Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Brommer Spuiten en Stickers.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 982 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Brommer Spuiten en Stickers.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2981 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Malaguti RST 14-4-2009 23:05 Print topicpost

Posts: 1668
Hier post ik updates enzo over het spuiten en het be stickeren van de AF1.

Op zich wil ik de brommer in 2 kleuren Rood met Zwart en witte strepen en race sponsors.

Ik ga het deels zelf doen met compressor.

Alleen heb ik nog wat vraagjes,
Hoe veel verf ga ik nodig hebben om mij race motor kuip en tank te spuiten? (denk 0.5L of is dat te weinig)

Ik hoor altijd dat 2 componenten verf het beste is voor je brom mee te spuiten zij der ook alternatieven voor?? (misschien minder prijzige)

Mijn kuip is nu in een Witte gelcoat hoe behandel je die het beste? (gewoon opschuren en polyester primer? of is primer niet nodig met gelcoat?)

Is mat zwart moeilijker te spuiten?
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\

rubbert 14-4-2009 23:28 Print reply

Posts: 8825
topic is een beetje dubbel, en nee, ik kijk niet scheel
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Berrie 14-4-2009 23:31 Print reply
Posts: 66
Als je je brommer gaat spuiten zul je ook moeten weten of je hard of zacht plastic hebt, en dan moet je pas goed uitzoeken welke verf je nodig hebt.
 
Het rijd
Malaguti RST 14-4-2009 23:49 Print reply

Posts: 1668
De kuip is polyester en de tank is gewoon staal.

Dit bericht is gewijzigd door Malaguti RST op 14-4-2009 om 23:49 uur.
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
Tombrom 14-4-2009 23:51 Print reply

Posts: 15925
dat het poly is zegt niks

is het erg stijf of flexibel?
 
Malaguti RST 14-4-2009 23:54 Print reply

Posts: 1668
Ik vind het redelijk flexibel de fabrikant zegt dat het gemaakt is uit 400GSM Fiberglas.
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 15-4-2009 1:26 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Malaguti RST
Ik vind het redelijk flexibel de fabrikant zegt dat het gemaakt is uit 400GSM Fiberglas.


400 gram per vierkante meter.., zegt me eigk niet zoveel. Als het erg flexibel is kan het dat je lak ervan knapt zodra de kapt wat beweegt wat plastic toch wel doet.
 
.luuk 15-4-2009 9:03 Print reply

Posts: 1483
1 je kan proberen om het oppervlakte zo goed mogelijk uit te rekenen,
en er wat extra bij optellen. en dan weet de spuiter/verfhandel vast wel hoeveel je nodig hebt

maar in een spuitbusje zit 400 ml. dus ik denk niet dat jij met 500ml je tank en kuip fatsoenlijk gespoten krijgt

2 die weet ik niet, maar aangezien auto's ook met 2k worden gespoten,
lijkt me dit het mooist en het duurzaamst.


3 tja gelcoat is vaak al de toplaag. ik denk als je die goed opruwt je daar wel overheen kan spuiten,

4 mat zwart is zoon beetje de makkelijkste kleur om de spuiten
 
Malaguti RST 15-4-2009 18:44 Print reply

Posts: 1668
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: .LUUK
1 je kan proberen om het oppervlakte zo goed mogelijk uit te rekenen,
en er wat extra bij optellen. en dan weet de spuiter/verfhandel vast wel hoeveel je nodig hebt

maar in een spuitbusje zit 400 ml. dus ik denk niet dat jij met 500ml je tank en kuip fatsoenlijk gespoten krijgt

2 die weet ik niet, maar aangezien auto's ook met 2k worden gespoten,
lijkt me dit het mooist en het duurzaamst.


3 tja gelcoat is vaak al de toplaag. ik denk als je die goed opruwt je daar wel overheen kan spuiten,

4 mat zwart is zoon beetje de makkelijkste kleur om de spuiten

bedankt voor de info maar ik ga niet met 500ml spuiten maar 500cc.

Ik hoorde net dat mat zwart het moeilijkste kleur is (denk eigenlijk ook wel dat het simpel is)
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
Torque 15-4-2009 19:11 Print reply

Posts: 736
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Malaguti RST
[...]

bedankt voor de info maar ik ga niet met 500ml spuiten maar 500cc.

Ik hoorde net dat mat zwart DE moeilijkste kleur is (denk eigenlijk ook wel dat het simpel is)


juist de makkelijkste kleur
 
gaat ie dat zeggen
Joel_koningslust 15-4-2009 20:05 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Torque
[...]


juist de makkelijkste kleur



dat valt je nog vies tegen


zeker als je prof spuit iig. want dan ist niet de lak zelf die mat is maar de blanke lak zit matteerpoeder in.
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
RobinRS98 15-4-2009 20:06 Print reply

Posts: 879
mat zwart is vrij makkelijk, hoogglans zwart of metallic zwart is wel moeilijk aangezien je in hoogglans zwart elke kleine oneffenheid ziet
 
Stamp die air uit je nikes !
Malaguti RST 16-4-2009 19:47 Print reply

Posts: 1668
Ik heb even een ontwerp gemaakt,

 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
Pixl 16-4-2009 19:49 Print reply

Posts: 3125
Ziet er erg strak uit imo
 
So fuckin' what!?
Malaguti RST 16-4-2009 19:59 Print reply

Posts: 1668
heb stuk of tien ontwerpen allemaal wel mooi maar deze vind ik het vetste omdat het oude aprilia log er op staat.
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
Derbi-Olaf 16-4-2009 20:22 Print reply

Posts: 14999
ga iig maar niet te veel bezuinigen op lak daar krijg je spijt van

En een aardige 2K-lak hoeft niet zo veel te kosten...
Houd er wel rekening mee dat je wss met weekmakers moet gaan werken, aangezien je kappen redelijk flexibel zijn
 
Heeft een SOHC in z'n broek!

Dit topic is 2981 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved