Royal Club |
21-8-2006 14:07 |
Posts: 60390 |
je hoeft denk niks aan veering en banden aan te passen voor 80cc??
mss remmen, weenie of dat ding al schijven heeft..?
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Frysk |
21-8-2006 14:08 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
je hoeft denk niks aan veering en banden aan te passen voor 80cc??
mss remmen, weenie of dat ding al schijven heeft..?
Derbi senda ?
|
|
giggitybyte |
|
Bart-Derbi |
21-8-2006 14:13 |
Posts: 6497 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
Derbi senda ?
Black Devil denk ik, nr 153 wss?
|
|
|
|
Royal Club |
21-8-2006 14:14 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
Derbi senda ?
wat bedoel je
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Erik 39 |
21-8-2006 14:15 |
Posts: 15088 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
je hoeft denk niks aan veering en banden aan te passen voor 80cc??
mss remmen, weenie of dat ding al schijven heeft..?
lijkt mij ook.. Ben benieuwd
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|
Royal Club |
21-8-2006 14:16 |
|
Black Devil 153 |
21-8-2006 17:00 |
Posts: 13 |
Ja, klopt allemaal;
Derbi Senda R (met Galfer 'wave' schijfjes). Door voor brute kracht te gaan met MHR80cc en bijbehorende onderdelen zoals uitlaat, 28mm carb. tandwielverhoudingen etc., heeft dit enigzins consequenties indien een 'nood'stop is vereist. Onder ideale omstandigheden (droog wegdek) zal de remweg met noppenbanden zowieso langer zijn dan nu het geval is. Bij goedwerkende remmen althans. De Galfer schijfjes zijn leuk om te zien maar hebben door het design een minimale oppervlak. Indien aanpassing vereist blijkt te zijn zal de voorvork toch heftig belast worden. Te sterk en te snel 'duiken' betekent een bijna lancering v/d berijder. Stugger instellen betekent een klap voor de voorvork wat misschien maar 10× goed gaat. Wat er evt. de 11e keer gebeurt wil ik niet eens weten afhankelijk wat de reden voor een noodstop is uiteraard.
Wellicht zijn de voorzorgsmaatregelen helemaal niet nodig, waar ik natuurlijk gezien financiën niet op zit te wachten.
|
|
A Derbi out of Hell... |
|
dt50rcrosser |
22-8-2006 9:02 |
Posts: 6252 |
foto`s
|
|
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek |
|
stoeptegel |
22-8-2006 9:07 |
|
HersenSpinsel |
22-8-2006 9:11 |
Posts: 2984 |
waarom koop je een Malossi RHQ krukas.. een doppler houd het ook makkelijk en die is veel goedkoper
|
|
HPT www.derbi-club.com! |
|
Black Devil 153 |
22-8-2006 9:20 |
Posts: 13 |
Zeg eens stoeptegel,
Als ik die pink omhoog houd tijdens het thee drinken, hoor je alleen geslurp en zal ik lang niet voor iedereen begrijpbaar blijven.
Hersenspinsel,
Doppler is inderdaad een goedkoper en kwalitatief goed alternatief...
Zal het overwegen afhankelijk van prestatie en montage gemak.
Bedankt voor de tip overigens.
|
|
A Derbi out of Hell... |
|
honda-mbx |
22-8-2006 10:54 |
Posts: 1688 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Black Devil 153
Ja, klopt allemaal;
Derbi Senda R (met Galfer 'wave' schijfjes). Door voor brute kracht te gaan met MHR80cc en bijbehorende onderdelen zoals uitlaat, 28mm carb. tandwielverhoudingen etc., heeft dit enigzins consequenties indien een 'nood'stop is vereist. Onder ideale omstandigheden (droog wegdek) zal de remweg met noppenbanden zowieso langer zijn dan nu het geval is. Bij goedwerkende remmen althans. De Galfer schijfjes zijn leuk om te zien maar hebben door het design een minimale oppervlak. Indien aanpassing vereist blijkt te zijn zal de voorvork toch heftig belast worden. Te sterk en te snel 'duiken' betekent een bijna lancering v/d berijder. Stugger instellen betekent een klap voor de voorvork wat misschien maar 10× goed gaat. Wat er evt. de 11e keer gebeurt wil ik niet eens weten afhankelijk wat de reden voor een noodstop is uiteraard.
Wellicht zijn de voorzorgsmaatregelen helemaal niet nodig, waar ik natuurlijk gezien financiën niet op zit te wachten.
haha, bijna alle sprinters rijden met alle standaart onderdelen (remmen , vork etc) en hebben motorisch heel wat meer vermogen dan dat jij hebt.
dus om het wat jij noemt 'brute' vermogen hoef je het niet te doen.
over die krukas, neem gewoon een doppler (met blauwe balancer tot 18k).
kost 97 euri oid.
|
|
ik vlam je.. |
|
mulder |
22-8-2006 11:10 |
Posts: 13701 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda-mbx
[...]
haha, bijna alle sprinters rijden met alle standaart onderdelen (remmen , vork etc) en hebben motorisch heel wat meer vermogen dan dat jij hebt.
dus om het wat jij noemt 'brute' vermogen hoef je het niet te doen.
over die krukas, neem gewoon een doppler (met blauwe balancer tot 18k).
kost 97 euri oid.
sinds wanneer hebben sprinters remvermogen nodig dan?
RHQ kruk is veel dikker dan polini
|
|
|
|
Frysk |
22-8-2006 11:42 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]
wat bedoel je
heeft bijna altijd al schijf voor en achter
|
|
giggitybyte |
|
Oonzen Ad |
22-8-2006 11:48 |
Posts: 3807 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
heeft bijna altijd al schijf voor en achter
|
|
Ik sta hier toch nie te kwatse zeker! |
|