker in de toeren raakte, knapte m'n as...

hier de foto's en het filmpje (filmpje is niet veel op te zien omdat de camera omviel)

klik hier voor de video






ik moet zeggen dat hij wel bij erg hoge toeren is geknapt, maar daar moest hij tegenkunnen en hij stond nog in z'n vrij dus er stond nog niet heel erg veel spanning op.

nu dus ff kijken hoe ik het ga aanpakken, is trouwens niet zo heel erg want nu heb ik wel weer mooi de kans om die slag kwijt te raken

Dit bericht is gewijzigd door maup op 17-9-2009 om 16:44 uur.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Rick_koningslust 17-9-2009 17:24 Print reply

Posts: 1467
is dat de achteras die hoort bij een sachs blok?
zoja dan heb ik mischien nog wel een asje liggen, heb er meen ik een extra besteld toen ik mijn project begon.
 
Geen eergevoel of ambitie? Wordt landverrader bij de politie! ik zal pas stoppen met werken, als al mijn spreuken te lezen zijn in schijthokken&kerken
Maup 17-9-2009 18:04 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rick_koningslust
is dat de achteras die hoort bij een sachs blok?
zoja dan heb ik mischien nog wel een asje liggen, heb er meen ik een extra besteld toen ik mijn project begon.


dit is de as die ik van de draaier terug heb gekregen. het bestaat uit een deel van dat sachs blok en een deel van het scooterblok (waar die koppeling op zit) hij is afgebroken bij het punt waar ze aan elkaar gelast/geperst zaten..

ik denk dat ik eerst de assen allebei een beetje afdraai tot de binnenmaat van een buisje en dan dat buisje erop schuif en hem weer vastlas.
Dan maak ik ook wel een steun voor die as aan de andere kant van de koppeling.

als het niet lukt dan zou die as idd wel goed van pas komen want dan gooi ik gewoon die oude koppeling er weer op.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
WestlandMB 28-9-2009 14:23 Print reply

Posts: 1338
hoe staat het ermee is je probleem al opgelost?
 
Maup 28-9-2009 15:33 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kawasaki Ar50
hoe staat het ermee is je probleem al opgelost?


tja, zoals in de project main te lezen is ben ik er niet zo heel druk mee bezig.

Waarschijnlijk laat ik een hele nieuwe as maken van een stuk staal zodat er geen slag inzit en hij steviger is. Dan word de constructie waar de as inzit ook verstevigd en kan het afstellen beginnen (had nogal veel overtoeren en hij verzoop in de hoge toeren).

dusja, het zal ooit wel weer een keer afkomen maar ik ben inmiddels ook een beetje aant kijken voor een opknapper schakel.


 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
honda cr mt 80 4-5-2011 7:22 Print reply
Posts: 694
ben ook bezig om een scooter blok in een arola te maken

ik hou gewoon de snaar wat slaper dat hij daar op slipt als je stil staat en de rem in trapt werkt perfect
 
Maup 4-5-2011 9:48 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda cr mt 80
ben ook bezig om een scooter blok in een arola te maken

ik hou gewoon de snaar wat slaper dat hij daar op slipt als je stil staat en de rem in trapt werkt perfect

zo zit het origineel ook idd.

Mja, dit ding is allang verkocht. rijdend en wel.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.

Dit topic is 6919 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved