Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - The Kill 2009; Honda MTX-sh-Crosser [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1264 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - The Kill 2009; Honda MTX-sh-Crosser...
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2936 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

daboss 12-1-2009 20:22 Print topicpost

Posts: 170
Welkom bij mijn project 'Honda Brommer-crosser'.

Dit topic is bedoeld voor algemene vragen over dit project. Je kunt vragen eventueel ook via de inbox stellen.

Dit bericht is gewijzigd door daboss op 27-9-2010 om 12:11 uur.
 

Bennix 30-1-2009 13:58 Print reply

Posts: 667
je zou een achterbug van een yz125 uit ~1988 kunnen gebruiken zelfde als ik inbouwbreedte is 190mm en van mtx 185mm dus is zo passend te maken
 
daboss 4-2-2009 12:28 Print reply

Posts: 170
Bennix, Kun je misschien iets meer vertellen? Ik begrijp dat je zelf een YZ achterbrug hebt gebruikt... Heb je daar misschien een fotootje van?
 
Bennix 4-2-2009 13:36 Print reply

Posts: 667
ik ga dit zelf ook nog doen en ik ga een yz achterbrug gebruiken die 190mm is haal ik er 2.5mm van beide kanten af zodat die in een mtx frame past
 
daboss 4-2-2009 20:53 Print reply

Posts: 170
Thanx voor je reactie!

En de vering.. Heb je ook al uitgerekend of dat een beetje gaat passen?
 
daboss 10-2-2009 12:30 Print reply

Posts: 170
Ik ben nu bezig met een achterbrug uit een XL250R van 1989. Misschien dat dat em wordt...
 
daboss 26-2-2009 21:51 Print reply

Posts: 170
Iemand enig idee of de achterbrug van een XR of XL in een MTX pas te maken is?
 
daboss 2-3-2009 22:14 Print reply

Posts: 170
Inmiddels heb ik een CR 85 achterframe + luchtfilter binnen... Hopelijk is dat pas te maken!
 
alexthegreat 16-4-2009 8:35 Print reply

Posts: 353
maar waarom wil je eig een nsr blok?
gewoon uit nieuwsgierigheid.
 
men project: MTX Volledig perfect en origineel maken: http://www.brommerforum.nl/projects/detail_main/1318
daboss 21-4-2009 22:50 Print reply

Posts: 170
Nsr is watergekoeld, dat is beter en sneller lijkt me...
 
daboss 8-5-2009 17:51 Print reply

Posts: 170
De achterbrug is een aluminium exemplaar uit een Honda Xr 600 geworden. Zo op het eerste gezicht komen de afmetingen redelijk overeen... Ik ben van plan het originele wiel van de MTX in te bouwen, stevig genoeg dacht ik en geen gezeur met de kettinglijn.


 
st.nyksterdriver 8-5-2009 17:52 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: daboss
Nsr is watergekoeld, dat is beter en sneller lijkt me...

de snelheid verschil tussen een nsr50 blok en een mtx50sh is er niet
als je carb enzo /uitlaat gelijk hebt zal er geen verschil zijn
ze zijn beide even goed op te voeren

Dit bericht is gewijzigd door st.nyksterdriver op 8-5-2009 om 17:57 uur.
 
Convergence 8-5-2009 18:11 Print reply

Posts: 2192
Met watergekoelt kan je langer rond rijden zonder dat hij vast loopt. 2 takt word nog wel eens erg warm in hoge toeren.
 
Project 2010 zie project Snowhite
st.nyksterdriver 8-5-2009 18:15 Print reply
Posts: 3376
voor de cross is het in dit geval wel beter om watergekoeld te nemen aleen zou ik je versnellings bak wel uit je mtx-sh blok halen en in nsr doen anders schakel je de andere kant op 1 om hoog rest omlaag in plaats van 1 omlaag rest omhoog met de cross lijkt mij dit niet echt lekker.
 
alexthegreat 8-5-2009 18:35 Print reply

Posts: 353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
voor de cross is het in dit geval wel beter om watergekoeld te nemen aleen zou ik je versnellings bak wel uit je mtx-sh blok halen en in nsr doen anders schakel je de andere kant op 1 om hoog rest omlaag in plaats van 1 omlaag rest omhoog met de cross lijkt mij dit niet echt lekker.


dat heb ik dus =D

en geloof me, is best wl leuk hoor.

heb ook een mtx met een nsr 6bak blok.
 
men project: MTX Volledig perfect en origineel maken: http://www.brommerforum.nl/projects/detail_main/1318
daboss 8-5-2009 18:46 Print reply

Posts: 170
Inderdaad, omgekeerd schakelen lijkt me niet perfect... Ik zou het liefst een honda close ratio bak monteren, uit een cr 80 moet dat passen geloof ik... Ik neem aan dat het wel normaal schakelt.

Waterkoeling is wel ietsjes beter hoor... Zelfs dan moet je de temperatuur in de gaten blijven houden!

Met de achterbrug ben ik errug blij...! Stevig, supersterk, aluminium (blijft ook mooi dus), iets langer en goed pas te maken...Hopelijk levert de veer + prolink niet al teveel problemen op... Een klein cross nadeeltje, en dat is het missen van een schijfrem achter. Het is wel een stuk simpeler, voor wil ik er wel een schijf op hebben!
 

Dit topic is 2936 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved