Djrene007 |
15-6-2009 16:39 |
Posts: 727 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: maup
weet iemand een bedrijf waar ik het draaiwerk kan laten doen?
ik heb dit gevonden, is dit wat?
en hoeveel gaat het ongeveer kosten om twee asjes te laten afdraaien en er linkse draad in/op te tappen?
eurootje of 10 - 15
|
|
Gang is alles, Boem is ho! plons is water... |
|
Leen |
15-6-2009 16:40 |
Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: maup
weet iemand een bedrijf waar ik het draaiwerk kan laten doen?
ik heb dit gevonden, is dit wat?
en hoeveel gaat het ongeveer kosten om twee asjes te laten afdraaien en er linkse draad in/op te tappen?
die doen wsl niks voor particulieren.
beter ff op marktplaats zoeken.
en reken op een euro of 30
|
|
|
|
Djrene007 |
15-6-2009 16:40 |
Posts: 727 |
doen ze wel er is in steenwijk ook zo iets, een machine fabriek, en daar kost het 10 tot 15 euro
|
|
Gang is alles, Boem is ho! plons is water... |
|
Maup |
15-6-2009 17:26 |
Posts: 4353 |
okeej bedankt..
|
|
Vertrouwen is goed, controle is beter. |
|
Maup |
16-6-2009 13:11 |
Posts: 4353 |
weet iemand waar ik staal kan halen? Kan ik gewoon ergens naar binnen lopen en vragen om een plaatje staal?
Op het internet kan ik nl aleen grote stukken vinden (van 1 m2 ofzo) maar dit is veel te veel en hier betaal je de prijs dan ook naar..
en wat is een beetje een normale dikte als je blok ophangpunten wil maken, 3 of 4 mm?
|
|
Vertrouwen is goed, controle is beter. |
|
tsxhunter |
16-6-2009 13:14 |
Posts: 9332 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: maup
weet iemand waar ik staal kan halen? Kan ik gewoon ergens naar binnen lopen en vragen om een plaatje staal?
Op het internet kan ik nl aleen grote stukken vinden (van 1 m2 ofzo) maar dit is veel te veel en hier betaal je de prijs dan ook naar..
en wat is een beetje een normale dikte als je blok ophangpunten wil maken, 3 of 4 mm?
gwoon 4 mm. zo dik mogelijk :P en staal kun je gewoon wel ergens halen waar ze hekwerken oid maken. of mechanisatie bedrijf miss.
|
|
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder. |
|
Maup |
13-9-2009 9:58 |
Posts: 4353 |
HET LOOPT!!!!!!
gisteren alles afgelast, blok eronder gegooid en alles aangesloten.
Dat was uiteindelijk nog best veel werk. Toen alles goed zat probeerden we het blok te starten maar de startmotor kwam niet rond. We dachten aan een lege accu dus probeerden we het met de accu van me moeders auto: weer niks .
die accu kon niet leeg zijn dus controleerden we alle kabels en de startmotor kreeg gewoon stroom.
We wisten het ook niet meer dus haalden we de cartderdeksel er maar af. ik had twee van de drie bouten een slag losgedraaid en we probeerden hem voor de gein weer te starten.
de startmotor begon waarachtig te draaien en het probleem was dat we de carterkap er te strak op hadden gezet waardoor de as klem kwam te zitten
maarja, daarna startte hij eigenlijk gelijk (behalve dat hij eerst geen benzine kreeg) en konden we gaan rijden.
alles moet nog afgesteld worden en dat ga ik vandaag denk doen als ik tijd heb. hij reed gister namelijk wel 5 km/h
vandaag komt er wel een filmpje en wat foto's
Dit bericht is gewijzigd door maup op 13-9-2009 om 9:58 uur.
vraagje: in die as die de draaier gedraaid heeft zit een hele kleine slag, als ik flink toeren maak begin die toch wel aardig heen en weer te gaan. kan dit kwaad?
Dit bericht is gewijzigd door maup op 13-9-2009 om 10:07 uur.
|
|
Vertrouwen is goed, controle is beter. |
|
Maup |
13-9-2009 22:53 |
Posts: 4353 |
Vandaag weer ff bezig geweest en helaas toch aardig wat problemen tegengekomen
ik zal ze even opnoemen:
- de koppelingsas heeft een kleine afwijking, bij veel toeren begint hij ineens gevaarlijk te slingeren en is de afwijking meer dan 1cm.
Dit gaat gepaard met hevige trillingen en een lage "grom". (oplossing: ipv aan een kant van de koppeling, de as aan twee kanten vastzetten)
- krijg het koelvloeistofcircuit niet ontlucht.
- koelvloeistofslangen schieten telkens los
- koppakking is te groot waardoor hij niet in het geultje past
- bakolie komt er bij de ontluchting op de vuldop uit (niet te zuinig ook)
- blok is niet/bijna niet af te stellen (komt misschien ook door de gare koppakking)
- Hij rijd niet harder dan 20 km/h (trekt nu btw wel als een jekko)
op de 20km/h begint de koppelingsas als een beest te trillen en gaar te doen en dan stopt hij met meer toeren maken....
- accu laad niet op, wisselspanning= 12-50 Volt (stationair-volgas) spanningsregelaar deed het met het oude blok wel goed.
ik ben het dus aardig zat met deze meuk.....
iemand tips???
Dit bericht is gewijzigd door maup op 13-9-2009 om 22:53 uur.
|
|
Vertrouwen is goed, controle is beter. |
|
Vets_Tom |
14-9-2009 8:24 |
Posts: 297 |
Tja de koppelings as moet je op nieuw laten maken want hij zal alles naar de klote gaan draai.
Gooi er een ander blokje in zou ik zeggen. Een honda mb blokje, is makkelijker en goedkoper.
|
|
Wat zet jou brommer apart van de anderen? |
|
Maup |
14-9-2009 8:33 |
Posts: 4353 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Vets_Tom
Tja de koppelings as moet je op nieuw laten maken want hij zal alles naar de klote gaan draai.
hmm, dan moet ik wss een hele nieuwe bak voor een arola en een hele koppelingsas van een zip kopen
de as zit nu trouwens alleen vast in m'n bak en de koppeling steekt daar uit. die as hoort ook nog aan de andere kant van de koppeling in m'n carterkap te zitten, ik denk dat ik eerst die as nog eens goed vast zet..
|
|
Vertrouwen is goed, controle is beter. |
|
Vets_Tom |
14-9-2009 13:48 |
Posts: 297 |
Als je as een kleinbeetje krom is kan het slechte gevolgen hebben. Maar het is het proberen waard. Als het niet lukt zou ik hem doormiddenslijpen en een tandwiel opzetten.
|
|
Wat zet jou brommer apart van de anderen? |
|
WestlandMB |
14-9-2009 14:38 |
Posts: 1338 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Vets_Tom
Tja de koppelings as moet je op nieuw laten maken want hij zal alles naar de klote gaan draai.
Gooi er een ander blokje in zou ik zeggen. Een honda mb blokje, is makkelijker en goedkoper.
je hebt ook blokjes van mb die in frankrijk zijn gemaakt ergens jaren 90, deze zijn automaat en zit ook een v snaar in zover ik weet trekt als en jekko op en rijd ook nog goed. overigens is het denk 10x zo makkelijk als en scooterblok?
|
|
|
|
Frysk |
14-9-2009 14:44 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kawasaki Ar50
[...]
je hebt ook blokjes van mb die in frankrijk zijn gemaakt ergens jaren 90, deze zijn automaat en zit ook een v snaar in zover ik weet trekt als en jekko op en rijd ook nog goed. overigens is het denk 10x zo makkelijk als en scooterblok?
scooterblok lijkt me simpeler.. probeer maar eens zo'n MB blok te vinden
en het zijn NSR blokken ipv MB blokken
|
|
giggitybyte |
|
Gary - Forum en Gallery Moderator |
14-9-2009 14:55 |
Posts: 12846 |
Waarom geen echt schroefdraad tekenen maar 'Cosmetic Thread' ?
|
|
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen..... |
|
Maup |
14-9-2009 16:09 |
Posts: 4353 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kawasaki Ar50
[...]
je hebt ook blokjes van mb die in frankrijk zijn gemaakt ergens jaren 90, deze zijn automaat en zit ook een v snaar in zover ik weet trekt als en jekko op en rijd ook nog goed. overigens is het denk 10x zo makkelijk als en scooterblok?
allemaal leuk een aardig, maar had je dat niet kunnen vertellen voordat ik het scooterblok kocht??
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Gary
Waarom geen echt schroefdraad tekenen maar 'Cosmetic Thread' ?
minder werk en het gaat niet om het uiterlijk hè.
was trouwens ook m'n eerste werk in sw en was er nog niet zo handig in...
Dit bericht is gewijzigd door maup op 14-9-2009 om 16:09 uur.
|
|
Vertrouwen is goed, controle is beter. |
|