Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Honda MTX-SM project

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 637 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Honda MTX-SM project
Pagina 5 van 10
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 12432 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

- Kevin - 6-5-2009 22:16 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Banaan
Dit blokje komt er zo goed als zeker binnenkort onder:

MT80 blok met daarop
Zo goed als nieuw 125 eurocilindro
5plaats koppeling
blok totaal gereviseerd en voorzien van 6-bak
110-homoet uitlaat
28mm mikuni vlakschuif




Die uitlaat is echt drie keer niks, ik heb er slechte ervaring mee op mijn 110 (113 echte) cc's Malossi. Ik heb overigens een aangepaste 4 plaats koppeling, sterkere koppelingsveren en een extra stalen plaat. Dat houdt al het geweld ook prima hoor. Ik heb twee blokken gehad, een 5 bak en een 6 bak. Toch vond ik de 5 bak beter rijden qua interne vertanding. De eerste versnelling van die 6 bak is helemaal kort. Met mijn 5 bak heb ik al weinig aan de eerste versnelling maar met die 6 is was het helemaal waardeloos. Qua topsnelheid liep de 6 bak iets harder, maar dat was verwaarloosbaar.
 
Banaan 6-5-2009 22:18 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Kevin -
[...]


Die uitlaat is echt drie keer niks, ik heb er slechte ervaring mee op mijn 110 (113 echte) cc's Malossi. Ik heb overigens een aangepaste 4 plaats koppeling, sterkere koppelingsveren en een extra stalen plaat. Dat houdt al het geweld ook prima hoor. Ik heb twee blokken gehad, een 5 bak en een 6 bak. Toch vond ik de 5 bak beter rijden qua interne vertanding. De eerste versnelling van die 6 bak is helemaal kort. Met mijn 5 bak heb ik al weinig aan de eerste versnelling maar met die 6 is was het helemaal waardeloos. Qua topsnelheid liep de 6 bak iets harder, maar dat was verwaarloosbaar.


Uitlaat krijg ik er in feite bij, met of zonder uitlaat dezelfde prijs dus ja.

Ik heb hier ook nog een bovenlangse gianelli liggen, zou dat beter lopen?

Ik heb t koppelingshuis niet uit laten draaien naar 5plaats, dat was al gebeurt.

Zelf heb ik weinig ervaring met verschil van 5/6bak, maar ik hou gewoon lekker de 6bak

Dit bericht is gewijzigd door Banaan op 6-5-2009 om 22:18 uur.
 
- Kevin - 6-5-2009 22:26 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Banaan
Uitlaat krijg ik er in feite bij, met of zonder uitlaat dezelfde prijs dus ja.

Ik heb hier ook nog een bovenlangse gianelli liggen, zou dat beter lopen?

Ik heb t koppelingshuis niet uit laten draaien naar 5plaats, dat was al gebeurt.

Zelf heb ik weinig ervaring met verschil van 5/6bak, maar ik hou gewoon lekker de 6bak

Dit bericht is gewijzigd door Banaan op 6-5-2009 om 22:18 uur.


Die onderlangse Homoet kneep bij mij onwijs het vermogen van mijn cilinder. Een Gianelli is in ieder geval beter, naar mijn mening is de beste produktie uitlaat nog een Proma, zoals ik heb. Maar die zijn echt bijna niet meer te vinden. Een opmaat is natuurlijk helemaal de shit, en koning is een bovenlangse opmaat. Maar die kost dan denk wel net zoveel als je hele project .

Suc6 verder met je project, ik ben benieuwd naar het eindresultaat!
 
Banaan 6-5-2009 22:30 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Kevin -
[...]


Die onderlangse Homoet kneep bij mij onwijs het vermogen van mijn cilinder. Een Gianelli is in ieder geval beter, naar mijn mening is de beste produktie uitlaat nog een Proma, zoals ik heb. Maar die zijn echt bijna niet meer te vinden. Een opmaat is natuurlijk helemaal de shit, en koning is een bovenlangse opmaat. Maar die kost dan denk wel net zoveel als je hele project .

Suc6 verder met je project, ik ben benieuwd naar het eindresultaat!


Dan zal ik maar eens een beetje rond gaan kijken voor een Proma, zelf ook al eens gehad, maar weer verkocht.

Opmaat is zeker weten het mooiste, maar dat gaat m zoiezo voorlopig niet worden, eerst de t spulletje helemaal afkrijgen, dan kan ik motorisch altijd nog gaan 'fine-tunen'.

Bedankt in ieder geval, en ik ben er zelf ook benieuwd naar
 
BIET 6-5-2009 22:53 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Kevin -
[...]


Die uitlaat is echt drie keer niks, ik heb er slechte ervaring mee op mijn 110 (113 echte) cc's Malossi. Ik heb overigens een aangepaste 4 plaats koppeling, sterkere koppelingsveren en een extra stalen plaat. Dat houdt al het geweld ook prima hoor. Ik heb twee blokken gehad, een 5 bak en een 6 bak. Toch vond ik de 5 bak beter rijden qua interne vertanding. De eerste versnelling van die 6 bak is helemaal kort. Met mijn 5 bak heb ik al weinig aan de eerste versnelling maar met die 6 is was het helemaal waardeloos. Qua topsnelheid liep de 6 bak iets harder, maar dat was verwaarloosbaar.

En dat was met dezelfde eindvertanding?
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
ikkejw 6-5-2009 22:56 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Kevin -
[...]


Die uitlaat is echt drie keer niks, ik heb er slechte ervaring mee op mijn 110 (113 echte) cc's Malossi. Ik heb overigens een aangepaste 4 plaats koppeling, sterkere koppelingsveren en een extra stalen plaat. Dat houdt al het geweld ook prima hoor. Ik heb twee blokken gehad, een 5 bak en een 6 bak. Toch vond ik de 5 bak beter rijden qua interne vertanding. De eerste versnelling van die 6 bak is helemaal kort. Met mijn 5 bak heb ik al weinig aan de eerste versnelling maar met die 6 is was het helemaal waardeloos. Qua topsnelheid liep de 6 bak iets harder, maar dat was verwaarloosbaar.


extra stalen plaat??

waar wil je die kwijt dan?

 
Preserve nature - Always wear a helmet
- Kevin - 6-5-2009 23:02 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Banaan
Dan zal ik maar eens een beetje rond gaan kijken voor een Proma, zelf ook al eens gehad, maar weer verkocht.

Opmaat is zeker weten het mooiste, maar dat gaat m zoiezo voorlopig niet worden, eerst de t spulletje helemaal afkrijgen, dan kan ik motorisch altijd nog gaan 'fine-tunen'.

Bedankt in ieder geval, en ik ben er zelf ook benieuwd naar


Jammer dat je die weer hebt verkocht. Ik had er ooit 4 . Nu nog maar 1 en die zit onder mijn MT8.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
En dat was met dezelfde eindvertanding?


Nee, met een totaal andere eindvertanding. Zodat ik de resultaten eigenlijk helemaal niet kon vergelijken.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
extra stalen plaat??

waar wil je die kwijt dan?



Gewoon tussen twee beklede platen. Uitdraaien naar 5 plaats is daarom eigenlijk overbodig, gewoon sterkere koppelingsveren en die extra stalen plaat, waardoor de druk ook veel hoger is en hij niet meer doorslipt .
 
BIET 6-5-2009 23:05 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Kevin -
[...]





Nee, met een totaal andere eindvertanding. Zodat ik de resultaten eigenlijk helemaal niet kon vergelijken.

[...]



Héél goed
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
- Kevin - 6-5-2009 23:08 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
Héél goed




Ik had het ala Biet stylo gedaan .
 
mtx-motard 6-5-2009 23:11 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Kevin -
[...]




Ik had het ala Biet stylo gedaan .

mijn baas vertelde dat hij vroeger koppelingen repareerde van kreidler, die slipten ook regelmatig door.
hij deed inderdaad ook een extra stalen plaat helemaal achterin (als onderste)


 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
- Kevin - 6-5-2009 23:39 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
mijn baas vertelde dat hij vroeger koppelingen repareerde van kreidler, die slipten ook regelmatig door.
hij deed inderdaad ook een extra stalen plaat helemaal achterin (als onderste)


Ik heb het trucje ook van mijn pa, hij deed dat in zijn brommertijd .
 
Banaan 11-5-2009 13:20 Print reply

Posts: 5725
Das makkelijk om te weten
 
Banaan 15-5-2009 17:35 Print reply

Posts: 5725
Ik zit er een beetje over te denken om met een MTX-OT frame verder te gaan..

Hoe denken jullie daar over?

Reden daarvoor is vooral t robuustere, wat grotere van een mtx-ot.

Dit bericht is gewijzigd door Banaan op 15-5-2009 om 17:42 uur.
 
Banaan 15-5-2009 19:22 Print reply

Posts: 5725
zoiets..


of zoiets..


maar dan wel met spaakwielen enzo

Wat is er dan mooier?!

Dit bericht is gewijzigd door Banaan op 15-5-2009 om 19:23 uur.
 
TECstar 15-5-2009 19:24 Print reply

Posts: 4664
nee ik zou gewoon lekker met je mt doorgaan
maar dat is mijn mening
vind ik toch mooier als mtx-ot
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda

Dit topic is 12432 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 10
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved