dokocrosser |
6-3-2009 18:10 |
Posts: 1433 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: barry
[...]
De diameter van de tailpipe is belangrijker dan de lengte van de tailpipe.
Zolang de diameter behouden blijft is er weinig aan de hand .
Maar een tailpipe van 10 meter zal niet erg bevordelijk zijn
En loopt hij al wat beter dan met deze demper?
|
|
|
|
YZ50crosser |
6-3-2009 18:10 |
Posts: 2241 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: barry
[...]
De diameter van de tailpipe is belangrijker dan de lengte van de tailpipe.
Zolang de diameter behouden blijft is er weinig aan de hand .
en wat is die diameter?
btw echt vette demper
|
|
www.bxteamlg.tk |
|
Joel_koningslust |
6-3-2009 18:39 |
Posts: 14514 |
die demper is echt niet slechtr voor de prestaties hoor. je demper moet bij een goed berekende pijp ( lengte en diameter van de tailpipe zoals berekend ) is een grote diameter juist goed. de oude kreidler racers reden gewoon zonder demper, gewoon de tailpipe open
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Niek de Wildt |
6-3-2009 20:01 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
Als je een lange tailpijp wilt gebruiken om bijv. een seatpipe te maken is dat geen probleem en scheeld het je ook niet/nauwlijks vermogens als je het volgende doet:
De berekende diameter maak je dan alleen plaatselijk na de eindconus (ookwel reflector of compression conus genoemd).
Dus een busje van bijv 10cm met een berekende diameter en de rest van de tailpijp maak je een flink stuk wijder.
Het oppervlak van de doorlaat van de rest van de pijp 2 maal zo groot maken is over het algemeen voldoende, en als je een héél lange tailpijp wilt, dan maak je die diameter gewoon nog wat meer, dat is allemaal niet zo kritisch.
In de uitlaten/tuning/sobw -wereld wordt er dan ook vaak een tailpijp met grote diameter gebruikt waarin een busje met de berekende doorlaat kan worden geduwd zodat daar vervolgens makkelijk mee te varieren/experimenteren is om te testen wat het beste loopt.
Een mooite is dan ook dat een demper zelfs wat beter werkt als hij een wat grotere diameter heeft (denk aan bijv 25mm) je krijgt dan ook een demper berekening bij als je bij mij een opmaat uitlaat laat ontwerpen.
Waarom het verlengen dan de demper soms problemen geeft, is omdat de dempers van fabriekspijpen vaak dezelfde diameter als de tailpijp hebben, en daarom als tailpijp functioneren, waardoor deze dus relatief te lang (dun) wordt.
Dit iets wat vrij raar is eigenlijk, want er zijn dus alleen maar voordelen aan een iets grotere demperdia
|
|
|
|
Mt5_grolsch |
6-3-2009 20:35 |
Posts: 2014 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]
dat is een custom demper voor zijn motor. zo staat iig in noppennieuws.
je kunt ze gewoon kopen bij wpm kost alleen bijna 500 knaken
|
|
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat |
|
barry |
6-3-2009 22:48 |
Posts: 7387 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dokocrosser
[...]
Maar een tailpipe van 10 meter zal niet erg bevordelijk zijn
En loopt hij al wat beter dan met deze demper?
Op het moment dat je wat verder bent qua ervaring kom je er achter dat deze demper nauwlijks negatiefe invloed zal hebben om de prestaties van de uitlaat.
zie overgens ook stukje van niek de wildt.
Dit bedoel ik verder niet aanvallend. Maar het is vrij gemakkelijk om zulke dingen te zeggen als je niet exact weet waar je over praat.
Dit bericht is gewijzigd door barry op 6-3-2009 om 22:49 uur.
|
|
He? |
|
Razor |
6-3-2009 23:13 |
Posts: 1554 |
heeft het blok al gelopen barry? Ben namelijk benieuwd hoe het is afgelopen met het testen/uitproberen van een sterker veertje onder je schakelwals
Verder is ie tof idd !
En ik las stuk terug iets over koppeling en shit.. mocht je toch ooit semi-hydraulische koppeling willen dan hoef je niet per se dure hebo shit te kopen. Voor 3 a 4 tientjes kan je ook klaar zijn (en nog rood geanodiseerd ook dan in jouw geval..)
Dit bericht is gewijzigd door Razor op 6-3-2009 om 23:13 uur.
|
|
blowdown en een powerband te koop! |
|
Joel_koningslust |
6-3-2009 23:15 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Razor
heeft het blok al gelopen barry? Ben namelijk benieuwd hoe het is afgelopen met het testen/uitproberen van een sterker veertje onder je schakelwals
Verder is ie tof idd !
En ik las stuk terug iets over koppeling en shit.. mocht je toch ooit semi-hydraulische koppeling willen dan hoef je niet per se dure hebo shit te kopen. Voor 3 a 4 tientjes kan je ook klaar zijn (en nog rood geanodiseerd ook dan in jouw geval..)
Dit bericht is gewijzigd door Razor op 6-3-2009 om 23:13 uur.
vertel
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
dokocrosser |
9-3-2009 11:07 |
Posts: 1433 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: barry
[...]
Op het moment dat je wat verder bent qua ervaring kom je er achter dat deze demper nauwlijks negatiefe invloed zal hebben om de prestaties van de uitlaat.
zie overgens ook stukje van niek de wildt.
Dit bedoel ik verder niet aanvallend. Maar het is vrij gemakkelijk om zulke dingen te zeggen als je niet exact weet waar je over praat.
Dit bericht is gewijzigd door barry op 6-3-2009 om 22:49 uur.
Ik heb ook enigzins overdreven en ik weet ook dat de diameter belangrijker is. Alleen de lengte heeft ook degelijk invloed. Alleen zijn de lengtes van de tailpipes bij crossers dermate klein dat ze weinig tot geen invloed hebben.
En echt ervaring heb ik er niet mee maar theoretisch heeft het invloed. (dit zal alleen minimaal zijn)
|
|
|
|
-simon- |
9-3-2009 13:06 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mt5_grolsch
[...]
je kunt ze gewoon kopen bij wpm kost alleen bijna 500 knaken
afbeelding
in noppennieuws stond dat dat een uitlaat voor fabrieks teams was die normaal nie te koop is.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
driver004 |
9-3-2009 18:29 |
Posts: 3418 |
@ razor
zeker zon setje van minicrossers score @ ebay??
|
|
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][ |
|
barry |
15-3-2009 19:48 |
Posts: 7387 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Razor
heeft het blok al gelopen barry? Ben namelijk benieuwd hoe het is afgelopen met het testen/uitproberen van een sterker veertje onder je schakelwals
Verder is ie tof idd !
En ik las stuk terug iets over koppeling en shit.. mocht je toch ooit semi-hydraulische koppeling willen dan hoef je niet per se dure hebo shit te kopen. Voor 3 a 4 tientjes kan je ook klaar zijn (en nog rood geanodiseerd ook dan in jouw geval..)
Dit bericht is gewijzigd door Razor op 6-3-2009 om 23:13 uur.
Het orginele veertje zit er in. Ik heb er geen zwaardere in gezet.
Het probleem dat hij soms met doorschakelen tussen de versnellingen blijft steken los je daar niet mee op. Wel los je met een zwaardere veer op dat het blok minder snel uit zijn versnelling schiet.
Maar niet toegepast door eigenlijk tijdgebrek (niet op tijd gezocht naar een vervangend veertje)
Dit bericht is gewijzigd door barry op 15-3-2009 om 19:49 uur.
|
|
He? |
|
teamdoko |
17-3-2009 8:06 |
Posts: 420 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: barry
[...]
Het orginele veertje zit er in. Ik heb er geen zwaardere in gezet.
Het probleem dat hij soms met doorschakelen tussen de versnellingen blijft steken los je daar niet mee op. Wel los je met een zwaardere veer op dat het blok minder snel uit zijn versnelling schiet.
Maar niet toegepast door eigenlijk tijdgebrek (niet op tijd gezocht naar een vervangend veertje)
Dit bericht is gewijzigd door barry op 15-3-2009 om 19:49 uur.
op de een af andere manier kun je de schakelwals ook nog afdraaien zodat hij lichter word.
ik zal hier nog is een keer na informeren schijnt erg goed te helpen.
|
|
|
|
YZ50crosser |
17-3-2009 18:04 |
Posts: 2241 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: teamdoko
[...]
op de een af andere manier kun je de schakelwals ook nog afdraaien zodat hij lichter word.
ik zal hier nog is een keer na informeren schijnt erg goed te helpen.
kun je dan niet net zo goed een tp schakelwals hale?
50 euro bij josdijkman dacht ik
|
|
www.bxteamlg.tk |
|
-simon- |
17-3-2009 18:28 |
|