Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Yamaha FS1 sobw-racer [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1011 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Yamaha FS1 sobw-racer [Algemene vra...
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8698 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joel_koningslust 16-7-2009 0:04 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: degoelaman
[...]


Ik zat er ook aan te denken om misschien zn bolle kuip op te zetten waar ze vroeger meer racete en dan ook van die spaakvelge er onder zodat hij er dn uitziet als een classic racer



functionaliteit gaat boven uiterlijk. denk daar maar eens goed over na
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
kenny77 16-7-2009 0:04 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: degoelaman
[...]


Ik zat er ook aan te denken om misschien zn bolle kuip op te zetten waar ze vroeger meer racete en dan ook van die spaakvelge er onder zodat hij er dn uitziet als een classic racer


dat zou mooi zijn.
 
degoelaman 16-7-2009 0:08 Print reply

Posts: 136
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



functionaliteit gaat boven uiterlijk. denk daar maar eens goed over na


ja uiteraard, het zijn ook maar ideeen, maar spaakvelgen zijn toch lichter dan gegote velgen. En magnesium velgen zijn mij wat te duur. En het lijkt me mooi om zn classic kuip te hebben, maar als dat minder functioneel is dan een moderne kuip doe ik dat natuurlijk niet.
 
Yamaha FS1 SOBW-Racer
yamahadt1986 19-7-2009 15:50 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: degoelaman
[...]


ja uiteraard, het zijn ook maar ideeen, maar spaakvelgen zijn toch lichter dan gegote velgen. En magnesium velgen zijn mij wat te duur. En het lijkt me mooi om zn classic kuip te hebben, maar als dat minder functioneel is dan een moderne kuip doe ik dat natuurlijk niet.



als ik jouw was zou ik je maar geen zorgen maken om een kuip of dergelijke.
moet eerlijk zijn jouw idee is prima maar een kuip heeft in die klasse waar je in rijd niet zo veel zin.
maar ik zou je eens wat meer met je blok bezig gaan te bedenken hoej dat gaat doen met je koppeling enz.
als ik jouw was zou ik er zowieso een 3 plaats van en dtmx in donderen anders slipt die 2 plaats gelijk door.

en over die cillinders wat ik las in het begin page dat er stond dat je er een watergekoelde cilinder op ging maken??
dus dan ga je in de watergekoelde klasse rijden??
dan wordt het nog moeiljker om bij te blijven want die dingen lopen echt ziek hard.

alleen het nadeel is van luchtgekoelde FS1 cilinders dat ze erg snel vastlopen door gebrek aan koeling.

hoe pak je dit allemaal aan??
en ik neem aan dat je en alu cilinder neemt met nikaseal wand erin?
want gietijzer slijt echt ziek hard maar is wel makkelijk te bewerken.


 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
fs-ael 19-7-2009 16:59 Print reply
Posts: 14
leuk project

kan wel wat worden

op het fs1 forum hebben we een racer topic gehad

ook zijn er diverse mensen bezig met andere cilinders pas te maken

er zijn diverse koppelings modificaties te zien

kijk hier eens wat rond voor www.fs1forum.com

Dit bericht is gewijzigd door fs-ael op 19-7-2009 om 17:00 uur.
 
castrol A747
degoelaman 19-7-2009 18:40 Print reply

Posts: 136
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
[...]



als ik jouw was zou ik je maar geen zorgen maken om een kuip of dergelijke.
moet eerlijk zijn jouw idee is prima maar een kuip heeft in die klasse waar je in rijd niet zo veel zin.
maar ik zou je eens wat meer met je blok bezig gaan te bedenken hoej dat gaat doen met je koppeling enz.
als ik jouw was zou ik er zowieso een 3 plaats van en dtmx in donderen anders slipt die 2 plaats gelijk door.

en over die cillinders wat ik las in het begin page dat er stond dat je er een watergekoelde cilinder op ging maken??
dus dan ga je in de watergekoelde klasse rijden??
dan wordt het nog moeiljker om bij te blijven want die dingen lopen echt ziek hard.

alleen het nadeel is van luchtgekoelde FS1 cilinders dat ze erg snel vastlopen door gebrek aan koeling.

hoe pak je dit allemaal aan??
en ik neem aan dat je en alu cilinder neemt met nikaseal wand erin?
want gietijzer slijt echt ziek hard maar is wel makkelijk te bewerken.




Ik weet idd dat een kuip in die klasse niet zoveel invloed heeft, ik weet ook nog niet zeker wat voor en of ik een kuip neem.
Over de koppeling heb ik ook al veel gehoord, maar ben van plan om alles goed werkend te maken van de koppeling en dan eerst te proberen en als het dan inderdaad niet gaat, ga ik opzoek naar een 3 of 4-plaats koppeling.

Ik heb inderdaad misschien iets gezegd over watergekoeld maken, maar dat ga ik niet doen. Ik heb gehoord dat er vrij simpel kreidler cilinders op te maken zijn, dus zonder je carters op te lassen of iets dergelijks, dus daar ga ik naar kijken of dat inderdaad past zodat ik alu cilinders met nikasil wand en grotere koelribben kan gebruiken.
Ik ga eerst wel proberen met fs1 cilinders omdat er daar genoeg van zijn en je die inderdaad makelijker kan bewerken.

Binnenkort als mijn geld er weer is ga ik nieuwe onderdelen bestellen om het blok op te bouwen, ik zet zo wel even m'n lijstje bij planningen
 
Yamaha FS1 SOBW-Racer
degoelaman 19-7-2009 18:44 Print reply

Posts: 136
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fs-ael
leuk project

kan wel wat worden

op het fs1 forum hebben we een racer topic gehad

ook zijn er diverse mensen bezig met andere cilinders pas te maken

er zijn diverse koppelings modificaties te zien

kijk hier eens wat rond voor www.fs1forum.com

Dit bericht is gewijzigd door fs-ael op 19-7-2009 om 17:00 uur.


Dankje
ken dat forum wel ja, zit daar ook vaak op voor info.
Wil misschien ook daar m´n project op zetten.
 
Yamaha FS1 SOBW-Racer
kenny77 19-7-2009 22:22 Print reply

Posts: 29286


tof.
 
degoelaman 19-7-2009 22:27 Print reply

Posts: 136
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
afbeelding

tof.


Ja zoiets zou ik hem wel willen maken, maar toch misschien met gegoten velgen, ik weet het nog niet, ik heb namelijk vandaag het gewicht van de velgen van mn yamaha fs1 vergeleken met de velgen van mn honda en de honda velgen waren lichter. Dus ik weet niet of spaakvelgen nou zoveel lichter zijn met schijfrem.

 
Yamaha FS1 SOBW-Racer
kenny77 19-7-2009 22:29 Print reply

Posts: 29286
ja, ik vond mijn nsr velgen ook niet super zwaar.
Maar originele fs1 velgen zijn gewoon van ijzer, die wegen ook wat meer als de alu velg randen.

(Maar ik weet het ook niet hoor. )
 
degoelaman 19-7-2009 22:31 Print reply

Posts: 136
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
ja, ik vond mijn nsr velgen ook niet super zwaar.
Maar originele fs1 velgen zijn gewoon van ijzer, die wegen ook wat meer als de alu velg randen.

(Maar ik weet het ook niet hoor. )


Ja dat is idd ook weer zo, naja ik wacht denk nog even met de velgen. Ik ga eerst nog wat meer info zoeken over wat er allemaal te koop is
 
Yamaha FS1 SOBW-Racer
kenny77 19-7-2009 22:33 Print reply

Posts: 29286
verstandig.
 
BIET 20-7-2009 16:53 Print reply

Posts: 22355
Van die SOBW projectjes zijn altijd wel nice, ga hem volgen ,
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
degoelaman 20-7-2009 20:23 Print reply

Posts: 136
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
Van die SOBW projectjes zijn altijd wel nice, ga hem volgen ,



 
Yamaha FS1 SOBW-Racer
BIET 23-7-2009 19:47 Print reply

Posts: 22355
NSR velgen zijn zwaar
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!

Dit topic is 8698 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved