Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Suzuki GT sprinter [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 428 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Suzuki GT sprinter [Algemene vragen...
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3213 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

PimW 2-2-2009 19:17 Print reply
Posts: 270
37.8mm.

Voet van de Honda word afgedraaid.
 
Derbi-Olaf 2-2-2009 19:20 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PimW
37.8mm.

Voet van de Honda word afgedraaid.

krijg je wel wat minder cc's dan 70 hea
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
yamahadt1986 2-2-2009 19:22 Print reply
Posts: 1713
ik denk niet dat je dat zou merken hoor.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
PimW 2-2-2009 19:23 Print reply
Posts: 270
Klopt.

Dan moet ik maar wat meer mijn best doen wbt poortentimingen aanpassen en afwerking
 
Joel_koningslust 2-2-2009 19:24 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
ik denk niet dat je dat zou merken hoor.



zeker weten van wel.

ik reed met mn ori 50 en langeslag ( waardoor hij 60cc ofzo werd ) en heb toen met iemand voor de lol gesprint die een getunede doppler had enzo en ik reed m eruit. komt mede door de timingen van langeslag maar ook door het verschil in cc.



er gaat dus ook gewoon ruim 5cc vanaf. en die 5cc kunnen mischien wel veel schelen aangezien de 70cc toch echt al toptijden rijdt tegenwoordig

Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 2-2-2009 om 19:27 uur.
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Frysk 2-2-2009 19:34 Print reply

Posts: 34930
NS1 is 74cc en dus 47mm

dat is 65cc op een suzuki blok

NS1 is standaard de snelste Honda Cilinder en heeft vlinderpoort mischien heb je daar wat aan
 
giggitybyte
Joel_koningslust 2-2-2009 19:35 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
NS1 is 74cc en dus 47mm

dat is 65cc op een suzuki blok

NS1 is standaard de snelste Honda Cilinder en heeft vlinderpoort mischien heb je daar wat aan



ns1 is geen 47mm

want een 47mm is toch een 70. ns1 zou dan op 49 ofzo uit moeten komen
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi-Olaf 2-2-2009 19:36 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
NS1 is 74cc en dus 47mm

dat is 65cc op een suzuki blok

NS1 is standaard de snelste Honda Cilinder en heeft vlinderpoort mischien heb je daar wat aan

hij gaat voor een MT cilinder zo te zien?

 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Renault 2-2-2009 20:58 Print reply

Posts: 89
Waarom geen diehard tomos/puch (75 mk?) cil pas maken
 
BSTS 2-2-2009 21:16 Print reply

Posts: 4241
had je het vlakken etc niet beter na het opvullen kunnen doen ?
dan had je de tapeind gaten ook kunnen vollassen en vlakken.

of zie ik het verkeerd ?
 
sprintjah
kenny77 2-2-2009 21:30 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Renault
Waarom geen diehard tomos/puch (75 mk?) cil pas maken


Dan kom je met de koelvinnen niet uit, dan staan ze in de verkeerde richting.
En dat is nog een groter slag verschil, die heeft namelijk 43mm geloof ik.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PimW
Jubbega zou mooi zijn om te halen, maar wat je al zegt: die cilinder moet er eerst eens op

Ik neem er alle tijd voor en zie wel wanneer ik ermee sprinten ga.


Dat is inderdaad kort redelijk kort nog.
Ik ben benieuwd waarneer je hem af hebt, en op een sprint kan zien.


Je komt dadelijk op zo'n 60cc uit echte cc dan.

Maar voor eerste keer zal het toch wel leuk zijn.
Mijn eerste keer sprinten , om alles uit te proberen, was met een puch met versleten blok en cilinder.
Een gewone 70cc airsal met orginele ontsteking , had toen op de 150m maar een top van 60-65 km/h.
Maar toch vond ik het toen al zeer geslaagd.

Mocht je in de toekomst dan nog sneller willen, dan kan je altijd een cr80 elsinore cilinder pakken, dan kom je met de tapeindes uit en dan hoef je alleen de spoelpoorten van het blok wat groter te maken.

Misschien is het handig om ze nu al een stuk groter te maken (mocht je ze nu ook al op moeten lassen?)
Dan hoef je ze dan alleenmaar uit te frezen.

En het hemd gat groter te maken, voor de grotere boring, met cr80 cilnder.

je zou dan wel op een hoger cc inhoud uit komen , dan zou je in de pro-stock moeten.

Maar voorde rest is dit zeker mooi om me te beginnen.
doe je trouwens alles zelf, lassen en zo?

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 2-2-2009 om 21:31 uur.
 
PimW 2-2-2009 21:49 Print reply
Posts: 270
Aluminium lassen kan ik niet, dus hiervoor ben ik naar een bedrijfje gegaan in de buurt.
Verder al het draai- en laswerk ga ik wel zelf doen of met hulp op mn werk( staat een draaibank, maar kan er zelf nog niet goed mee weg. Lassen wel.)

De rest van de aanpassingen doe ik ook gewoon zelf.

Nu is het carter gemaakt voor een hemd van 57mm, de honda is een 49mm. Hiervoor ga ik dus een bus maken en ik ga proberen deze weer verwijderbaar te maken, om maar zoveel mogelijk opties voor later open te houden.

Maar als ik denk niet verder te kunne met dit blok dan komt er bijvoorbeeld volgend jaar gewoon een nieuwe.

Maar voor de komende tijd is het doel een goed rollend frame te maken met een leuk blokje en ervaringen op te doen wbt sprinten.
Ik snap wel veel en kan veel maken, maar het blijft een kwestie van ervaring hoe het eindresultaat word. Beter met een wat tammere setup oefenen en later uitbreiden.

Ik denk ook dat je met een goede brommer nog maar op de helft bent van het rijden van een goede sprint, oefening baart kunst dacht ik zo.

Vlakken moet ik later misschien nog wel eens doen, maar nu kan ik het boeltje iig in elkaar zetten en heb ik het aardig recht. Er moet voor het porum nog een stukkie alu van het carter af.
Maar oplassen hoeft als het goed gaat niet meer.

Dit bericht is gewijzigd door PimW op 2-2-2009 om 21:52 uur.
 
BSTS 3-2-2009 14:50 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BSTS
had je het vlakken etc niet beter na het opvullen kunnen doen ?
dan had je de tapeind gaten ook kunnen vollassen en vlakken.

of zie ik het verkeerd ?


 
sprintjah
Frysk 3-2-2009 16:11 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
ns1 is geen 47mm
want een 47mm is toch een 70. ns1 zou dan op 49 ofzo uit moeten komen

gister nagemeten ns1 is 74cc he
zal getuned harder lopen dan 70cc mt cil + dat je nog 5cc bij kunt boren om op 70cc te komen
 
giggitybyte
PimW 3-2-2009 17:00 Print reply
Posts: 270
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BSTS
[...]




Quote:
Vlakken moet ik later misschien nog wel eens doen, maar nu kan ik het boeltje iig in elkaar zetten en heb ik het aardig recht. Er moet voor het porum nog een stukkie alu van het carter af.
Maar oplassen hoeft als het goed gaat niet meer.


En even ter aanvulling:

Die vent die het voor mij ging oplassen had het erover niet overal bij te komen met zijn vlamboog. Dat zal hem ook niet volledig gelukt zijn in die tapgaten.
Deze ga ik óf opboren en vullen met een (conische?) alu pen, óf met een alu draadend wat ik erin vastlijm.

Dit bericht is gewijzigd door PimW op 3-2-2009 om 17:02 uur.
 

Dit topic is 3213 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved