Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Suzuki GT sprinter [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 410 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Suzuki GT sprinter [Algemene vragen...
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3205 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BSTS 3-2-2009 17:28 Print reply

Posts: 4241
Tapeinden zijn inderdaad wel erg rot om op te vullen.
Gewoon draad in vloeien en dan goed warm laten worden zodat het hechten gaat met het carter. zo heb ik dat gedaan iig, en zat goed vast.

maar ik bedoelde ook het opvullen van je carter.
als je een honda mt cilinder er op monteerd staat je halve carter nog open aan de bovenkant ? omdat een andere inlaat heeft.

of ga je dat met kneedbaar spul ofzo doen ? en dan weer vlakken ?
 
sprintjah
PimW 3-2-2009 17:35 Print reply
Posts: 270
Ik moet nog even kijken wat het makkelijkste is, maar ik zat te denken aan een strip aluminium op maat zagen/vijlen en die in het carter lijmen met epoxy. Dan kan ik erachter opvullen met kneedbaar.
Misschien dat ik zelfs op voorhand een kanaal erin kan maken, dat bespaard mij dan weer een boel vreeswerk.

En ja ik zal erna nog wel moeten vlakken, maar als ik het nu ongelijk had gelaten had ik ook nooit kunnen passen.

 
De Schout 3-2-2009 18:05 Print reply
Posts: 5327
de draadgaten had ik de draad uitgeboord, hele grote schuine kant in gemaakt. alu pen gedraaid, ook met grote schuine kant, erin geslagen en dan die grote V dichtgesmolten. lukte aardig, hoewel ik een slechte alu braaier ben
 
tune tweak fiddle bang bummer
BSTS 3-2-2009 19:19 Print reply

Posts: 4241
Een m8 gat ofzo is wel dicht te lassen hoor.. je elektrode iets verder laten uitsteken en voorzichtig draad in vloeien... is ff oefenen mischien maar is wel te doen.


Opvullen met epoxy bijvoorbeeld kan ook wel denk ik, maar ik heb zelf niet echt vertrouwen in schroefdraad tappen in dat kneedalu enzo.
 
sprintjah
Joel_koningslust 3-5-2009 16:37 Print reply

Posts: 14514
begint er op te lijken

komen de timingen al goed uit?
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
yamahadt1986 3-5-2009 17:16 Print reply
Posts: 1713
ander maak je dat gat daarachterin voor de helft dicht met een plaatje alu las je dat dicht en dan heb je nog een gat over en daar maak je dan een spoelpoort van
dan hoef je alleen even 2 gleuven te maken in de onderkant van je cilinder net als in je zuiger al zit
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
PimW 24-5-2009 17:56 Print reply
Posts: 270
Ik ga komende week weer eens aan de slag met het blokje, dat ligt nu al een tijdje stil simpelweg omdat ik net een motor heb en weinig zin dat priegel werkje af te maken

Wel ben ik in dit mooie weertje bezig geweest met de tank. Hoewel nog niet helemaal gaaf vind ik hem een stuk opgeknapt en ook de lak vind ik aardig gelukt. Ik moet er nog wel even overheen met korrel 800 omdat de blauwe en zwarte delen nog echt op het wit liggen. Ook ben ik dan van die kleine uitlopertjes af.

 
Joel_koningslust 24-5-2009 18:02 Print reply

Posts: 14514
welke klasse wil je gaan rijden?
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
PimW 24-5-2009 18:03 Print reply
Posts: 270
Ik dacht aan de 70cc klasse, mits niemand moeilijk doet over het feit dat ik stiekum het inlaat systeem veranderd heb.

Anders rijd ik puur voor een tijd te rijden wel in pro stock.
 
Joel_koningslust 24-5-2009 18:05 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PimW
Ik dacht aan de 70cc klasse, mits niemand moeilijk doet over het feit dat ik stiekum het inlaat systeem veranderd heb.

Anders rijd ik puur voor een tijd te rijden wel in pro stock.


ik zat inderdaad ook al te kijken naar je inlaatsysteem ja

of zullen ze daar kijken naar de plaats van het inlaatsysteem?
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
PimW 24-5-2009 18:09 Print reply
Posts: 270
Tegen de tijd dat ik zover ben mail en bel ik wel met de organisatie. Ik weet nu al wel dat ik niet op de eerste plaats eindig dus meedoen is op dit moment belangrijker dan winnen.

In mijn ogen is een tijd een tijd, ongeacht in welke klasse ik die rijd.
 
Henk-88 24-5-2009 18:12 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PimW
Tegen de tijd dat ik zover ben mail en bel ik wel met de organisatie. Ik weet nu al wel dat ik niet op de eerste plaats eindig dus meedoen is op dit moment belangrijker dan winnen.

In mijn ogen is een tijd een tijd, ongeacht in welke klasse ik die rijd.



Dat vind ik ook

Maar ze ff bellen, lijkt me geen slecht idee.
Soms zijn ze soepel.
Maar de uiteindelijke tijd telt uiteraard.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
PimW 4-10-2009 21:41 Print reply
Posts: 270
Na een tijd weinig aan dit ding gewerkt te hebben even alles op een rijtje gezet en opnieuw bekeken.

Ipv dat Soes blok aan te passen lepel ik er gewoon een compleet Honda blok in. Opzich al zat werk en als ik serieus wil gaan sprinten een betere basis. Ook kan ik op dit moment niet werken zoals ik het graag zou willen, dan doe ik dingen noodgedwongen anders en dan wil ik er uiteindelijk niet meer mee verder...

Nu word het dus een Honda blok in het Soes frame. Zitje maak ik zelf en zal de benzine bevatten (die andere tank is voor de show.)
Begin eerst maar eens met een simpele setup. Kan ik dat rijwielgedeelte netjes maken en dan wil ik jubbega rijden. Sprinten is ook nieuw dus dat kan ik dan ook oefenen.

Als het allemaal bevalt ga ik wel kijken of er mooiere setupjes te verzinnen zijn.
 
kenny77 4-10-2009 22:40 Print reply

Posts: 29286
tank ziet er mooi uit!

Maar ik neem aan dat je in de 70cc klasse gaat rijden?
Mag je dan wel een andere blok erin zetten, ik dacht dat dit gelijk moest blijven aan het frame?
 
PimW 4-10-2009 22:44 Print reply
Posts: 270
Ik had niet het idee dat ik met het ori blok erg ver ging komen. Weinig voor te krijgen en niet zo goed (vond steeds meer scheurtjes in het carter enzo

Omdat de brommer eerder was dan het idee om te sprinten bouw ik er gewoon een ander blok in en dan ga ik even kijken in welke klasse ik dan terecht kom
Mocht dat de pro stock worden dan kunnen de sprints eigenlijk alleen maar meevallen nietwaar?
Mocht ik dat sprinten echt helemaal top vinden ga ik misschien wel wat meer "tactisch" aan de gang. voor nu gewoon wat leuks bouwen en eens kijken of het een beetje vlot kan worden.

Bedankt voor je compliment

Dit bericht is gewijzigd door PimW op 4-10-2009 om 22:45 uur.
 

Dit topic is 3205 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved