Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Yamaha FS1 sobw-racer [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1014 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Yamaha FS1 sobw-racer [Algemene vra...
Pagina 5 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina
Dit topic is 8686 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

degoelaman 23-7-2009 22:11 Print reply

Posts: 136
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
NSR velgen zijn zwaar


Naja dat valt opzich wel mee, alleen het achterwiel is wel wat zwaar omdat daar natuurlijk die trommelrem zit.
 
Yamaha FS1 SOBW-Racer
degoelaman 29-7-2009 16:09 Print reply

Posts: 136
Ik ben misschien van plan om een programeerbare ignitech CDI te gebruiken, dus ik zou graag willen weten of iemand hier ervaring mee heeft?

http://www.ignitech.cz/english/aindex.htm
 
Yamaha FS1 SOBW-Racer
yamahadt1986 29-7-2009 16:53 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: degoelaman
Ik ben misschien van plan om een programeerbare ignitech CDI te gebruiken, dus ik zou graag willen weten of iemand hier ervaring mee heeft?

http://www.ignitech.cz/english/aindex.htm


wat ik er voor de rest over heb gehoord is dat ze goed instelbaar zijn. en dat het goed spul is. maar doe je dat in combinatie met de orginele ontsteking??
of bouw je een hele nieuwe?


 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
degoelaman 29-7-2009 22:16 Print reply

Posts: 136
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
[...]


wat ik er voor de rest over heb gehoord is dat ze goed instelbaar zijn. en dat het goed spul is. maar doe je dat in combinatie met de orginele ontsteking??
of bouw je een hele nieuwe?




Oke mooizo, maar je kan dus gewoon voor elk toerental een ander ontstekingstijdstip instellen?
En ik ga zelf iets nieuws bouwen, moet je anders ff bij updates kijken en dan die laatste daar staat wat ik ga doen
 
Yamaha FS1 SOBW-Racer
yamahadt1986 2-8-2009 11:00 Print reply
Posts: 1713
ik denk dat het opzich een prima plan is.
en altijd goed naar mensen blijven luisteren want daar leer je veel van daar bij zo'n dag.
ik ga zelf ook wel eens naar een SOBW dag.
mare die uitlaat die je nu hebt dat is gewoon voor het begin want met die uitlaat die je hebt gekocht daar komen op die manier geen PK's door uit.
dus maak een opmaatje en als dat te duur is probeer je een opmaat zelf te bereken en te maken
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
ronaldt 2-8-2009 11:53 Print reply

Posts: 2735
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: degoelaman
[...]


Naja dat valt opzich wel mee, alleen het achterwiel is wel wat zwaar omdat daar natuurlijk die trommelrem zit.


een voorwiel is 4200 gram
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
degoelaman 2-8-2009 13:22 Print reply

Posts: 136
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
ik denk dat het opzich een prima plan is.
en altijd goed naar mensen blijven luisteren want daar leer je veel van daar bij zo'n dag.
ik ga zelf ook wel eens naar een SOBW dag.
mare die uitlaat die je nu hebt dat is gewoon voor het begin want met die uitlaat die je hebt gekocht daar komen op die manier geen PK's door uit.
dus maak een opmaatje en als dat te duur is probeer je een opmaat zelf te bereken en te maken


Ja daarom ben ik ook naar de SOBW geweest, want ik ken daar twee rijders via een vriend en met hun heb ik echt veel gesproken. Van hun heb ik bijvoorbeeld die tips over de banden, en dat er maar 1 iemand met magnesium wielen in de luchtgekoelde klasse rijdt. Maar die uitlaat is inderdaad alleen om te proberen, later ga ik hem gebruiken als ik een FS1 ga restaureren Ik ben van plan om zelf een opmaat te berekenen en maken, en te kijken hoe dat loopt. Als eerst volgens de formules van Frits Overmars, en dan ook gewoon zelf dingen uitproberen. Dus bijvoorbeeld een van de conussen verlengen of verdikken etc. totdat hij goed loopt zoals ik wil. Ook heb ik nog formules van a.grahambell dus ga ook nog iets met zijn formules doen. En later misschien nog met Luc Foekema's berekeningen.
 
Yamaha FS1 SOBW-Racer
yamahadt1986 2-8-2009 13:27 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: degoelaman
[...]


Ja daarom ben ik ook naar de SOBW geweest, want ik ken daar twee rijders via een vriend en met hun heb ik echt veel gesproken. Van hun heb ik bijvoorbeeld die tips over de banden, en dat er maar 1 iemand met magnesium wielen in de luchtgekoelde klasse rijdt. Maar die uitlaat is inderdaad alleen om te proberen, later ga ik hem gebruiken als ik een FS1 ga restaureren Ik ben van plan om zelf een opmaat te berekenen en maken, en te kijken hoe dat loopt. Als eerst volgens de formules van Frits Overmars, en dan ook gewoon zelf dingen uitproberen. Dus bijvoorbeeld een van de conussen verlengen of verdikken etc. totdat hij goed loopt zoals ik wil. Ook heb ik nog formules van a.grahambell dus ga ook nog iets met zijn formules doen. En later misschien nog met Luc Foekema's berekeningen.



was er ook een man op de SOBW met een erg glimmende watergekoelde kreidler een beetje norton achtig???
die kerel had een super systeem om je uitlaat te verlengen in het middengebied die konus tussen de schuine konussen heb je die gezien?
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
degoelaman 2-8-2009 13:40 Print reply

Posts: 136
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
[...]



was er ook een man op de SOBW met een erg glimmende watergekoelde kreidler een beetje norton achtig???
die kerel had een super systeem om je uitlaat te verlengen in het middengebied die konus tussen de schuine konussen heb je die gezien?


Nee heb hem niet gezien volgens mij. Maar hoe had hij dat dan, want ik heb ook een keer zoiets gelezen in ''opzoek naar vermogen'' van Piet Plompen en Henk van Kessel. Die hadden twee grote lippen aan de ene kant van de uitlaat en aan de andere kant twee gleuven waar die lippen in kwamen en dan het rechte middenstuk telescopies in elkaar. En dan kon je hem uit-, of inschuiven en dan vastzetten met die lippen in die gleuven. Zo kan je de aankomsttijd bij de uitlaatpoort van de overdrukgolf, die het verse gas dat de uitlaat in gelopen is terug duwt, bepalen.
 
Yamaha FS1 SOBW-Racer
PraatPaal 2-8-2009 14:02 Print reply

Posts: 7977
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: degoelaman
Ik ben misschien van plan om een programeerbare ignitech CDI te gebruiken, dus ik zou graag willen weten of iemand hier ervaring mee heeft?

http://www.ignitech.cz/english/aindex.htm


http://www.zelfbouwb...l/zelfbouw%20CDI.htm

Maak m zelf

En ga je ook van die magnesium 300gr wielen van NSR gebruiken, die zijn echt griepgaaf
 
yamahadt1986 2-8-2009 14:19 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: degoelaman
[...]


Nee heb hem niet gezien volgens mij. Maar hoe had hij dat dan, want ik heb ook een keer zoiets gelezen in ''opzoek naar vermogen'' van Piet Plompen en Henk van Kessel. Die hadden twee grote lippen aan de ene kant van de uitlaat en aan de andere kant twee gleuven waar die lippen in kwamen en dan het rechte middenstuk telescopies in elkaar. En dan kon je hem uit-, of inschuiven en dan vastzetten met die lippen in die gleuven. Zo kan je de aankomsttijd bij de uitlaatpoort van de overdrukgolf, die het verse gas dat de uitlaat in gelopen is terug duwt, bepalen.



wat jij zegt heeft die kerel die ik gesproken had dus ook alleen iets anders maar ik zoek wel effe een foto op
helaas de foto's willen niet uploaden
maar ik leg het wel een beetje uit.

ij had om zijn uitlaatheen 2 ringen gemaakt met om de 3cm rondom af en toe een gaatje voor lange boutjes M5.
hij maakte dan het tussenstuk 5x alleen ieder stuk wat hij maakte was 1cm langer of korter en daarmee heeft hij uitgetest wat het beste was.

hij drukte die konus er dan tussen en aan de linker en rechterkant zaten die ringen.
als je hem er dan tussen had kon je er lange boutjes door drukken en aandraaien en dan was het uitlaatsysteen dicht en ging hij iedere keer testen totdat hij de goede konus had gevonden

Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 2-8-2009 om 14:39 uur.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
degoelaman 2-8-2009 16:02 Print reply

Posts: 136
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal
[...]


http://www.zelfbouwb...l/zelfbouw%20CDI.htm

Maak m zelf

En ga je ook van die magnesium 300gr wielen van NSR gebruiken, die zijn echt griepgaaf


Ja dat zou ook kunnen, ik heb het nu even snel doorgelezen en vindt het wel interesant. Heb jij ook een keer zo eentje gemaakt?
Helaas weet ik niet zo veel van electronica, en er gaat sowieso ook best tijd in zitten denk. Maar misschien voor later een leuk project ofzo, ik ken namelijk wel iemand die mij hiermee misschien zou kunnen helpen. Ik ga eerst sowieso proberen met een standaard CDI van een andere brommer.
En over die velgen, ik ga geen magnesium nemen omdat die behoorlijk duur zijn, en er ook maar 1 iemand in de luchtgekoelde klasse mee rijdt en de rest gewoon met aluminium.
 
Yamaha FS1 SOBW-Racer
degoelaman 2-8-2009 16:05 Print reply

Posts: 136
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
[...]



wat jij zegt heeft die kerel die ik gesproken had dus ook alleen iets anders maar ik zoek wel effe een foto op
helaas de foto's willen niet uploaden
maar ik leg het wel een beetje uit.

ij had om zijn uitlaatheen 2 ringen gemaakt met om de 3cm rondom af en toe een gaatje voor lange boutjes M5.
hij maakte dan het tussenstuk 5x alleen ieder stuk wat hij maakte was 1cm langer of korter en daarmee heeft hij uitgetest wat het beste was.

hij drukte die konus er dan tussen en aan de linker en rechterkant zaten die ringen.
als je hem er dan tussen had kon je er lange boutjes door drukken en aandraaien en dan was het uitlaatsysteen dicht en ging hij iedere keer testen totdat hij de goede konus had gevonden

Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 2-8-2009 om 14:39 uur.


Oke, ja dat kan ook natuurlijk. Inderdaad hetzelfde principe. Maar wel een goed idee ook, om zo het midden van je uitlaat te bepalen
 
Yamaha FS1 SOBW-Racer
kenny77 8-9-2009 22:08 Print reply

Posts: 29286
Leuke krukas.
 
degoelaman 8-9-2009 22:11 Print reply

Posts: 136
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Leuke krukas.


dankje
ben er zelf ook wel blij mee
 
Yamaha FS1 SOBW-Racer

Dit topic is 8686 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved