Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Yamaha FS1 sobw-racer [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1047 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Yamaha FS1 sobw-racer [Algemene vra...
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
Dit topic is 8687 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

degoelaman 19-4-2009 23:19 Print topicpost

Posts: 136
Welkom bij mijn project om een Yamaha FS1 om te bouwen tot SOBW-racer.

Dit topic is bedoeld voor algemene vragen over dit project. Je kunt vragen eventueel ook via de inbox stellen.


Dit bericht is gewijzigd door degoelaman op 2-8-2009 om 13:59 uur.
 
Yamaha FS1 SOBW-Racer

kenny77 19-4-2009 23:28 Print reply

Posts: 29286
kan wel wat worden.
ik ben benieuwd naar de foto's.
 
yamahadt1986 20-4-2009 16:01 Print reply
Posts: 1713
gaat vast en zeker hard met die roterende blokjes
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
degoelaman 20-4-2009 17:30 Print reply

Posts: 136
Ja en in de sportklasse van de sobw waar ik in ga rijden mag je je inlaat niet aanpassen dus er zijn er ook niet veel met roterende inlaat
 
Yamaha FS1 SOBW-Racer
NaNnInG 20-4-2009 21:04 Print reply

Posts: 941
gaaf idee dat roterendei nlaat had mijn pa het wel eens over, dat moet wel goed hard willen.. snap niet hoe het allemaal in elkaar steekt maar toch knap staaltje techniek als ik het zo zie
 
drink 'n drive white lightning faster baby, takin your last ride
mtx-motard 20-4-2009 21:06 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NaNnInG
gaaf idee dat roterendei nlaat had mijn pa het wel eens over, dat moet wel goed hard willen.. snap niet hoe het allemaal in elkaar steekt maar toch knap staaltje techniek als ik het zo zie

valt allemaal wel wat mee
klinkt tof zo'n roterende inlaat, maar of het nou veel harder gaat is de vraag.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Joel_koningslust 20-4-2009 21:10 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]

valt allemaal wel wat mee
klinkt tof zo'n roterende inlaat, maar of het nou veel harder gaat is de vraag.



opt rechte stuk wel ja

maar op een bochtig circuit ben je beter af met membraaminlaat
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
degoelaman 20-4-2009 21:31 Print reply

Posts: 136
Ik heb nog nooit met roterende inlaat gereden dus ik heb geen ervaringen er mee maar ik denk dat het beter is omdat het natuurlijk geen last heeft van massatraagheid zoals bij een membraan bij hoge toeren dus je kan precies je openings en sluitings periode bepalen van je inlaat maar dit is weer niet variabel zoals bij een membraan. Maar miss leuk idee om tegelijk een membraan blokkie op te bouwen en dan het verschil te meten..
 
Yamaha FS1 SOBW-Racer
mtx-motard 20-4-2009 21:32 Print reply

Posts: 14947
grote plannen
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
degoelaman 20-4-2009 21:36 Print reply

Posts: 136
ja naja als het eerst maar eens loopt
moet nog genoeg onderdelen verzamelen
 
Yamaha FS1 SOBW-Racer
markRD 20-4-2009 21:56 Print reply

Posts: 1181
Wat voor een cilinder wil je dan gaan gebruiken Een watergekoelde, een met dikke koelribben, een athena maybe?! Naja, veel succes! Ook zou ik misschien niet eens moeilijk doen en gewoon het stuk carterkap voor de carb eraf joekelen, heb je gelijk alle ruimte. Nogmaals succes!
 
bulteman 20-4-2009 22:05 Print reply

Posts: 1956
super, een fs1 voor de sobw

komt in mijn watchlist te staan
 
Als het regent in September, valt kerst in December.
degoelaman 20-4-2009 23:00 Print reply

Posts: 136
Op dit moment heb ik alleen een imitatie fs1 cilinder zonder zuiger die verroest is maar ik wil gewoon meerdere cilinder kopen en zelf uit vijlen omdat je natuurlijk niet zoveel snelle cilinder had voor de fs1. Maar sowieso geen watergkoelde want als je een watergekoelde cilinder of meer dan 4 versnelingen moet je met een 12mm carb. rijden i.p.v een 16 in de sportklasse van de sobw.
maar bedankt allemaal en ik hou jullie op de hoogte
 
Yamaha FS1 SOBW-Racer
Henk-88 20-4-2009 23:21 Print reply

Posts: 26703
Foto van je roterende inlaat-onderdelen?

Leuk project btw
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
degoelaman 20-4-2009 23:23 Print reply

Posts: 136
Nee ik heb alleen nog maar een blok met membraan inlaat. Me druk aan het zoeken naar onderdelen en dus een blok met roterende inlaat.
Als ik hem heb zal ik wel even een paar fotos maken
 
Yamaha FS1 SOBW-Racer
Henk-88 20-4-2009 23:24 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: degoelaman
Nee ik heb alleen nog maar een blok met membraan inlaat. Me druk aan het zoeken naar onderdelen en dus een blok met roterende inlaat.
Als ik hem heb zal ik wel even een paar fotos maken



Ok dan duurt het wel ff.

Of het kost je een hoop
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'

Dit topic is 8687 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved