Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Project - Topic - Honda Circuit racer [Algemene vrage...
|
Pagina 3 van 4
|
Dit topic is 3862 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
kenny77 |
22-10-2010 22:14 |
Posts: 29286 |
ja en dat hoort zo.
heeft de cr80 van mij gehad en de cr80 cilinder van mijn vader heeft het ook.
is ook de enige plaats waar het lekker zit, voor de rest is er geen plaats door de vlinder.
Ow een membraan van een nieuwere cr80 zou er ook wel mooi in staan.
een van een 86 t/m 2005 cr80/85.
is een net wat mooier membraan als het oude type.
moet wel het membraanhuis wat worden uitgefreesd en er valt 1 klein gaatje in dat dicht moet worden gemaakt.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 22-10-2010 om 22:15 uur.
|
|
|
|
De Schout |
22-10-2010 22:28 |
Posts: 5327 |
tot en met 82 hadden de cr80's toch 2 zuigerveren
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
kenny77 |
22-10-2010 22:31 |
Posts: 29286 |
die van 1980/1981 niet.
ik heb hier nog de originele zuiger liggen die heeft er maar 1.
ook hebben we eens originele honda cr80 zuigerveren voor mijn vader gekocht, dan waren er ook maar 1 in een doosje.
wiseco heeft wel 2 zuigerveren gehad, maar de art zuiger wat er origineel in hoorde maar 1.
heb de originele zuiger ooit nog eens getekend. :P
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 22-10-2010 om 22:41 uur.
|
|
|
|
BenjaminDG |
22-10-2010 22:32 |
Posts: 4605 |
Ben ook met iets gelijksaardig bezig, maar dan gewoon voor hobby gebruik.
Er is toch nergens een klasse waar je mag meerijden dus gewoon voor het plezier
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
De Schout |
22-10-2010 22:56 |
Posts: 5327 |
hmm, weer wat geleerd.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
bierbundelhonda |
22-10-2010 23:08 |
Posts: 3396 |
dat ik ooit nog zulke tekeningen in mijn projecten zou krijgen haha
maar het klopt dus dat de zuigerslotjes goed zitten dan zo
oki bedankt !
|
|
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!! |
|
kenny77 |
22-10-2010 23:19 |
Posts: 29286 |
|
|
|
|
bierbundelhonda |
22-10-2010 23:37 |
Posts: 3396 |
ik kan maar 1 ding zeggen
sick !
|
|
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!! |
|
bierbundelhonda |
22-10-2010 23:55 |
Posts: 3396 |
Jow kenny !
kan jij mij vermelden wat de originele twv is op een cr80 elsinore/
dit filmpje : is ronkens MT75
Ontzettend mooi project vind ik zelf
derbi cilindertje op een honda blok, mocht ik nog is een cr80 krukas tegen komen gaat ik zoiets zeker proberen.
maar hij rijdt ook met een cr80 elsinore bak twv 12/47 waar hij de 123 mee haalt.
oftewel zou de Cr80 bak geschikt zijn voor circuit rijden?
Plus nog een vraag
in welke powerband verhouding zit een cr80 cilinder ivbm uitlaat?
als hij niet al te hoog toerig is kan ik een Metrakit SP pijp gaan gebruiken. die begint bij 9000 dacht ik tot de 12000 ofzo
Dit bericht is gewijzigd door bierbundelhonda op 22-10-2010 om 23:56 uur.
|
|
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!! |
|
kenny77 |
23-10-2010 0:25 |
Posts: 29286 |
origineel op de cr80 is 12/52 ofzo. (met een 14inch wiel!!)
op mijn nsr had ik 12/43 met een 18inch achterwiel maar dat was wel erg zwaar, reed er 95 echte km/h mee in de 4 bij 11500 toeren.
En de 6de versnelling is erg lang.
Dit jaar had ik 12/52 en dat was al beter: http://s754.photobuc...;current=nsr50-3.flv
toerental kan ik niet echt zeggen, mijn vader heeft geen toerenteller en op mijn cr80 zit logisch ook geen toerenteller.
top vermogen volgens de fabriek gegevens ligt bij 11500.
die van mijn vader is ooit eens op de testbank geweest, maar helaas is de uitdraai verloren gegaan. :(
Als ik jou was, dan zou ik de cilinder iets kietelen, naar iets hogere timingen (kan prima, standaard is wel redelijk laag voor de cross) een cilinderkop laten berekenen en draaien, icm met een nieuwere cr80 membraan, 28/30/32/34? carburateur en dan een cr85 uitlaat omlassen voor erop.
Volgens mij heb je dan wel een aardig leuk presterend brommer'tje.
edit: cr80 bak is wel geschikt voor circuit rijden, maar nog niet optimaal.
het yz80 blok wat ik nu onder mijn dt50 heb, heeft een veeel fijnere bak.
1ste versnelling is heel erg lang, dat mag prima je hoeft toch maar 1 keer vanuit stilstand te vertrekken.
En de rest van de versnellingen volgen steeds dichter op elkaar van 4 naar 5 heb je maar een terugval van 900 toeren ofzo, dus blijft hij perfect in de powerband, de 6de versnelling bij die bak is dan ook weer een stukje langer.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 23-10-2010 om 0:34 uur.
|
|
|
|
bierbundelhonda |
23-10-2010 0:54 |
Posts: 3396 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
origineel op de cr80 is 12/52 ofzo. (met een 14inch wiel!!)
op mijn nsr had ik 12/43 met een 18inch achterwiel maar dat was wel erg zwaar, reed er 95 echte km/h mee in de 4 bij 11500 toeren.
En de 6de versnelling is erg lang.
Dit jaar had ik 12/52 en dat was al beter: http://s754.photobuc...;current=nsr50-3.flv
toerental kan ik niet echt zeggen, mijn vader heeft geen toerenteller en op mijn cr80 zit logisch ook geen toerenteller.
top vermogen volgens de fabriek gegevens ligt bij 11500.
die van mijn vader is ooit eens op de testbank geweest, maar helaas is de uitdraai verloren gegaan. :(
Als ik jou was, dan zou ik de cilinder iets kietelen, naar iets hogere timingen (kan prima, standaard is wel redelijk laag voor de cross) een cilinderkop laten berekenen en draaien, icm met een nieuwere cr80 membraan, 28/30/32/34? carburateur en dan een cr85 uitlaat omlassen voor erop.
Volgens mij heb je dan wel een aardig leuk presterend brommer'tje.
edit: cr80 bak is wel geschikt voor circuit rijden, maar nog niet optimaal.
het yz80 blok wat ik nu onder mijn dt50 heb, heeft een veeel fijnere bak.
1ste versnelling is heel erg lang, dat mag prima je hoeft toch maar 1 keer vanuit stilstand te vertrekken.
En de rest van de versnellingen volgen steeds dichter op elkaar van 4 naar 5 heb je maar een terugval van 900 toeren ofzo, dus blijft hij perfect in de powerband, de 6de versnelling bij die bak is dan ook weer een stukje langer.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 23-10-2010 om 0:34 uur.
rijdt jou nsr met een cr80 elsinore 6bak ?
ik denk dat een Metrakit SP pijp wel geschikt is dan. ja of opmaat maar daar ben ik weer lekker lui voor, kan de metrakit pijp op zijn minst proberen,
die ligt tussen de 8000 en de 12000 ofzo dacht ik (kan het niet meer terug vinden want derbi-club/forum is offline ) het was een laagtoerige uitlaat in iedergeval.
het gaat bij mij trouwens toch niet om top prestatie, als ik maar met de rest goed kan mee komen. lekker fel de bochten uit de topsnelheid ook een beetje hoog 120,125 als het lukt zou fijn zijn maar goed afstellen is een kunst !
|
|
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!! |
|
kenny77 |
23-10-2010 0:56 |
Posts: 29286 |
jup ook met een cr80 bakje.
ah ik zou dan toch voor een cr85 uitlaat + hogere timingen kiezen.
zijn ook niet echt duur die 85 uitlaten.
|
|
|
|
bierbundelhonda |
23-10-2010 1:10 |
Posts: 3396 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
jup ook met een cr80 bakje.
ah ik zou dan toch voor een cr85 uitlaat + hogere timingen kiezen.
zijn ook niet echt duur die 85 uitlaten.
hmm ja oke
maar dan gaat ik meer toeren draaien en dan slijt alles wel harder ook :P
plus ik wil het eerst zo is proberen, ik bedoel dit zijn 18 standaard PK's al :P
kreidler van aalt toersen had 15PK op de bank :P
ben ik overbodig bezig en dan slijt het nog harder ook :P
als het niks is kan ik altijd nog friemelen
btw vertel mij is wat dit is http://s754.photobuc...;current=mt-cr-2.flv
|
|
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!! |
|
kenny77 |
23-10-2010 1:12 |
Posts: 29286 |
ah zal wel mee vallen, denk ik.
ik bedoel het is een racer.
sprinter van papa, het mt5 carters met cr80 spullen.
liep daar nog niet goed (of ja niet goed, alles was nog niet optimaal op elkaar afgestemt/afgesteld waardoor het niet optimaal uitkwam), dit jaar wordt hij veeel sneller.
ander filmpje: http://www.youtube.c...m#p/u/11/Dz4MHhCHChM
uitlaatpoort is aangepast '83 er cr80 membraan, 33mm carburateur.
dit jaar worden de timingen nog aangepast, cilinderkop, spruitstuk, andere carburateur en opmaat uitlaat.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 23-10-2010 om 1:15 uur.
|
|
|
|
bierbundelhonda |
23-10-2010 1:13 |
Posts: 3396 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
ah zal wel mee vallen, denk ik.
ik bedoel het is een racer.
sprinter van papa, het mt5 carters met cr80 spullen.
liep daar nog niet goed, dit jaar wordt hij veeel sneller.
huh ? is dat zijn 2de dan?
of de 1ste totaaal ge restyled?
|
|
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!! |
|
Dit topic is 3862 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 3 van 4
|
|