Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Honda CR50 [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1261 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Honda CR50 [Algemene vragen]
Pagina 8 van 18
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 16, 17, 18Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 19721 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joel_koningslust 1-3-2009 21:21 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gary
[...]


Waarom niet?



omdat dat ding zowiezo geen wegtoelating heeft


 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
crossgek - Forum en Sales Moderator 1-3-2009 21:21 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gary
[...]


Waarom niet?


omdat het anders geen crosser maar een off the road of enduro zou zijn.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
barry 1-3-2009 21:23 Print reply

Posts: 7387
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
had je al iets gevonden op het 'schakel' probleem bij am6, kan me herinneren dat je het had over een zwaardere/stuggere veer plaatsen?


Inderdaad. Ik denk dat de versnellingsbak minder snel uit zijn versnelling zal schieten...
Ik heb het zelf echter nog niet toegepast .
Eerst maar eens 1 cross rijden!
 
He?
YZ50crosser 2-3-2009 18:07 Print reply

Posts: 2241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barry
Hij loopt .

Nieuwe foto's.

En volgens mij kan dat nooit heel blijven .
Wat draait dat een toeren zeg


ja veel toeren?

maar is echt mooi geworden hoor!
 
www.bxteamlg.tk
dokocrosser 2-3-2009 22:33 Print reply

Posts: 1433
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gary
[...]


Waarom niet?




Het is een crossmotor. Mag je daar ooit mee de weg op zonder te keuren en zonder kenteken? Of een brommer zonder kenteken?
 
barry 3-3-2009 10:19 Print reply

Posts: 7387
Heel kort even de brommer geprobeerd op straat (of hij schakelt en koppelt e.d).
Ik trok hem ff 1x door naar zijn powerband en wat mij opviel was dat er een gigantische dip (niet stotterend, maar verzuipend geluid, zeg maar: mwoaaaaaaah) voor de powerband was. Maar 1maal in die powerband schoot die voorruit .

Nu is dit wel erg kort om bepaalde conclusies aan vast te zetten. Maar vind die enorme dip wel apart.

Afstellen moet dan ook nog grotendeels gebeuren.
Hopelijk krijg ik het er uit.
Zou het kunnen dan als de uitlaat te veel tegendruk geeft dat hij dit symptoon geeft? (ik heb nu een 16mm demper (doorlaat) er op ipv een voorgeschreven 18mm).
 
He?
Niek de Wildt 3-3-2009 12:44 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barry
Heel kort even de brommer geprobeerd op straat (of hij schakelt en koppelt e.d).
Ik trok hem ff 1x door naar zijn powerband en wat mij opviel was dat er een gigantische dip (niet stotterend, maar verzuipend geluid, zeg maar: mwoaaaaaaah) voor de powerband was. Maar 1maal in die powerband schoot die voorruit .

Nu is dit wel erg kort om bepaalde conclusies aan vast te zetten. Maar vind die enorme dip wel apart.

Afstellen moet dan ook nog grotendeels gebeuren.
Hopelijk krijg ik het er uit.
Zou het kunnen dan als de uitlaat te veel tegendruk geeft dat hij dit symptoon geeft? (ik heb nu een 16mm demper (doorlaat) er op ipv een voorgeschreven 18mm).


tegendruk is geen juiste term.
als de afstelling carb en ontsteking zijn uitgesloten, en je dus vrij zeker bent dat het bij de uitlaat ligt, is dit symptoon vaak te linken aan een reflector of positie middensectie fout.

ik wil wel even kijken of ik wat raars aan de pijp zie als jij even netjes de maten naar mij toe inboxed.

de lengtes kun je mooi meten door een touwtje lang de zijkant van de uitlaat te (in het midden) en dan met meerdere plakbandjes vastzetten zodat hij de bocht volgt, en dan met een pen te markeren waar de diffusor begint, dan waar het middenstuk begint, dan waar het eindstuk begint, en dan waar de tailpijp begint.
dan leg je het touwtje gewoon uitgerekt op de grond en kun je de lengtes meten.

voor de max diameter (mid section) kun je mooi een touwtje om de uitlaat heen trekken, en dan een streepje zetten waar het touwtje een compleet rondje heeft gemaakt, en dan spreid je het touwtje weer uit, en meet je de lengte (omtrek van de pijp dus)
en dan kun je met simpele wiskunde de diameter berekenen: je doet dus gewoon omtrek / PI = dus diameter.
PI= 3,14 zoals je wel weet.
dan krijg je bijv 95mm dia, daar trek je dan even 2mm vanaf (dus 93mm) ivm de dikte van het plaatstaal (circa 1mm)

zorg ervoor dat je een touwtje gebruikt wat niet uitrekt als je het straktrekt om de maten op te meten.

succes, Niek


ps. op hoeveel graden voorontsteking staat de ontsteking nu?
en je gaat uiteraard eerst even een andere sproeier proberen hè.


 
Derbi-Olaf 3-3-2009 19:12 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barry
Heel kort even de brommer geprobeerd op straat (of hij schakelt en koppelt e.d).
Ik trok hem ff 1x door naar zijn powerband en wat mij opviel was dat er een gigantische dip (niet stotterend, maar verzuipend geluid, zeg maar: mwoaaaaaaah) voor de powerband was. Maar 1maal in die powerband schoot die voorruit .

Nu is dit wel erg kort om bepaalde conclusies aan vast te zetten. Maar vind die enorme dip wel apart.

Afstellen moet dan ook nog grotendeels gebeuren.
Hopelijk krijg ik het er uit.
Zou het kunnen dan als de uitlaat te veel tegendruk geeft dat hij dit symptoon geeft? (ik heb nu een 16mm demper (doorlaat) er op ipv een voorgeschreven 18mm).

ff nog wat met de gasnaald spelen dan
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Convergence 3-3-2009 19:19 Print reply

Posts: 2192
Als je hem 45 km per uur maakt. knippers en verlichting en claxon enzo erop zou maken. Kan je zoiets dan schouwen en kenteken krijgen?

 
Project 2010 zie project Snowhite
Derbi-Olaf 3-3-2009 19:20 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Convergence
Als je hem 45 km per uur maakt. knippers en verlichting en claxon enzo erop zou maken. Kan je zoiets dan schouwen en kenteken krijgen?


nee.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Sypie_Honda 3-3-2009 19:22 Print reply

Posts: 13830
nee dat is een heel karwei, is bijna niet te doen.

wel kan je er natuurlijk MTX nummers in slaan en er mee gaan rijden
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Convergence 3-3-2009 19:27 Print reply

Posts: 2192
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

nee.



Lijkt me van wel aangezien ze met programmas als american choppers enzo ook motoren bouwen en daar mee de weg op gaan? of gaat het daar allemaal anders?
 
Project 2010 zie project Snowhite
MarTijn tzr 3-3-2009 19:28 Print reply

Posts: 6970
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Convergence
[...]



Lijkt me van wel aangezien ze met programmas als american choppers enzo ook motoren bouwen en daar mee de weg op gaan? of gaat het daar allemaal anders?

dat zal wel met officelen certificaten enzo gebeuren
 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!
Derbi-Olaf 3-3-2009 19:28 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Convergence
[...]



Lijkt me van wel aangezien ze met programmas als american choppers enzo ook motoren bouwen en daar mee de weg op gaan? of gaat het daar allemaal anders?

wat denk je nu zelf?
Oh, ik bak ff wat in elkaar, keur het even, en race ermee over de weg?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Intenso 3-3-2009 19:30 Print reply

Posts: 2922
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

wat denk je nu zelf?
Oh, ik bak ff wat in elkaar, keur het even, en race ermee over de weg?


ja daar komt het wel op neer.
het punt is of je door de keuring komt
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---

Dit topic is 19721 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 8 van 18
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 16, 17, 18Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved