Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - overhaulin (zb50) [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1198 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - overhaulin (zb50) [Algemene vragen]
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2508 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

4takker 6-5-2009 21:43 Print topicpost

Posts: 2395
Welkom bij mijn project 'overhaulin (zb50)'.

Dit topic is bedoeld voor algemene vragen over dit project. Je kunt vragen eventueel ook via de inbox stellen.
 
Never drive faster then your guardian angel can fly

st.nyksterdriver 6-5-2009 21:48 Print reply
Posts: 3376
fotoo's !
 
maxisport 6-5-2009 22:43 Print reply

Posts: 4206
Quote:
de slijtage komt door toerental niet bij te houden


ok leg eens uit.
je denkt dat hij zo versleten is door het hoge toerental? ofnie.
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 6-5-2009 22:44 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
en het blok die heeft heel maal geleden door de snelle nokkenas (vaak zevende kleppen) daar door zijn de nokkenas en tuimelaard over leden


 
Frysk 6-5-2009 22:48 Print reply

Posts: 34930
echt net een NS1 frame, zelfs zonder tank bedoeling erop


 
giggitybyte
maxisport 6-5-2009 22:48 Print reply

Posts: 4206
ja maar daar slijt je nokkenas niet door,
gwoon een kut beredenering en denk een excuus voor slecht onderhoud
 
Joel_koningslust 6-5-2009 22:50 Print reply

Posts: 14514
lijkt me eerder een gevolg van slechte olie ( of telaat ververst ), te dunne olie, of verkeerde klepspeling
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
ikkejw 6-5-2009 22:51 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
echt net een NS1 frame, zelfs zonder tank bedoeling erop




he ja, exact een ns1 frame, alleen dan 2x zo klein

 
Preserve nature - Always wear a helmet
4takker 6-5-2009 23:34 Print reply

Posts: 2395
ik weet ook niet goed waar door de nokkenas is overleden maar dat lijkt mij de meest voor de hand ligende aangezien ik vaak de olie ververs met een 3000km. en dan is die olie niet eens te goor ofzo
der heeft telkens voldoende olie ingezeten dat pijl ik vaak voor ik weg ga en dan as er bij gevuld moet worden dan is het minimum nog niet berijkt.
ook heb ik verder geen slijt plekken in de kop dat er geen of te wijnig olie in is gekomen.
ik heb aleen vaak gehad dat ik de kleppen aan het zweven heb gehad met die nok. de orgineele nok die daar voor een 900+ km in heeft gezeten heeft geen schtametje en de kop is er niet eens af geweest bij het verwisselen
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
4takker 6-5-2009 23:36 Print reply

Posts: 2395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
echt net een NS1 frame, zelfs zonder tank bedoeling erop




heb je een foto van zoon ns1 frame het lijkt mij wel leuk om te zien hoeverdat verschild

hoe breed is zoon ns1 achterbrug waar hij tussen het frame zit en heeft zoon ding een prolink veer systeem of zit die veer vast op de brug ?

Dit bericht is gewijzigd door 4takker op 6-5-2009 om 23:38 uur.
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
Tombrom 6-5-2009 23:37 Print reply

Posts: 15925
enigste verschil is dat ns1 frame groter heeft en 2 blok beugels voor

rest is het gewoon gelijk.

voor foto`s moet je ff frysk z`n project checken
 
Lex ss50 6-5-2009 23:42 Print reply

Posts: 657
Wat bedoel je met 'zwevende' kleppen?
 
-
4takker 6-5-2009 23:46 Print reply

Posts: 2395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lex ss50
Wat bedoel je met 'zwevende' kleppen?



De inlaatkleppen en uitlaatkleppen van een motor worden door de nokkenas geopend en door de klepveren gesloten. Wanneer het motortoerental te hoog wordt opgevoerd, kunnen de klepveren het niet meer bijbenen en gaan ze 'achterlopen'. Daardoor gaan de kleppen te laat dicht. Dan is er sprake van zwevende kleppen . Het gehele distributieproces loopt dan spaak, terwijl bovendien grote motorschade door klepbreuk kan ontstaan.

je motor hoeft dan niet gelijk kapot te lopen maar de kans is dan groot



Dit bericht is gewijzigd door 4takker op 6-5-2009 om 23:50 uur.
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
TECstar 20-11-2009 15:30 Print reply

Posts: 4664
gaat er goed uitzien
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
4takker 20-11-2009 17:30 Print reply

Posts: 2395
zoveel is er nog niet aan gedaan hij is uitelkaar gehaald
nu eerst is onderdelen bij elkaar zoeken
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
jr customs 7-4-2011 19:05 Print reply

Posts: 1057
Ik vind een zb het minstt vette 4t model, waarom er zo veel moeite voor doen?
 

Dit topic is 2508 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved