st.nyksterdriver |
6-5-2009 21:48 |
Posts: 3376 |
fotoo's !
|
|
|
|
maxisport |
6-5-2009 22:43 |
Posts: 4206 |
Quote: de slijtage komt door toerental niet bij te houden
ok leg eens uit.
je denkt dat hij zo versleten is door het hoge toerental? ofnie.
|
|
|
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
6-5-2009 22:44 |
Posts: 13700 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 4takker
en het blok die heeft heel maal geleden door de snelle nokkenas (vaak zevende kleppen) daar door zijn de nokkenas en tuimelaard over leden
|
|
|
|
Frysk |
6-5-2009 22:48 |
Posts: 34930 |
echt net een NS1 frame, zelfs zonder tank bedoeling erop
|
|
giggitybyte |
|
maxisport |
6-5-2009 22:48 |
Posts: 4206 |
ja maar daar slijt je nokkenas niet door,
gwoon een kut beredenering en denk een excuus voor slecht onderhoud
|
|
|
|
Joel_koningslust |
6-5-2009 22:50 |
Posts: 14514 |
lijkt me eerder een gevolg van slechte olie ( of telaat ververst ), te dunne olie, of verkeerde klepspeling
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
ikkejw |
6-5-2009 22:51 |
|
4takker |
6-5-2009 23:34 |
Posts: 2395 |
ik weet ook niet goed waar door de nokkenas is overleden maar dat lijkt mij de meest voor de hand ligende aangezien ik vaak de olie ververs met een 3000km. en dan is die olie niet eens te goor ofzo
der heeft telkens voldoende olie ingezeten dat pijl ik vaak voor ik weg ga en dan as er bij gevuld moet worden dan is het minimum nog niet berijkt.
ook heb ik verder geen slijt plekken in de kop dat er geen of te wijnig olie in is gekomen.
ik heb aleen vaak gehad dat ik de kleppen aan het zweven heb gehad met die nok. de orgineele nok die daar voor een 900+ km in heeft gezeten heeft geen schtametje en de kop is er niet eens af geweest bij het verwisselen
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
4takker |
6-5-2009 23:36 |
Posts: 2395 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
echt net een NS1 frame, zelfs zonder tank bedoeling erop
heb je een foto van zoon ns1 frame het lijkt mij wel leuk om te zien hoeverdat verschild
hoe breed is zoon ns1 achterbrug waar hij tussen het frame zit en heeft zoon ding een prolink veer systeem of zit die veer vast op de brug ?
Dit bericht is gewijzigd door 4takker op 6-5-2009 om 23:38 uur.
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
Tombrom |
6-5-2009 23:37 |
Posts: 15925 |
enigste verschil is dat ns1 frame groter heeft en 2 blok beugels voor
rest is het gewoon gelijk.
voor foto`s moet je ff frysk z`n project checken
|
|
|
|
Lex ss50 |
6-5-2009 23:42 |
Posts: 657 |
Wat bedoel je met 'zwevende' kleppen?
|
|
- |
|
4takker |
6-5-2009 23:46 |
Posts: 2395 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Lex ss50
Wat bedoel je met 'zwevende' kleppen?
De inlaatkleppen en uitlaatkleppen van een motor worden door de nokkenas geopend en door de klepveren gesloten. Wanneer het motortoerental te hoog wordt opgevoerd, kunnen de klepveren het niet meer bijbenen en gaan ze 'achterlopen'. Daardoor gaan de kleppen te laat dicht. Dan is er sprake van zwevende kleppen . Het gehele distributieproces loopt dan spaak, terwijl bovendien grote motorschade door klepbreuk kan ontstaan.
je motor hoeft dan niet gelijk kapot te lopen maar de kans is dan groot
Dit bericht is gewijzigd door 4takker op 6-5-2009 om 23:50 uur.
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
TECstar |
20-11-2009 15:30 |
Posts: 4664 |
gaat er goed uitzien
|
|
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda |
|
4takker |
20-11-2009 17:30 |
Posts: 2395 |
zoveel is er nog niet aan gedaan hij is uitelkaar gehaald
nu eerst is onderdelen bij elkaar zoeken
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
jr customs |
7-4-2011 19:05 |
Posts: 1057 |
Ik vind een zb het minstt vette 4t model, waarom er zo veel moeite voor doen?
|
|
|
|