Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Blok olie lekt weg.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 814 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Blok olie lekt weg.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 1944 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Saknet 29-1-2009 21:38 Print reply

Posts: 10355
Vond je ze die C en E-clips ofzow nou in je blok of op je blok?
Of 8er je vliegwielkapje?

want dan heb je ook een indicator waar ze wegkomen, (zwaartekracht in acht nemend met name in bovengenoemd 2e geval)..

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 29-1-2009 om 21:41 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
NeonFreaky 29-1-2009 21:43 Print reply

Posts: 260
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
10w40 is verkeerde olie, je moet voor natte platen koppeling olie hebben


TSX heeft natte platen:

Overbrengingen:
Koppeling: Multiplaats natte koppeling
Vernellingsbak: 5 versnelllingen
Schakelvolgorde: 1 naar beneden, 4 omhoog
Primaire overbrenging: 3.842 (73/19)
Eindoverbrenging: E-02 heeft: 4.250 (51/12); E-21 heeft: 3.833 (46/12); E-25 heeft: 4.818 (53/11); overige modellen: 4.500 (54/12)

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: joost125
Dat zijn geen keerringen!
Die ringetjes van jou horen ergens op een as in je blok te zitten.



Sorry man moet nog een hoop leren...
Dus dan wordt het alles controleren vrees ik


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
Vond je ze die C en E-clips nou in je blok of op je blok?
Of 8er je vliegwielkapje?




Deze vond ik echt in me blok dus bij me koppelingsplaten
We wouden namelijk de kickstart maken want die schoot steeds door het tandwiel... En de veer zat goed dus uiteindelijk is de kick ook niet gelukt

Dit bericht is gewijzigd door NeonFreaky op 29-1-2009 om 21:42 uur.
 
Brommerforum: Wir Leben Brommers
mtx-motard 29-1-2009 22:21 Print reply

Posts: 14947
10w40 is auto olie?
goed kijken of het voor motorfiets is (motorfiets is ook natte platen)
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
NeonFreaky 29-1-2009 22:34 Print reply

Posts: 260
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
10w40 is auto olie?
goed kijken of het voor motorfiets is (motorfiets is ook natte platen)


Was voor motorfietsen
Ik had aan de fietsen maker gevraagd welke olie en hij gaf me die
 
Brommerforum: Wir Leben Brommers
NeonFreaky 30-1-2009 17:28 Print reply

Posts: 260
dus weet iemand misschien iets over die kickstart zou het kunnen dat die ringen daarvandaan komen?
 
Brommerforum: Wir Leben Brommers
Saknet 30-1-2009 17:33 Print reply

Posts: 10355
Hier op brommerforum is dus een FAQ en een KB aanwezig waar een boel dingen instaan, dezen zijn toegankelijk via dat menu bovenaan

http://www.brommerfo...base/Suzuki/TS50X/30

kijk en vergelijk met jouw wat jij ringetjes noemt, maar eigenlijk C-clips enzo heten

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 30-1-2009 om 17:35 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
NeonFreaky 30-1-2009 19:19 Print reply

Posts: 260
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
Hier op brommerforum is dus een FAQ en een KB aanwezig waar een boel dingen instaan, dezen zijn toegankelijk via dat menu bovenaan

http://www.brommerfo...base/Suzuki/TS50X/30

kijk en vergelijk met jouw wat jij ringetjes noemt, maar eigenlijk C-clips enzo heten

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 30-1-2009 om 17:35 uur.


Sorry helemaal vergeten van die handige KB
Vaak genoeg op gekeken maar nu het nodig is vergeet ik hem bedankt!

De enige plek die ik kan vinden is dat ze van me versnellingsbak komen:(

-------------------------------

Dit bericht is gewijzigd door NeonFreaky op 30-1-2009 om 19:25 uur.
 
Brommerforum: Wir Leben Brommers
Saknet 30-1-2009 19:37 Print reply

Posts: 10355
http://www.brommerforum.nl/kb/artikel/135

nummertje 25
is hem denk ik. Die zit dus niet in je bak weggestopt maar buiten je bak achter de koppeling.

waar je dat andere ringetje van over hebt gehouden mag je lkkr zelf uitzoeken :P schuifmaat 4 life of toch niet want er staan geen eens diktes bij aangegeven

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 30-1-2009 om 19:38 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
NeonFreaky 30-1-2009 19:41 Print reply

Posts: 260
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
http://www.brommerforum.nl/kb/artikel/135

nummertje 25
is hem denk ik. Die zit dus niet in je bak weggestopt maar buiten je bak achter de koppeling.

waar je dat andere ringetje van over hebt gehouden mag je lkkr zelf uitzoeken :P schuifmaat 4 life of toch niet want er staan geen eens diktes bij aangegeven

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 30-1-2009 om 19:38 uur.


Hehehe schuifmaat zegtie:P
Maar die ene kan wel is kloppen ja,,, maar dat is dus een keerring?
Nu opzoeken waar dat precies is die 25

en weet je ! nummer 24 zou die ander kunnen zijn

Dit bericht is gewijzigd door NeonFreaky op 30-1-2009 om 19:42 uur.
 
Brommerforum: Wir Leben Brommers
Saknet 30-1-2009 19:45 Print reply

Posts: 10355
nee dat is een C-clip

keerringen moet je overal zoeken waar draaiende assen je blok uitsteken, en zijn vanaf de buitenkant van het blok zichtbaar.
behalve 1tje, maar als die lekt hoort je brommer nog geen olie te gaan lekken, gezien je staande cilinder hebt kan je olie ook moeilijk je uitlaat in lopen.

maar wat jij moet doen is uitzoeken wat er exact lekt

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 30-1-2009 om 19:46 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
NeonFreaky 30-1-2009 19:46 Print reply

Posts: 260
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
nee dat is een C-clip

keerringen moet je overal zoeken waar draaiende assen je blok uitsteken, en zijn vanaf de buitenkant van het blok zichtbaar.
behalve 1tje, maar als die lekt hoort je brommer nog geen olie te gaan lekken, gezien je staande cilinder hebt kan je olie ook moeilijk je uitlaat in lopen.


wat is hier je punt precies?

 
Brommerforum: Wir Leben Brommers
thunderbird - Forum en Sales Moderator 30-1-2009 19:50 Print reply

Posts: 7728
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NeonFreaky
[...]


wat is hier je punt precies?


jou duidelijk maken wat een keerring is en waar die zitten, denk ik..

trouwens zo'n c-clip is beter bekend als een circlip..
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
NeonFreaky 30-1-2009 19:51 Print reply

Posts: 260
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
[...]

jou duidelijk maken wat een keerring is en waar die zitten, denk ik..

trouwens zo'n c-clip is beter bekend als een circlip..


dat deel begreep ik eindelijk
maar ik bedoel dat met de uitlaat
Maar ik zal morgen nog is gaan zoeken
 
Brommerforum: Wir Leben Brommers
Saknet 30-1-2009 19:54 Print reply

Posts: 10355
nou bij liggende cilinder zou als die bovengenoemde keerring (krukaskeerring) lek is, je uitlaat vol blok olie kunnen lopen
Soms zit er wel eens een klein gaatje onderin een uitlaat zodat er geen water in kan gaan staan.

niet helemaal relevant dus voor jouw verhaal maar ik vermeld het maar voor de volledigheid...

 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 30-1-2009 19:56 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NeonFreaky
[...]


Bedankt!
Laats vond ik wel 2 ringetjes in mijn blok hier foto's daar van:

Link
Dan zullen die ringetjes wel de boosdoener zijn
ik ga zoeken waar ze kunne!



die houden je kickstartoverbrengtandwiel vast, die zal nu wel loszitten waardoor je koppelingsdeksel gaar zit

 

Dit topic is 1944 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved