Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Mono Seat Derbi GPR, Hoe benzine tank?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 916 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Mono Seat Derbi GPR, Hoe benzine ta...
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2667 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mrgforce 12-1-2009 22:14 Print reply

Posts: 572
wil je het echt mooi doen:

je gaat naar de jacht handel en haalt daar epoxy en stukken fiberglas.

je maakt dat zooitje aan volgens het etiket.

Je pakt je deksel van je "buddy"eraf en die bedek je met epoxy en dan een laag fiberglas en dan weer laag epoxy. dit principe doe je ook aan het gedeelte van je frame. vervolgens boor je ( of laat je doen) de juiste maat voor een tankdop sluiting.( handig als je dat al hebt geregeld) daarna kit je langs de randen en doen vervolgens je deksel dicht. daarna kit je het nog af. en dan smeer je nog een laag epoxy over de naad heen en dan schuren maar en ff spuiten en je hebt een super tank! ( geen beun manier en veiliger dan een jerrycan!)
 
2SLOW4ME 12-1-2009 22:18 Print reply

Posts: 1944
en hoe moet dat dan met het demonteren van die kappen ?

Best een leuk idee!
Maar wat is er dan niet veilig aan die jerrycan?

 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
mtx-motard 12-1-2009 22:20 Print reply

Posts: 14947
ik zou iets laten maken door een kennis bij een construktie bedrijf
uit aluminium

een tank, afmetingen kun je zelf maken.

dat gebeun met fiber/kunstof enzo is niks. het is wel je benzinetank, die mag ten alle tijde geen drup lekken!!!
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
mrgforce 12-1-2009 22:25 Print reply

Posts: 572
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 2SLOW4ME
en hoe moet dat dan met het demonteren van die kappen ?

Best een leuk idee!
Maar wat is er dan niet veilig aan die jerrycan?



weet niet precies hoe die kappen zitten maar je kan drvan die klik boutjes in draaien( zit een pinnetje aan dat als je hem in een gaatje drukt dicht gaat en dan binnenin uitzet! kan je zo mer een schroevendraaier weer eruit wippen ( maar komt niet los door het rijden) omdat een jerrycan vaak uitzet in de zomer! en je zit met een gesloten ruimte dus wat krijg je . de jerrycan zet uit ( verdampt wat) in de zomer vervolgens laat die nippel dat vrij maar blijft het aan de bovenkant van je buddy deksel hangen. vervolgens rijd iemand tegen jou aan je frame schuurt over de grond en wat vonden en hoppa je reet staat in brand! en omdat het een plastic jerrycan is vertrouw ik het niet helemaal. als je kijkt naar tanken die niet van ijzer zijn (denk aan scooters) die zijn van gehard plastic met bescherm laag van binnen. dus die zullen niet zo snel flam vatten. en ook nog als je dat ding met een sjorbandje vast zet als je dan een aanrijding krijgt staat dat ding niet meer zo stevig!
 
-simon- 12-1-2009 22:25 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mrgforce
wil je het echt mooi doen:

je gaat naar de jacht handel en haalt daar epoxy en stukken fiberglas.

je maakt dat zooitje aan volgens het etiket.

Je pakt je deksel van je "buddy"eraf en die bedek je met epoxy en dan een laag fiberglas en dan weer laag epoxy. dit principe doe je ook aan het gedeelte van je frame. vervolgens boor je ( of laat je doen) de juiste maat voor een tankdop sluiting.( handig als je dat al hebt geregeld) daarna kit je langs de randen en doen vervolgens je deksel dicht. daarna kit je het nog af. en dan smeer je nog een laag epoxy over de naad heen en dan schuren maar en ff spuiten en je hebt een super tank! ( geen beun manier en veiliger dan een jerrycan!)


dan moet je er ook nog iets mee doen zodat het niet meer ademt door de polyester en kunstof. want anders kun je de tank niet spuiten.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
mrgforce 12-1-2009 22:27 Print reply

Posts: 572
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
ik zou iets laten maken door een kennis bij een construktie bedrijf
uit aluminium

een tank, afmetingen kun je zelf maken.

dat gebeun met fiber/kunstof enzo is niks. het is wel je benzinetank, die mag ten alle tijde geen drup lekken!!!


epoxy heb je in heel veel variatie's ook die wel geschikt zijn voor een tank. en het licht ook aan hoeveel lagen je doet. maar een alluminium tank laten maken is ook een oplossing


maar hoe dan ook iets met een tank knutselen of veranderen is altijd wel een beetje riskant!

edit: ik zou de tank op de achterkant laten zitten en dan juist me buddy verlengen! heb je meer ruimte en minder risico!en dat kan je ook van epoxy doen!

Dit bericht is gewijzigd door mrgforce op 12-1-2009 om 22:28 uur.
 
RobinRS98 18-1-2009 17:40 Print reply

Posts: 879
Kun je niet gewoon een binnen tank pakken van een rs of zo en dan gewoon in die buddy vastmaken ?
 
Stamp die air uit je nikes !
Joel_koningslust 18-1-2009 17:41 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RobinRS98
Kun je niet gewoon een binnen tank pakken van een rs of zo en dan gewoon in die buddy vastmaken ?


nee

ik zou het doen net zoals bij een earox. dus gewoon de dop op de mono
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
-simon- 18-1-2009 17:43 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


nee

ik zou het doen net zoals bij een earox. dus gewoon de dop op de mono


dat is ook nog best een geplaar op dat goed te krijgen. bij een earox zit je niet op de kappen en bij een gpr wel dus die bewegen altijd wat. ik ben zo ook iets van 3 tankdoppen verloren.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Derbi GPR Roy 18-1-2009 18:30 Print reply

Posts: 708
een tank van een kart zou toch ook kunnen ? van alu of ijzer een mooie beugel fixen dat hij stevig staat en dan een oude binnenband ofzo eromheen doen om het schuren en schuiven tegen te gaan.

edit: je hebt ze in verschillende maten en vormen dus er zal zeker wel ene bij zitten die optimaal past.

Dit bericht is gewijzigd door Derbi GPR Roy op 18-1-2009 om 18:32 uur.
 
2SLOW4ME 18-1-2009 20:15 Print reply

Posts: 1944
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi GPR Roy
een tank van een kart zou toch ook kunnen ? van alu of ijzer een mooie beugel fixen dat hij stevig staat en dan een oude binnenband ofzo eromheen doen om het schuren en schuiven tegen te gaan.

edit: je hebt ze in verschillende maten en vormen dus er zal zeker wel ene bij zitten die optimaal past.

Dit bericht is gewijzigd door Derbi GPR Roy op 18-1-2009 om 18:32 uur.


Ja, maar als ik er maar 3 liter in kan doen schiet het ni op natuurlijk hea .
K fix gewoon een 5L tankje waarna ik alles gewoon vast beun
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
Derbi GPR Roy 18-1-2009 20:54 Print reply

Posts: 708
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 2SLOW4ME
[...]


Ja, maar als ik er maar 3 liter in kan doen schiet het ni op natuurlijk hea .
K fix gewoon een 5L tankje waarna ik alles gewoon vast beun


die heb je ook in 7L. enzo.
ik had je toch die ene site doorgestuurd laatst ?
 
2SLOW4ME 18-1-2009 21:12 Print reply

Posts: 1944
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi GPR Roy
[...]


die heb je ook in 7L. enzo.
ik had je toch die ene site doorgestuurd laatst ?


Ja, en die heb ik ook nog opgeslagen

Ik weet niet of 7 liter er in zou passen.. maar 5 liter moet wel lukken denk ik.
Kan naderhand altijd een 7 liter tank kopen, en anders als t ni past weer ergens anders voor gebruiken (bij de verzameling jerrycans.. van iedere keer dat mijn benzine op is en ik naar t tankstation moet lope )





Dit is de inhoud met dat plastic bakje er in, als ik die er uit haal moet 5L op zn minst wel lukke denkz

Dit bericht is gewijzigd door 2SLOW4ME op 18-1-2009 om 21:24 uur.

*foto's met dank aan gpr nick*

Dit bericht is gewijzigd door 2SLOW4ME op 18-1-2009 om 21:25 uur.
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..

Dit topic is 2667 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved