Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Aanpassing van Senda R 'Black Devil' [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1241 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Aanpassing van Senda R 'Black Devil...
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 1874 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Black Devil 153 21-8-2006 14:00 Print topicpost
Posts: 13
Welkom bij mijn project 'Aanpassing van Senda R 'Black Devil''.

Dit topic is bedoeld voor algemene vragen over dit project. Je kunt vragen eventueel ook via de inbox stellen.
 
A Derbi out of Hell...

Royal Club 21-8-2006 14:07 Print reply

Posts: 60390
je hoeft denk niks aan veering en banden aan te passen voor 80cc??
mss remmen, weenie of dat ding al schijven heeft..?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Frysk 21-8-2006 14:08 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
je hoeft denk niks aan veering en banden aan te passen voor 80cc??
mss remmen, weenie of dat ding al schijven heeft..?

Derbi senda ?
 
giggitybyte
Bart-Derbi 21-8-2006 14:13 Print reply

Posts: 6497
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]

Derbi senda ?

Black Devil denk ik, nr 153 wss?
 
Royal Club 21-8-2006 14:14 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]

Derbi senda ?

wat bedoel je
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Erik 39 21-8-2006 14:15 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
je hoeft denk niks aan veering en banden aan te passen voor 80cc??
mss remmen, weenie of dat ding al schijven heeft..?

lijkt mij ook.. Ben benieuwd
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
Royal Club 21-8-2006 14:16 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
[...]

lijkt mij ook.. Ben benieuwd


lees net dat ie wave schijfjes heeft
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Black Devil 153 21-8-2006 17:00 Print reply
Posts: 13
Ja, klopt allemaal;

Derbi Senda R (met Galfer 'wave' schijfjes). Door voor brute kracht te gaan met MHR80cc en bijbehorende onderdelen zoals uitlaat, 28mm carb. tandwielverhoudingen etc., heeft dit enigzins consequenties indien een 'nood'stop is vereist. Onder ideale omstandigheden (droog wegdek) zal de remweg met noppenbanden zowieso langer zijn dan nu het geval is. Bij goedwerkende remmen althans. De Galfer schijfjes zijn leuk om te zien maar hebben door het design een minimale oppervlak. Indien aanpassing vereist blijkt te zijn zal de voorvork toch heftig belast worden. Te sterk en te snel 'duiken' betekent een bijna lancering v/d berijder. Stugger instellen betekent een klap voor de voorvork wat misschien maar 10× goed gaat. Wat er evt. de 11e keer gebeurt wil ik niet eens weten afhankelijk wat de reden voor een noodstop is uiteraard.
Wellicht zijn de voorzorgsmaatregelen helemaal niet nodig, waar ik natuurlijk gezien financiën niet op zit te wachten.
 
A Derbi out of Hell...
dt50rcrosser 22-8-2006 9:02 Print reply

Posts: 6252
foto`s
 
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek
stoeptegel 22-8-2006 9:07 Print reply

Posts: 3085
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Black Devil 153
Ja, klopt allemaal;

Derbi Senda R (met Galfer 'wave' schijfjes). Door voor brute kracht te gaan met MHR80cc en bijbehorende onderdelen zoals uitlaat, 28mm carb. tandwielverhoudingen etc., heeft dit enigzins consequenties indien een 'nood'stop is vereist. Onder ideale omstandigheden (droog wegdek) zal de remweg met noppenbanden zowieso langer zijn dan nu het geval is. Bij goedwerkende remmen althans. De Galfer schijfjes zijn leuk om te zien maar hebben door het design een minimale oppervlak. Indien aanpassing vereist blijkt te zijn zal de voorvork toch heftig belast worden. Te sterk en te snel 'duiken' betekent een bijna lancering v/d berijder. Stugger instellen betekent een klap voor de voorvork wat misschien maar 10× goed gaat. Wat er evt. de 11e keer gebeurt wil ik niet eens weten afhankelijk wat de reden voor een noodstop is uiteraard.
Wellicht zijn de voorzorgsmaatregelen helemaal niet nodig, waar ik natuurlijk gezien financiën niet op zit te wachten.

U praat wel erg keurig nederlands.Pink omhoog houden tijdens het thee drinken he
 
80 cc ownatsj
HersenSpinsel 22-8-2006 9:11 Print reply

Posts: 2984
waarom koop je een Malossi RHQ krukas.. een doppler houd het ook makkelijk en die is veel goedkoper
 
HPT www.derbi-club.com!
Black Devil 153 22-8-2006 9:20 Print reply
Posts: 13
Zeg eens stoeptegel,

Als ik die pink omhoog houd tijdens het thee drinken, hoor je alleen geslurp en zal ik lang niet voor iedereen begrijpbaar blijven.


Hersenspinsel,

Doppler is inderdaad een goedkoper en kwalitatief goed alternatief...
Zal het overwegen afhankelijk van prestatie en montage gemak.
Bedankt voor de tip overigens.
 
A Derbi out of Hell...
honda-mbx 22-8-2006 10:54 Print reply

Posts: 1688
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Black Devil 153
Ja, klopt allemaal;

Derbi Senda R (met Galfer 'wave' schijfjes). Door voor brute kracht te gaan met MHR80cc en bijbehorende onderdelen zoals uitlaat, 28mm carb. tandwielverhoudingen etc., heeft dit enigzins consequenties indien een 'nood'stop is vereist. Onder ideale omstandigheden (droog wegdek) zal de remweg met noppenbanden zowieso langer zijn dan nu het geval is. Bij goedwerkende remmen althans. De Galfer schijfjes zijn leuk om te zien maar hebben door het design een minimale oppervlak. Indien aanpassing vereist blijkt te zijn zal de voorvork toch heftig belast worden. Te sterk en te snel 'duiken' betekent een bijna lancering v/d berijder. Stugger instellen betekent een klap voor de voorvork wat misschien maar 10× goed gaat. Wat er evt. de 11e keer gebeurt wil ik niet eens weten afhankelijk wat de reden voor een noodstop is uiteraard.
Wellicht zijn de voorzorgsmaatregelen helemaal niet nodig, waar ik natuurlijk gezien financiën niet op zit te wachten.



haha, bijna alle sprinters rijden met alle standaart onderdelen (remmen , vork etc) en hebben motorisch heel wat meer vermogen dan dat jij hebt.
dus om het wat jij noemt 'brute' vermogen hoef je het niet te doen.
over die krukas, neem gewoon een doppler (met blauwe balancer tot 18k).
kost 97 euri oid.
 
ik vlam je..
mulder 22-8-2006 11:10 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-mbx
[...]



haha, bijna alle sprinters rijden met alle standaart onderdelen (remmen , vork etc) en hebben motorisch heel wat meer vermogen dan dat jij hebt.
dus om het wat jij noemt 'brute' vermogen hoef je het niet te doen.
over die krukas, neem gewoon een doppler (met blauwe balancer tot 18k).
kost 97 euri oid.


sinds wanneer hebben sprinters remvermogen nodig dan?

RHQ kruk is veel dikker dan polini
 
Frysk 22-8-2006 11:42 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]

wat bedoel je

heeft bijna altijd al schijf voor en achter
 
giggitybyte
Oonzen Ad 22-8-2006 11:48 Print reply

Posts: 3807
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]

heeft bijna altijd al schijf voor en achter


 
Ik sta hier toch nie te kwatse zeker!

Dit topic is 1874 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved