Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Renault
Waarom geen diehard tomos/puch (75 mk?) cil pas maken
Dan kom je met de koelvinnen niet uit, dan staan ze in de verkeerde richting.
En dat is nog een groter slag verschil, die heeft namelijk 43mm geloof ik.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PimW
Jubbega zou mooi zijn om te halen, maar wat je al zegt: die cilinder moet er eerst eens op
Ik neem er alle tijd voor en zie wel wanneer ik ermee sprinten ga.
Dat is inderdaad kort redelijk kort nog.
Ik ben benieuwd waarneer je hem af hebt, en op een sprint kan zien.
Je komt dadelijk op zo'n 60cc uit echte cc dan.
Maar voor eerste keer zal het toch wel leuk zijn.
Mijn eerste keer sprinten , om alles uit te proberen, was met een puch met versleten blok en cilinder.
Een gewone 70cc airsal met orginele ontsteking , had toen op de 150m maar een top van 60-65 km/h.
Maar toch vond ik het toen al zeer geslaagd.
Mocht je in de toekomst dan nog sneller willen, dan kan je altijd een cr80 elsinore cilinder pakken, dan kom je met de tapeindes uit en dan hoef je alleen de spoelpoorten van het blok wat groter te maken.
Misschien is het handig om ze nu al een stuk groter te maken (mocht je ze nu ook al op moeten lassen?)
Dan hoef je ze dan alleenmaar uit te frezen.
En het hemd gat groter te maken, voor de grotere boring, met cr80 cilnder.
je zou dan wel op een hoger cc inhoud uit komen , dan zou je in de pro-stock moeten.
Maar voorde rest is dit zeker mooi om me te beginnen.
doe je trouwens alles zelf, lassen en zo?
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 2-2-2009 om 21:31 uur.