Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - scooterblok in arola

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1087 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - scooterblok in arola
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 6939 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Maup 21-5-2009 13:58 Print topicpost

Posts: 4353
eindelijk ben ik er over uit: er moet een ander blok in me arola.. (like this)

Vrijdag (morgen) ga ik kijken naar een piaggioblok met 70cc mhr replica (tk tuned), metrakit sp uitlaat en verder niet heel veel speciaals..



de vragen, opmerkingen en andere meuk kan hier gepost worden..

Dit bericht is gewijzigd door maup op 21-5-2009 om 19:15 uur.

Dit bericht is gewijzigd door maup op 24-5-2009 om 22:36 uur.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.

joost125 21-5-2009 14:14 Print reply

Posts: 448
vlieg je dan niet de bocht uit met die blokkendoos?
 
Maup 21-5-2009 14:17 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: joost125
vlieg je dan niet de bocht uit met die blokkendoos?


tja.. dat zou best eens kunnen..

k heb nu ook al vaak genoeg spannende momenten op twee wielen meegemaakt

maarja, op het rechte stuk is het wel lekker als je iets harder dan 40-45 kan zegmaar..

't hoeft niet zo gek hard, maar m'n doel is toch wel de 70
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 21-5-2009 16:25 Print reply

Posts: 17929
weegt dat ding? uit de bocht vliegen zou nog goed tegen kunnen vallen
 
Maup 21-5-2009 16:50 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
weegt dat ding? uit de bocht vliegen zou nog goed tegen kunnen vallen


net ff gekeken en op het plaatje staat 200 kg

maar hij zal niet net zoals auto's uit de bocht vliegen dat je geen grip meer heb.. dit ding is namelijk gewoon echt gruwelijk simpel op twee wielen te krijgen..
als je gewoon rijd en je geeft een klein slingertje aan het stuur dan kantel je al zowat ...
door de bochten weet ik inmiddels wel hoever ik kan gaan, een ruime bocht is wel met 40 te nemen.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Rick_koningslust 21-5-2009 16:54 Print reply

Posts: 1467
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maup
[...]


tja.. dat zou best eens kunnen..

k heb nu ook al vaak genoeg spannende momenten op twee wielen meegemaakt

maarja, op het rechte stuk is het wel lekker als je iets harder dan 40-45 kan zegmaar..

't hoeft niet zo gek hard, maar m'n doel is toch wel de 70


let er wel op dat in de originele achteras een belachelijke lichte vertanding zit.
harder als 55 met een normaal toerental is zo goed als onmogelijk
 
Geen eergevoel of ambitie? Wordt landverrader bij de politie! ik zal pas stoppen met werken, als al mijn spreuken te lezen zijn in schijthokken&kerken
Maup 21-5-2009 16:56 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rick_koningslust
[...]


let er wel op dat in de originele achteras een belachelijke lichte vertanding zit.
harder als 55 met een normaal toerental is zo goed als onmogelijk


ja k weet het... dat word waarschijnlijk ook één van de problemen die ik tegen ga komen..
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Rick_koningslust 21-5-2009 17:07 Print reply

Posts: 1467
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maup
[...]


ja k weet het... dat word waarschijnlijk ook één van de problemen die ik tegen ga komen..


als je iets wilt weten vraag het maar,
ik het tevens nog diverse foto's van het inbouwen ed.
 
Geen eergevoel of ambitie? Wordt landverrader bij de politie! ik zal pas stoppen met werken, als al mijn spreuken te lezen zijn in schijthokken&kerken
Maup 21-5-2009 17:36 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rick_koningslust
[...]


als je iets wilt weten vraag het maar,
ik het tevens nog diverse foto's van het inbouwen ed.


k zal er gelijk gebruik van maken

jij had, zo te zien op je foto's, ook de achtervario vervangen door die van een scooter. waarom was dat,had dat me onderdelen, koppeling ofzoiets te maken?
Is het niet makkelijker om de oude van arola zelf erop te laten??

 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Rick_koningslust 21-5-2009 18:11 Print reply

Posts: 1467
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maup
[...]


k zal er gelijk gebruik van maken

jij had, zo te zien op je foto's, ook de achtervario vervangen door die van een scooter. waarom was dat,had dat me onderdelen, koppeling ofzoiets te maken?
Is het niet makkelijker om de oude van arola zelf erop te laten??



de koppeling die er origineel bij de arola opzit is geen vrijloop koppeling, dit zou betekenen dat het scooterblokje in de arola niet meer stationair zou kunnen draaien in de voor/achteruit.


 
Geen eergevoel of ambitie? Wordt landverrader bij de politie! ik zal pas stoppen met werken, als al mijn spreuken te lezen zijn in schijthokken&kerken
tomtomgo 23-5-2009 1:05 Print reply

Posts: 455
is het niet gewoon veel makkelijker om, je originele cilinder te (laten) tunen ,een grotere carb. er achter en een opmaat uitlaatje?
 
bitter schuin dr in als recht dr neffe
johankreidlerman 24-5-2009 22:00 Print reply

Posts: 3693
lkeuk idee man , kun je straks wielies boeken met een arola
 
Ik wil geen geert, ik wil iets Wilders :P
Joel_koningslust 24-5-2009 22:01 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: johankreidlerman
lkeuk idee man , kun je straks wielies boeken met een arola


zon ding is en blijft gewoon sloom
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
J.wally 24-5-2009 22:04 Print reply

Posts: 2301
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rick_koningslust
[...]


de koppeling die er origineel bij de arola opzit is geen vrijloop koppeling, dit zou betekenen dat het scooterblokje in de arola niet meer stationair zou kunnen draaien in de voor/achteruit.





idd,

maar uh hoe ga je achteruit rijden met een scooterblokje..
 
Maup 24-5-2009 22:04 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tomtomgo
is het niet gewoon veel makkelijker om, je originele cilinder te (laten) tunen ,een grotere carb. er achter en een opmaat uitlaatje?


jups wel simpeler, maar waarschijnlijk duurder, 't is maar de vraag of het helpt (je zal ze nooit zo snel als een scootahblok krijgen, grotere carb zit er al op) en die blokken zijn er totaal niet op gemaakt.
Daarbij komt ook nog dat onderdelen voor deze blokken echt een hel om te zoeken zijn en een scooterblok veel betrouwbaarder is

Dit bericht is gewijzigd door maup op 25-5-2009 om 7:14 uur.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
sibren mt 24-5-2009 22:04 Print reply
Posts: 585
is het niet makelijker om het orginele blok er onder te houden en dan cilinder te tunnen en/of opboren naar 70cc ofzo

oow sorry had de post van hier boven niet gelezen

Dit bericht is gewijzigd door sibren mt op 24-5-2009 om 22:06 uur.
 

Dit topic is 6939 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved