Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - DTR opkanappen en beetje tuning. [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1027 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - DTR opkanappen en beetje tuning. [A...
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3445 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kenny77 12-2-2009 22:51 Print reply

Posts: 29286
die carburateur lijkt me groter als 24mm, inderdaad.

Ik denk wel dat je met de yz80 versnellingsbak een lage topsnelheid krijgt.

Tenminste bij mijn cr80 is het ook zo, met 80cc op 12000 toeren, is de top ook maar 75-80km/h.

voor de rest wel een leuke blokje dat yz80 blok.
 
stevoo 12-2-2009 22:55 Print reply

Posts: 689
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
die carburateur lijkt me groter als 24mm, inderdaad.

Ik denk wel dat je met de yz80 versnellingsbak een lage topsnelheid krijgt.

Tenminste bij mijn cr80 is het ook zo, met 80cc op 12000 toeren, is de top ook maar 75-80km/h.

voor de rest wel een leuke blokje dat yz80 blok.


ja volgens mij is het een 28. maar die top valt wel mee met een heel zware vertanding bijv 15-42 ofzo

en het blokje is inmidels uitelkaar en bak gaat nu in een 50cc blok. nadat ik hem rereviceerd heb

gr
 
MembraaNN beunhaas!!
kenny77 12-2-2009 23:27 Print reply

Posts: 29286
ik heb nu 14/41 op mijn dt'tje .

zal wel lekker door trekken met die bak.
 
Dirk_yz 13-2-2009 9:09 Print reply

Posts: 313
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
ik heb nu 14/41 op mijn dt'tje .

zal wel lekker door trekken met die bak.


kheb zelf zo'n zelfde blok gehad. maar je moet hem niet te zwaar vertanden. de 1ste versnelling is lang en de rest is allemaal wat korter. zo'n yz 80 heeft maar een ?14 inch achterwiel en op je dt een 18 inch. eigenlijk moet je hem juist licht vertanden
 
stevoo 13-2-2009 23:19 Print reply

Posts: 689
owh oke dat komt dus weer mooi uit dan kan hij ongever het zelfde blijven dus
 
MembraaNN beunhaas!!
stevoo 27-2-2009 23:33 Print reply

Posts: 689
blok ligt nu helemaal uit elkaar en zitten al nieuwe lagers enzz in maar nu wachten op ander 5 bak want deze van YZ blijkt niet te passen van wege andere lagers in de yz carters.

gr.
 
MembraaNN beunhaas!!
Joel_koningslust 27-2-2009 23:35 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stevoo
blok ligt nu helemaal uit elkaar en zitten al nieuwe lagers enzz in maar nu wachten op ander 5 bak want deze van YZ blijkt niet te passen van wege andere lagers in de yz carters.

gr.



dan scoor je toch ff andere lagers

 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
kenny77 27-2-2009 23:35 Print reply

Posts: 29286
toch maar niet gekozen voor af te draaien?
 
stevoo 27-2-2009 23:38 Print reply

Posts: 689
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



dan scoor je toch ff andere lagers



nouw nee dan moet je boren in je dt carters want yz heeft een naald lager om je as (die waar je voortandwiel aan komt) te ondersteunen en in dt zit er gewoon een koperen bus. en die as van naald lager is dikker.



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
toch maar niet gekozen voor af te draaien?


nee zat ook nog wat verschil in lengtes, krijg je nooit precies rond, mischien (te) hardstaal, veel te precies enzz.
maar via dirk een 5 bak van DT80 regelen dat loop ook iedergeval goed.

GR.

Dit bericht is gewijzigd door stevoo op 27-2-2009 om 23:41 uur.

Dit bericht is gewijzigd door stevoo op 27-2-2009 om 23:42 uur.
 
MembraaNN beunhaas!!
kenny77 20-4-2009 19:48 Print reply

Posts: 29286
al wat vorderingen?

ik had een vraagje zou je misschien een poortmapje kunnen maken van die yz80 cilinder?
ik heb namelijk ook een yz80 cilinder gekocht maar die poorten zijn heel tam, dan kan ik ze eens vergelijken.
(en misschien in de toekomst die yz80 cilinder van mij wat aan passen )
 
Joel_koningslust 20-4-2009 19:49 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
al wat vorderingen?

ik had een vraagje zou je misschien een poortmapje kunnen maken van die yz80 cilinder?
ik heb namelijk ook een yz80 cilinder gekocht maar die poorten zijn heel tam, dan kan ik ze eens vergelijken.
(en misschien in de toekomst die yz80 cilinder van mij wat aan passen )



toekomst?

dat ding komt er niet op voordat hij 15pk levert
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
kenny77 20-4-2009 19:51 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



toekomst?

dat ding komt er niet op voordat hij 15pk levert


ik wil hem eerst zo eens proberen.
en later misschien wat aan passen.

Edit: foto's gezien, ziet er goed uit.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 20-4-2009 om 19:52 uur.
 
stevoo 20-4-2009 19:56 Print reply

Posts: 689
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


ik wil hem eerst zo eens proberen.
en later misschien wat aan passen.

Edit: foto's gezien, ziet er goed uit.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 20-4-2009 om 19:52 uur.


haha bedankt

eeh ja ik zal er wel een poortmapje van maken de poorten zijn iedergeval een stuk groter als mijn dt80 cillindertje,

maja als deze brommer klaar is dan gaat van de andere brommer het blok er onder uit reviceren en die yz80 clilinder er op, maar zal mijn spoelpoorten van mijn carter wel moeten aanpassen denk ik want dt 80 heeft 1 grote dacht ik, en deze 2 grote
 
MembraaNN beunhaas!!
kenny77 20-4-2009 19:59 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stevoo
[...]


haha bedankt

eeh ja ik zal er wel een poortmapje van maken de poorten zijn iedergeval een stuk groter als mijn dt80 cillindertje,

maja als deze brommer klaar is dan gaat van de andere brommer het blok er onder uit reviceren en die yz80 clilinder er op, maar zal mijn spoelpoorten van mijn carter wel moeten aanpassen denk ik want dt 80 heeft 1 grote dacht ik, en deze 2 grote


kan je toch ook het yz80 onderblok weer opbouwen.

als dit het later type is , zijn die spoelpoorten inderdaad een stuk groter, dt80 zijn maar heel klein. :-(
 
stevoo 20-4-2009 20:21 Print reply

Posts: 689
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


kan je toch ook het yz80 onderblok weer opbouwen.

als dit het later type is , zijn die spoelpoorten inderdaad een stuk groter, dt80 zijn maar heel klein. :-(



owh ja kan ook nog idd dan moet ik alleen me krukas over zetten
 
MembraaNN beunhaas!!

Dit topic is 3445 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved