Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - revisie ori blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1083 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - revisie ori blok
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2359 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

daboss 12-1-2009 21:02 Print topicpost

Posts: 170
Het blok van mijn brommer blijkt helaas vastgelopen, en wordt nu volledig gereviceerd. De 70 cc cilinder die erop zat kan volgens mij in de prullebak (foto zal ik nog plaatsen).

Er zat ook nog een originele 50 cc cilinder bij, maar daar zitten helaas ook een paar krassen in.

Ik heb het blok inmiddels redelijk ver uit ekaar geschroefd. Er bleek slecht 0,25 liter olie in het blok te zitten, dit zou weleens de reden van de vastloper kunnen zijn. De volledige koppelingskant van het blok is inmiddels gedemonteerd. De andere kant van het carter heb ik nog niet los... Er is één boutje linksonder het vliegwiel waar ik met mijn sleutel niet gewoon bij kan, die wil dan ook niet los. Verder is het me nog niet gelukt het vliegwiel los te krijgen...

Losmaken vliegwiel. Ik heb een 17 inch sleutel en een poelietrekker gekocht, maar het lukt me nog niet om het hele zaakje goed los te krijgen. Ik heb de faq ook gecheckt, maar het is me nog niet helemaal duidelijk hoe de boel het beste los kan draaien, en hoe ik het vliegwiel dan tegenhoud.

Can anybody help?
 

mtx-motard 12-1-2009 21:05 Print reply

Posts: 14947
koop een honda vliegwiel trekker. een investering van 7 euro die het zeker waard is!!

boutje draai je los met een doppenset!

0,25 olie is zeker niet de reden van een vastloper, want het is een 2takt. (geen 4takt)

de 70 cc kun je misschien honen en nieuwe zuiger erin. dat ligt aan de wand, nicasil of gietijzer
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Banaan 12-1-2009 21:08 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
koop een honda vliegwiel trekker. een investering van 7 4 euro die het zeker waard is!!

boutje draai je los met een doppenset!

0,25 olie is zeker niet de reden van een vastloper, want het is een 2takt. (geen 4takt)

de 70 cc kun je misschien honen en nieuwe zuiger erin. dat ligt aan de wand, nicasil of gietijzer


 
daboss 12-1-2009 21:10 Print reply

Posts: 170
De vliegwieltrekker heb ik inmiddels aangeschaft. Als ik aan de bout begin te draaien, draai het hele vliegwiel direct mee. Het hele zaakje zit behoorlijk vast... Hoe voorkom ik dan dat het vliegwiel mee gaat draaien bij het losdraaien van de bout?
 
-Bassie- 12-1-2009 21:12 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: daboss
De vliegwieltrekker heb ik inmiddels aangeschaft. Als ik aan de bout begin te draaien, draai het hele vliegwiel direct mee. Het hele zaakje zit behoorlijk vast... Hoe voorkom ik dan dat het vliegwiel mee gaat draaien bij het losdraaien van de bout?


steek sleutel op de trekker.

1 op de bout en 1 op het gene dat in je vliegwiel gaat
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
daboss 12-1-2009 21:13 Print reply

Posts: 170
De reden van de vastloper weet ik niet precies. De krukas draait ook niet echt soepel meer, de ene kant op gaat hetgoed, de andere kant op slaat hij vast. Het zou misschien ook kunnen dat er metaal in de cilinder is terechtgekomen doordat er iets mis s met de krukas enzo toch? Ik geef overigens direct toe: Ik heb er nog weinig verstand van, maar dat is snel aan het veranderen

ik zal binnenkort ook even foto's van de cilinder's plaatsen, zowel de 50 als de 70 cc. Die laatste heeft een enorme kras, ik vraag me af of dat nog te fixen is maar goed
 
daboss 12-1-2009 21:17 Print reply

Posts: 170
Zou het kunenn dat ik een verkeerde maat vliegwieltrekker heb? Deze is geschikt voor een MB, MT en MTX, maar ik heb een MTX-sh....

Is dat de reden dat het niet werkt?
 
mtx-motard 12-1-2009 21:20 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: daboss
Zou het kunenn dat ik een verkeerde maat vliegwieltrekker heb? Deze is geschikt voor een MB, MT en MTX, maar ik heb een MTX-sh....

Is dat de reden dat het niet werkt?

nee past allemaal

je kunt de moer niet van je vliegwiel krijgen?
even een schroevendraaier door 1 van die gleuven steken. en dan weer proberen (met een doppenset wil het veruit het beste)

dan draai je die vliegwieltrekker er goed strak op, (zit verkeerd om draad op) en dan draai je de bout in de vliegwieltrekker aandraaien.

 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
daboss 12-1-2009 21:24 Print reply

Posts: 170
ok, Thnx
 
daboss 10-2-2009 12:01 Print reply

Posts: 170
daboss 10-2-2009 12:05 Print reply

Posts: 170
Ik heb hieboven een aantal linkjes geplaatsd naar mijn originele 50 cc cilinder. Het is vast ook mogelijk om de foto's direct te tonen, hoe dat moet weet ik helaas niet.

De cilinder ziet er op zich nog redelijk uit, maar er zitten twee krassen in, beide voelbaar en zichtbaar. De cilinderkop ziet er oko niet helemaal perfect meer uit, het oppervlak is niet echt glad, er zitten wat kleine putjes en sneetjes in het oppervlak.

Mijn vraag is: Is deze cilinder nog bruikbaar, en moet ik em eventueel eerst laten honen + overmaat zuiger, of kan het zo ook wel?

alvast bedankt
 
De Schout 10-2-2009 14:48 Print reply
Posts: 5327
cilinder laten honen+verse zuiger. kost je ook de kop niet. ding is trouwens wel beetje aangepast zo te zien, zal wel iets beter lopen dan ori als k het zo zie.

en heb je je vliegwiel er al af? daar zitte namelijk ook nog 3bouten onder waar je blok mee dicht zit. die van de ontsteking.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Saknet 10-2-2009 15:15 Print reply

Posts: 10355
hoe is het met je drijfstang issie blauw? drijfstangoog nog 100% egaal? , heb je vliegwielspeling?
zonee ook niet als je hem een stukje draait?
bigend speling?
zowiezo losschroeven en uitzoeken waarom hij nu slecht draait.



 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
daboss 10-2-2009 16:37 Print reply

Posts: 170
Okay, das duidelijk, die cilinder moet ff gehoont worden.

Er is inderdaad wat aan geknoeit. De inlaatpoorten zijn smaller gemaakt, ook nog een gat onder geboort volgens mij, en verder zie ik ook nog wat andere dremel sporen. Van mij had het niet gehoeven maarja...

Ik heb direcht maar even wat fotootjes van het blok gemaakt. Nu dan op zoek naar de oorzaak van de vastloper. Ik heb het idee dat er nog rommel in het stuk blok waar de krukas in zit ligt. Rechtsom draait hij prima, de andere kant op, terug komt ie vast te zitten. Openhalen dus. Het vliegwiel is er af, die drie schroefjes eronder moeten nog los.

De krukas ziet er ondanks wat krasjes verder nog wel goed uit volgens, mij.. en ook op het oog en drijfstang zie ik niets bijzonders. toch?

Ik zit nog met één klein lullig probleempje. Ik krijg een schroefje niet los, met een steeksleutel kom ik er niet normaal bij, en een dopsleutel past volgens mij ook niet. Hoe doen jullie dat?
foto (zie pijl) : http://picasaweb.goo...#5301189670715361250


overige foto's:
http://picasaweb.goo...#5301189360895179602

http://picasaweb.goo...#5301189392860144098

http://picasaweb.goo...#5301189412127936978

http://picasaweb.goo...#5301189425287296930

http://picasaweb.goo...#5301189333762290306
 
Joel_koningslust 10-2-2009 16:54 Print reply

Posts: 14514
daar kan een kleine dop gewoon op. ringsleuteltje wss ook wel
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
daboss 27-2-2009 20:33 Print reply

Posts: 170
Mooizo. Eindelijk ligt het blok helemaal uit elkaar!
 

Dit topic is 2359 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved